bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۸۵۷۱
خطیب نماز جمعه تهران:

کتاب نویسنده بی‌اعتقاد و لاابالی نباید منتشر شود

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: باید مواظب ویروس‌هایی که آثار فرهنگی را از بین می‌برد، بود البته این کار سختی است و هرکس می‌تواند باید در این قضیه کمک کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
 خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: باید مواظب ویروس‌هایی که آثار فرهنگی را از بین می‌برد، بود البته این کار سختی است و هرکس می‌تواند باید در این قضیه کمک کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با مورد توجه قراردادن شهادت شهید مطهری با بیان اینکه شهید مطهری به دنبال اسم و عنوان نبود و قلم و زبانش را در اختیار انقلاب و خدمت به مردم قرار داده بود، گفت: با توجه به باقی گذاشتن آن همه آثار از ایشان بهتر است که جوانان را به خواندن این آثار تشویق کنیم چرا که این کتاب‌ها می‌توانند نیازهای فکری جوانان ما را تامین کند.

گزیده سخنان امام جمعه موقت تهرانرا در ادامه می خوانید:

  •  معلم می‌تواند دانش‌آموزان را طوری تربیت کند که آنها تحت تاثیر ماهواره قرار نگیرند و بدانند که زندگی غربی جز ظلمات چیزی نیست و در آنجا شیطان نفوذ کرده است.
  • یک کارگر نباید فقط به فکر پول درآوردن و نان خوردنش باشد، یک کارگر باید مثل همه مردم دیگر معنویت و معرفت داشته باشد و خدا را بشناسد و در امور جاری مملکت احساس مسئولیت کند و بی‌تفاوت نباشد و نهی از منکر هم داشته باشد.
  • باید دست رهبرمان را بوسید به این دلیل که ایشان به دیدار کارگران رفتند و به آنها احترام می‌گذارند. کارگران رکن جامعه ما هستند و باید قدرشان را دانست چرا که به هر ترتیب قسمت زیادی از تولیدات ما به وسیله کارگران انجام می‌شود.
  • از دولت تشکر می‌کنیم که 90 درصد هزینه‌های بیمارستان را قبول کرده و این کمکی به همه از جمله کارگران است.
  • در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی چه کارگر و چه غیرکارگر جنس داخلی مصرف کنیم. چرا دست‌مان را به گدایی پیش دیگران دراز کنیم؟ درصورت استفاده از جنس داخلی، تولید و اشتغال زیاد می‌شود.
  • استفاده از جنس خارجی افتخار نیست بلکه حقارت و خود کوچک کردن است، تولید کنندگان باید کالای خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کنند تا استفاده کنندگان برای استفاده از این کالاها رغبت داشته باشند.
  • باید توجه کرد که وزارت فرهنگ باید اسلامی باشد. باید اسلامی فکر کنند، تصمیم بگیرند و با مسائل برخورد کنند. نباید به کتابی که ضداسلامی است مجوز چاپ داده شود. کتاب نویسنده بی‌پروا، بی‌اعتقاد و لاابالی نباید منتشر شود.
  • وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به محصولات فرهنگی نظارت لازم داشته باشد، مبادا در این بین چیزی از ابتذال و فرهنگ غربی و خود کم‌بینی و احساس حقارت ترویج شود. نباید چنین روحیه‌ای را در انسان‌ها به وجود آورد. باید مواظب ویروس‌هایی که آثار فرهنگی را از بین می‌برد بود البته این کارسختی است و هرکس می‌تواند باید دراین قضیه کمک کند.
  • برخورد با مسائل مربوط به فتنه را نیز یک ضرورت است، برخی فتنه‌گرها و حتی برخی رئوس فتنه آزادانه راه می‌ر‌وند و هر کار دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. آنها بیکار ننشسته‌اند و من نمی‌دانم باید چکار کرد البته در درجه اول باید کارشان را رصد کرد و این کار اطلاعات است که حالا من به اینکه کار می‌کند یا نه کاری ندارم.
  • قوه قضائیه باید کار این‌ها را رصد کند و ببیند این‌ها کجا می‌روند، چه تزریق می‌کنند و چه نقشه‌ای برای آینده دارند و البته همه باید به مسئولین کمک کنند تا ریشه فتنه را برانگیزند.
  • آدم دلش می‌سوزد در کشوری مثل مصر یک عده نظامی مسلط به اوضاع و امور مردم شده‌اند و رئیس جمهور منتخب مردم را به زور کنار می‌زنند و به زندانش می‌برند. خدا آمریکایی‌ها را لعنت کند چون آنها بودند که این وضعیت را به وجود آوردند و چقدر مردم بیچاره را در خیابان‌ها کشتند.
  • در اوکراین هم رئیس جمهور منتخب مردم را کنار زدند و با زور یکی دیگر را جایش گذاشتند البته این تجربه بسیار خوبی بود چرا که دودش به چشم خود آمریکایی‌ها رفت. به جای اینکه کل کشور اوکراین را در اختیار بگیرند، فعلا این کشور در حال تجزیه شدن است و دیگران از آن بهره‌برداری می‌کنند بنابراین دودش به چشم خود آمریکایی‌ها رفت تا اینکه بفهمند همیشه کارهای ضدمردمی و ضدانقلابی به نفع‌شان تمام نمی‌شود تا دیگر فشار نیاورند تا حاکمی را که مردم قبولش دارند کنار بزنند و یک حاکم دست‌ نشانده را روی کار بیاورند.
  • خداوند ان‌شاءالله این برادر عزیز عراقی‌مان را از شر تروریست‌ها، اشرار و تکفیری‌ها نجات دهد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
انسانها تشخیص میدهند چه چیز را بخوانند یا نخوانند.
پیرو ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
درود بر این عالم ربانی و پیرو راه ولایت که الحق سخنانشان روشنگر راه است و نکته آموز هزاران استاد
آفرین بر این معجزه کلام ایشان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
آقای جنتی می فرمایند : " زندگی غربی جز ظلمات چیزی نیست و در آنجا شیطان نفوذ کرده است" صرفنظر از اینکه این جمله درست است یا نه ، کار معلم تحلیل دادن به دانش آموزان نیست. بلکه معلم باید قدرت تحلیل کردن را به دانش آموزان بیاموزد و خودشان باید تحلیل کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
همش باید، نباید ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
آیا حرف شما با اطلب العلم و لو بالصین تناقض ندارد؟
فقط باید از معتقدین آموخت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
گفته علم رو بیاموز نه اینکه انحرافات رو آزادانه بیان و چاپ کنیم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv