bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۱۰
چهار راهبرد انتخاباتی اصولگرایان

اصلاح احمدی نژاد یا عبور از احمدی نژاد؟!

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۴ دی ۱۳۸۷

فرارو- هر چه به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم شکاف در جبهه اصولگرایان شکلی عریانی تری به خود می گیرد.

محمود احمدی نژاد برای آنکه نامزد بلامنازع جبهه محافظه کاران و ارزش گرایان باقی بماند گویی باید در منش سیاسی خود چرخش قابل ملاحضه ای بدهد.

این چرخش می تواند در بازگشت به ارزشهای مدنظر گروه های اصولگرا و تقسیم غنائم بین گروه های سنتی این جریان رقم بخورد. 

در همین راستا «محمدرضا باهنر» شخصیت متنفذ مجلس هفتم و هشتم استراتژي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري دهم را در چند جمله این گونه اعلام می کند: «اصلاح محمود احمدی نژاد از طريق کارآمدتر کردن دولت دهم نسبت به دولت نهم و تلاش براي تقويت مولفه های وحدت ملی.»

اين جملات پیام صریح و روشن دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين به حاميان دولت محمود احمدی نژاد است که پنجشنبه گذشته در همايش شورای مرکزي و دبيران استان های جامعه اسلامي مهندسين در قم ارسال شد. 

نایب رئیس دوم مجلس هشتم با تبيين چهار استراتژای انتخاباتي اصولگرايان عملاً به حاميان دولت نهم اطلاع داد تنها در صورتی از احمدی نژاد حمايت مي شود که به محافظه کاران سنتي در بدنه کابينه سهمی داده شود. 

استراتژی اصلگرایان در انتخابات دهم
به گفته باهنر، اولين استراتژی اين است كه تلا‌ش همه اصولگرايان بايد منجر به این نتيجه‌ شود كه امکان بازگشت به قدرت اصلا‌ح‌طلبان و خصوصا طيفی که به گفته او «ساختارشكن» نامیده شده اند فراهم نشود. 

او دومين استراتژی اصولگرايان را اينگونه بيان كرد: برآيند تلا‌ش و مواضع اصولگرايان باید در جهت رسيدن به وحدت حداكثری و اجماع صددرصدی باشد این در حالی است که رسيدن به اجماع به‌دليل وجود دولت نهم و شخص احمدی‌نژاد غيرممكن است؛ نمود آن هم اين است كه عده‌ای می‌گويند فقط احمدی‌نژاد و بعضی‌ها صددرصد مخالف اين امر هستند.

باهنر كارآمدتر شدن دولت دهم نسبت به دولت فعلی را سومين استراتژی اصولگرايان دانست و تصريح كرد: اين امر الزاما به معنای عبور از احمدی‌نژاد نيست بلكه می‌توان اصلا‌ح احمدی‌نژاد را رقم زد.

نايب‌رئيس مجلس شورای اسلا‌می همچنين تلا‌ش براي تقويت مولفه‌های وحدت ملی كه با طرح دولت وحدت ملي از اساس متفاوت است را جزو چهارمين استراتژی اصولگرايان برای انتخابات رياست‌جمهوری دوره دهم عنوان كرد.

باهنر همچنين آرايش انتخاباتی رقيب و نحوه حضور اصلا‌ح‌طلبان در عرصه انتخابات رياست‌جمهوري را در جريان اصولگرايان و به لحاظ نهايي‌شدن نامزد اين جريان مهم دانست و تاكيد كرد: در فرآيند بررسی اين كانديداها لحاظ كانديداي احتياطي ضروري است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین