bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۶۸۴

علت بازداشت حسین درخشان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۸۷

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: حسین درخشان در حال حاضر در بازداشت به سر می برد و از جمله اتهامات آن در ارتباط با ائمه اطهار است. 

به گزارش مهر دکتر علیرضا جمشیدی در نشست هفتگی در جمع خبرنگاران در رابطه با پرونده حسین درخشان  گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و در دادسرا در حال رسیدگی می باشد. 

دفتر کانون مدافعان حقوق بشر مجوز فعالیت نداشت
وی در خصوص پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر نیز گفت: بر اساس کمیسیون ماده 10 احزاب هر انجمنی جهت فعالیت باید از وزارت کشور مجوز دریافت کند که بر اساس اعلام دادسرای تهران اخطارهای بسیاری از سوی وزارت کشور به دفتر صورت گرفته تا مجوز لازم را دریافت کند که با توجه به اینکه مجوزی دریافت نشده این دفتر پلمپ شده است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد:با این پلمپ هیچ تعرضی به افراد نشده ولی صرفا دفتر پلمپ شده است.

دادگاه ویژه جنایات عاملان رژیم صهیونیستی در تهران
سخنگوی قوه قضائیه به دو اقدام قوه قضائیه در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در اولین اقدام و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه دادگاه رسیدگی به جنایات طراحان و عاملان رژیم صهیونیستی در شعبه ویژه در تهران شروع شده است و در دومین اقدام رئیس قوه قضائیه نامه ای را به روسای قضائیه قوای کشورهای اسلامی برای همکاری با این شعبه ارسال کرده است که امیدواریم قوای قضایی کشورهای اسلامی همکاری لازم را داشته و اهتمام ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند.

جمشیدی ابراز امیدواری کرد که پلیس بین الملل و اینترپل در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و حقوقدانان کشورهای اسلامی نیز با ارسال کیفرخواستهای مشخص شکایات خود را به این دادگاه ارائه کنند. همچنین مردم فلسطین نیز شکایات خود را به این دادگاه ارسال کنند تا قوه قضائیه با قوت و قدرت به این جرایم رسیدگی کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص پرونده براداران علایی گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده و طی چند روز آینده جلسه دادگاه آن تشکیل خواهد شد.

جمشیدی اتهامات این دو فرد را اقدام علیه امنیت داخلی توسط همکاری با کشور آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضوگیری در گروههای علیه نظام عنوان کرد.

خبرنگاری در خصوص وضعیت بهنود شجاعی سئوال کرد که جمشیدی در پاسخ گفت: تلاش ما این است که اینگونه افراد اعدام نشوند و از طریق صلح و سازش پرونده منتهی به عدم اجرای حکم شود و در این مورد تلاشهای بسیاری از سوی قضات صورت گرفته و شبهه ای نیز مطرح شده که آیا نواری که مطرح است در باره رضایت اولیاء دم واقعی است یا خیر که قضات دادگاه کیفری عنوان کردند این نوار به عنوان گذشت اولیاء دم نیست اما با این حال حکم متوقف است.

خبرنگاری در خصوص پرونده حسن گلستانی رئیس ستاد اقامه نماز تویسرگان سئوال کرد و وی گفت: اگر پرونده ای نیز وجود داشته باشد من اطلاعی ندارم.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص حکم سنگساری یک زن در شیراز گفت: حکم سنگسار این فرد هنوز به تایید دیوان عالی کشور نرسیده است.

جمشیدی همچنین در ارتباط با وضعیت محمد صادق کبودوند که گفته می شود وضعیت جسمانی آن در زندان وخیم است گفت: این فرد مشکل حاد جسمانی ندارد اما به دلیل بیماری کلیوی و آنفولانزا تحت مراقبت پزشکی است.

جمشیدی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در ارتباط با پرونده ابراهیم مددی گفت: وی به 3 سال و 6 ماه حبس محکوم شده و در حال حاضر برای تحمل محکومیت در بازداشت به سر می برد.

خبرنگاری پرسید آیا با مرخصی شهرام جزایری موافقت شده و این که گفته می شود دیوان عالی کشورشهرام جزایری را در اخلال علیه امنیت اقتصادی مجرم ندانسته است صحیح است که وی پاسخ داد: موافقتی با مرخصی وی صورت نگرفته است همچنین هیچ تغییری نسبت به حکم قبلی وی اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در خصوص پرونده های زمین خواری نیز گفت: قبل از اینکه پرونده در مرحله دادگاه مطرح شود در دادسرا رسیدگی می شود و بر اساس اختیاراتی که قضات ما در دادسرا دارند این زمینها به منابع ملی بر می گردانند.

خبرنگاری پرسید نظرتان در مورد گفته های نمایندگان مجلس در مورد این که دانشگاه آزاد جز 5 زمین خوار برتر کشور است چیست؟ جمشیدی در پاسخ گفت: ما وکیل دانشگاه آزاد نیستیم اما اگر پرونده از سوی نمایندگان و کمیسیون اصل 90 مطرح شود و در مراجع قانونی مطرح شود ما نیز رسیدگی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این گفته ها به صورت شفاهی است اما اگر مستنداناتی وجود دارد ارائه کنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین