bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۷۰۱۵

مرگ دلخراش دختر 4 ساله؛ بازداشت برخی مسئولان شهری در قم

دختر 4 ساله ای که به همراه خانواده به یکی از بوستان های نزدیک خانه خود در قم رفته بود، به علت برق گرفتگی توسط تیر چراغ برق داخل بوستان، از دنیا رفت که به همین علت تا کنون برخی از مسئولان شهرداری قم بازداشت شده اند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۳
دختر 4 ساله ای که به همراه خانواده به یکی از بوستان های نزدیک خانه خود در قم رفته بود، به علت برق گرفتگی توسط تیر چراغ برق داخل بوستان، از دنیا رفت که به همین علت تا کنون برخی از مسئولان شهرداری قم بازداشت شده اند.

به گزارش  ایلنا  پنج شنبه شب هفته گذشته (5 تیرماه 93)، دختر بچه ای 4 سال و نیمه به نام "خانم فاطمه امینی"، در یکی از بوستان های کوچک، ما بین میدان روح الله قم و مسجد سلماسی این شهر، به علت برق گرفتگی ناشی از اتصالات تیر چراغ برق، از دنیا می رود.

به گفته "حجت الاسلام امین امینی" پدر روحانی این دختر فوت شده که از شهرداری قم شکایت کرده، "تا کنون شهردار منطقه، رئیس فضای سبز شهرداری و رئیس اداره برق منطقه مربوطه بازداشت شده اند"؛ البته برخی از نقل قول ها نیز حکایت از آزادی برخی از آنان داشته و تلاش هایی برای انداختن تقصیر این ماجرا به گردن کارگران از جمله کارگران خدمات شهری قم وجود دارد.
آن گونه که آقای امینی نقل می کند، شهرداری قم و همچنین اداره برق منطقه مربوطه که در فاصله حدود 50 متری بوستان قرار دارد، از خرابی اتصال تیر چراغ برق در داخل بوستان خبر دار بوده اند؛ باغبانی هم که در آن بوستان مشغول به کار است به پدر «خانم فاطمه» گفته بود که ما هم به بالاتری ها گزارش دادیم که این تیر چراغ برق خطرناک است، اما گفتند تو آبیاری خودت را انجام بده، چکار داری؟ می آیند درست می کنند.

پدر «خانم فاطمه» از قول یکی از افراد مرتبط با شهرداری گفت که در بررسی تماس های سامانه 137 که سامانه ارتباط مردم با شهرداری است، دیده ایم که مردم تماس گرفته و می گفتند تیر برق این بوستان خرابی اتصال دارد؛ همچنین هفته گذشته نیز یک پسر بچه دیگر به همین شیوه دچار برق گرفتگی می شود که البته نمی میرد، اما بعد از تشنج بسیار شدید و انتقال او به خانه توسط خانواده اش، این موضوع به نزدیکترین اداره برق که در فاصله حدود 50 متری بوستان قرار دارد، اطلاع داده می شود.

آقای امینی تأکید می کند، که این اتفاق و از دست دادن دخترم، یک سهل انگاری حتمی حتمی از سوی مسئولین مربوطه بود؛ و بچه ما فقط باید فدا می شد؛ تازه هنوز هم خیلی ها به فکرش نیافتاده بودند و وقتی شهردار منطقه 7 را گرفتند تازه آقایان بیدار شدند، مثل این که اتفاقی افتاده است.

*تلاش برای عدم انعکاس خبر در رسانه ها
برخی از همان ابتدا تلاش کردند تا این خبر به هیچ عنوان به خبرگزاری ها، روزنامه ها و صدا و سیما انتقال پیدا نکرده، چه آنکه به گفته پدر «خانم فاطمه»، "بعد از حدود یک هفته از درگذشت دخترش، تا کنون شهردار قم و...، حتی برای تسلیت و ابراز تأسف نیز به خانواده امینی مراجعه نکردند"، تا مبادا خبری در این باره نیز منتشر شود. وی اضافه کرد: "البته فقط تا کنون خانم ارجمند عضو شورای شهر قم برای ابراز همدردی به منزل ما آمدند که به گفته خود ایشان، نه از طرف شورای شهر بلکه به صورت انفرادی و مستقل این کار را انجام دادند.".

به گفته حجت الاسلام امینی پدر «خانم فاطمه»، "در روز تشییع جنازه، یکی از مسئولین سرشناس در شهرداری قم، به محل غسالخانه بهشت معصومه قم مراجعه کرده و با همراهی برخی از پرسنل دیگر شهرداری می خواستند با گرفتن امضایی از من، قبری را به صورت رایگان به ما بدهند، اما وقتی خواستم برگه را امضا کنم دیدم روی آن نوشته شده به علت عدم بضاعت مالی این تقاضا را دارم که من فورا گفتم من همین الان می توانم چندین قبر را خریداری کنم و نیازی به کارهای شما ندارم؛ وقتی هم جنازه را برای تشییع به حرم حضرت معصومه منتقل کردیم، همان مسئول مذکور شهرداری قم، قبل از سایرین جنازه را بلند کرده و با صدای بلند فریاد می زد بلند بگو "لا اله الی ا..." و چنان گریه می کرد که گویی یکی از نزدیکترین افراد خانوادگی «خانم فاطمه» است.".

*علمکرد تأسف بار اورژانس و مراکز درمانی
حرف های پدر «خانم فاطمه» در گفت وگو با ایلنا، نشان از آن دارد که علاوه بر سهل انگاری شهرداری قم و اداره برق، برای خرابی اتصالی که در تیر چراغ برق بوستان مورد نظر وجود داشت، اورژانس قم و همچنین دانشگاه علوم پزشکی قم که از متولیان امر بهداشت و درمان است نیز از ادارات پر اشکال شهر قم هستند، چه آنکه خود حجت الاسلام امینی با بیان این که باید علاوه بر شهرداری قم از اداره برق و اورژانس قم نیز شکایت می کردم، به شرح تأسف باری از وضعیت فعالیت اورژانس و نیز یکی از مهمترین مراکز درمانی قم می پردازد.

از زمانی که دختر بچه را برق گرفته و بیهوش می شود، همراهان «خانم فاطمه» با اورژانس 115 تماس می گیرند؛ تا چند دقیقه ای که در محل حادثه حضور داشتند اورژانس نیامده بود و به همین دلیل پدر «خانم فاطمه» با پای برهنه سوار بر موتوری می شود تا دخترش را به یک مرکز درمانی برساند؛ جالب این است که اقوام خانواده امینی می گویند تا 15 دقیقه بعد از رفتن پدر «خانم فاطمه»، که در محل بوستان حضور داشتند، بازهم اورژانس نمی آید؛ آن گونه که باجناق آقای امینی گفته، مجددا با اورژانس تماس می گیرد اما آن شخصی که پاسخ گو بود، می پرسید بهوش است؟ بهوش نیست؟ و دائما سؤال پیچ های بی مورد می کرد و بعد هم بدون این که جواب روشنی بدهد که ماشین اورژانس آمده یا نه، گوشی را با حالت خاصی قطع می کند.

آقای امینی بعد از آن که در ساعت 23:30 شب برای نجات دخترش از مرگ، به درمانگاه قرآن و عترت قم که یکی از درمانگاه های نزدیک حرم حضرت معصومه است مراجعه می کند، می بیند تمام چراغ های این درمانگاه خاموش است؛ به ناچار با همان موتور سیکلت سوار، دخترش را به درمانگاه حرم حضرت معصومه که در میدان آستانه قرار دارد می برد تا بلکه این درمانگاه که در یکی از شلوغ ترین نقاط شهر قم واقع شده و با امکاناتی که دارد دخترش را از مرگ نجات دهد اما شرح ماجرای داخل درمانگاه حرم حضرت معصومه نیز یکی از نکات تأسف بار است.

پدر «خانم فاطمه» می گوید: "تقریبا حدود 20 دقیقه ای در درمانگاه حرم حضرت معصومه روی بچه کارهایی انجام دادند؛ رفتم داخل اتاق، دیدم بدن بچه دارد یخ می کند؛ این ها فقط یک چیزی گذاشتند به دهان بچه و یکی هم ماساژ قلبی به او می دهد و یکی هم از این وسایل بادی به دستش و یک اکسیژن هم به دهانش وصل کردند. من فکر کردم به دخترم شوک دادند اما دیدم یکی از این پرستارها می گوید، دستگاه شوک ما خراب است؛ و تازه بعد از 20 دقیقه به من می گوید زنگ بزن به اورژانس 115 برایش دستگاه شوک بیاورند؛ بعد که اورژانس آمد خیلی خونسرد و آرام آرام وارد درمانگاه می شدند؛ که من گفتم، "آقا بجنب بچه داره می میره"؛ عجیب است این اورژانسی که به داخل درمانگاه رسید، نگاه کرد به مانیتور پزشکی بالای تختی که دخترم روی آن بود و گفت این دختر بچه که قلب دارد، که یکی از پرستاران درمانگاه گفت نه! این مانیتور را الکی گذاشتیم...؛ یعنی برای ما فیلم گذاشته بودند که این بچه قلب دارد."

وی گفت: وقتی من دیدم این قدر دارند بازی در میاورند؛ دخترم را به دایی اش سپردم و گفتم من به حرم می روم، تا حضرت معصومه را واسطه کنم، خدا بچه را به ما برگرداند؛ پای ضریح بودم که برادر خانمم زنگ زد و گفت نفس بچه برگشت؛ اما نگو بچه مرده بود؛ این ها بچه را سوار ماشین اورژانس کرده و به بیمارستان کامکار بردند؛ بیمارستان کامکار هم قدری روی بچه کار کردند و بعد او را در سردخانه گذاشته بودند.

*دیدار پدر دختر فوت شده با دادستان قم
آقای امینی در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار ایلنا، به مراجعه خود به آقای گنجی دادستان قم برای پیگیری شکایتش و قول مساعد دادستان قم برای پیگیری جدی این ماجرا اشاره کرد و گفت: مرگ دختر من ربطی به چند کارگر ساده یا آدم های زیردست ندارد، بلکه مسئولین اصلی باید جوابگو باشند.

پدر «خانم فاطمه» گفت: هر بار که از این خیابان امام موسی صدر قم یا همان خاکفرج رد می شوم و این ساختمان بزرگ شهرداری قم را می بینم، با خودم می گویم این ها برای خودشان کاخ درست کردند....

وی افزود: من که برای مسببین از دست رفتن دخترم، تقاضای اشد مجازات دارم؛ برای هر کسی که مسئولش هست؛ یعنی شدیدترین کاری که می شود انجام داد؛ در قانون بدترین حالتی که برایش درنظر گرفتند، همان حالت را برای شان بیاورند، تا برای بقیه مسئولین عبرت شود.

*مسببین از دست رفتن دخترم زیردستان و یا یک کارگر ساده نیست
آقای امینی با تأکید بر این که مسببین اصلی از دست رفتن دخترم زیردستان یا یک کارگر ساده نیست، گفت: از همان ابتدا گفتم خدایا ولی این بچه را خودت دادی؛ اصراری هم به کشتن این افراد ندارم، ولی اشد مجازات را خواستارم؛ یعنی هر مسئولی هست استعفا دهد و از مسئولیتش بیرون بیاید؛ یا او را کنار بگذارند؛ بعد هم این مسائل را اعلام کنند و به دیگر مسئولین بگویند بی احتیاطی و بی مسئولیتی نکنیم؛ بعد هم هی تلاش نکنند خبر مخفی شود و خبر را جمع کنند، بلکه باید خبر را همه بفهمند و بعد مسئولین دیگر خودشان را جمع کنند؛ بگذارند مسئولین بفهمند که وقتی می گویی چشم و انجام نمی دهی چه آثاری دارد؟ به برخی باید گفت تو وقتی کاری نمی توانی انجام دهی، از سمت خود برو کنار؛ تا کی باید بچه های مردم فدا شوند؟ اگر کاری را بلد نیستی برو کنار.

وی با بیان این که حرف من این است که برای چه دخترم کشته شد؟، گفت: دخترم واقعا کشته شد؛ چون می توانستند این تیر چراغ برق را درست کنند که نکردند؛ سهل انگاری محض بوده است؛ حالا که بچه ما فدا شد؛ حداقل بچه های دیگر را دریابند که به چنین حوادثی دچار نشوند؛ مثلا میله هایی که در پارک ها گذاشته شده را عایق کاری کنند یا وصل کنند به زمین، که اگر برقی هم داشت به زمین منتقل شود و نه به تن بچه های مردم؛ چقدر باید بچه های مردم بمیرند تا آقایان به خود بیایند؟ معلوم نیست شاید سال های قبل هم چنین اتفاقاتی رخ داده باشد.

پدر خانم فاطمه خاطرنشان کرد: این بیمارستان-درمانگاه نزدیک حرم حضرت معصومه نیز، یکی از معضلات شهر قم است؛ با توجه به این که حرم حضرت معصومه از تمام دنیا زائر پذیر است، اگر یک زائری بیاید و قلبش بگیرد، یک ماساژ و شوک نباید داشته باشند تا از آن استفاده کنند تا قلب بیمار برگردد؟ نباید به گونه ای باشد که همراهان یک بیمار از درمانگاه نا امید شده و فقط به حرم حضرت معصومه پناه ببرند؛ البته با همان امکانات کمی که در درمانگاه بود، برای دخترم زحمات لازم را کشیدند اما حرف این است که چرا امکانات اولیه و لازم فراهم نشده است؟

آقای امینی در پایان سخنانش گفت: حداقل وقتی آقا(مقام معظم رهبری) تأکید می کنند بچه های تان را زیاد کنید، مسئولین نباید این گونه کار کنند و بچه های مردم به سمت مرگ بروند و اصلا چنین دغدغه هایی برای مردم باشد.

با توجه به وقوع حادثه تلخ فوت «خانم فاطمه» دختر بچه 4 ساله در یکی از بوستان های قم، به نظر می رسد نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر قم در دوره چهارم، در آزمونی سخت قرار گرفته اند؛ باید منتظر ماند و دید که اعضای شورای اسلامی شهر قم در قبال این اتفاق، چه واکنشی نشان خواهد داد.
صفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
این یک قطره از دریاست جانم
محمودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اشکهای من هنگام خواندن این مطلب جاری شده است لعنت خدابرمسئولینی که بدون توجه به مسئولیت حوزه کاری خودموجب بروز چنین حوادثی میشوندلحظه ای که پیکربی جان دخترت رابه درمانگاه ببری وبابی تفاوتی کادربیمارستان مواجه شودواقعادردناک است
دکتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
شهرداری قم باید رسما عذرخواهی کنه ومسئولین مربوطه استعفا بدن
واقعا قلبم درد گرفت
تسلیت میگم بهتون هموطن عزیزم
من به عنوان یک پدر گریه کردم
فراروی عزیز پیگیر این ماجرا باش خدا بچه های همه رو براشون نگه داره
جرات نمی کنم بچه ام رو به پارک یا شهربازی ببرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
کی بود کی بود من نبودم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
همه مقصرین واقعی (نه 4تا کارگر بدبخت) باید محاکمه بشن.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۵
سلیمان قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
به حال خودمان باید گریست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
به حال این مملکت باید گریست...
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
دلواپس مردم کجان؟؟؟ هااا
روشنفکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
دولت دست شماستا!
+ 8 سال دولت خاتمی و 8سال دولت هاشمی جمعا با این 4 سال روحانی میشه 20 سال پس از جنگ دولت دست شما بوده...!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
روحانی مچکریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
بعد ادعای مدیریت جهانی داشتیم
یه عده خوب از جوی گل الود ماهیشون رو گرفتن
وای بر قیامتمان
مشتاق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
چند سال پیش هم تو کرج مشابه همین اتفاق برای یه جوان در کرج افتاد.معلوم نیست کی باید به این وضعیت خطر آفرین و فاجعه بار تیرهای برق که در سطح شهر هستند، باشه؟؟؟؟
اوا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
چی باید گفت,به کی باید گفت؟؟؟؟
hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
لابد تقصیر روحانیه
وگرنه تو دولت قبل چند تا دختر بچه چهار ساله رو تو قم برق گرفته؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
خداوند به پدربچه صبردهد.همش شعار میدهیم.فردا هم یک کارگر بدبخت مسبب معرفی میکنند.
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
متاسفم!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
اتفاقا یک بار این مشکل را در یکی از پارک های شهرمان متوجه شدم. لبه ی سرسره محل بازی بچه ها برق داشت. البته اگر کشور ما یک آدم دلسوز داشت کل این تاسیسات غالبا فرسوده را بررسی می کردند که اینطور فاجعه بار نیاید.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
خدا صبر به مادر و پدر فاطمه بده ،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
یک سال پیش مثل همین اتفاق برای استادم در مشهد افتاد...
عارف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
واقعا ناراحت كننده است ضمن تسليت به والدين اين بچه ازپشت ميزنشينان بي تفاوت تقاضاي برخوردجدي وعبرت آموزرادارم
عطا
UNITED STATES
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
متاسفانه وجدان کاری روز به روز کمرنگتر میشه.
خیلی سخته ی پدر پرپر شدن دخترچهار سالشو به چشم ببینه و نتونه واسش کاری بکنه و نهایتا" جیگر گوشش از دست بره.
برای خانواده این فرشته کوچولو آرزوی صبر دارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
دلواپسیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
خدا به خانوادش صبر بده.خیلی سخته که به خاطر سهل انگاری یه بچه 4ساله کشته بشه.واقعا باید سریع رسیدگی بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
بی مسولیتی بیداد می کند تازه این یکی از هزارانههههه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
به خاطر این واقعه تاسف بار تسلیت میگم، به شما و به خودم
آقا عزیز شما بلدید حرف بزنید و فریاد کنید ، از اون مهمتر اینکه اگر فریاد زدید کسی توی دهانتون نمیزنه
بیایید و محض شادی روح اون طفل معصوم دست از فریاد زدن بر ندارید، شاید گشایشی هم برای بقیه مردم شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
اصل شکل کی بود کی بود من نبودم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
من به همراه دوستم تابستانها در بلوار سیمون بولیوار تهران ورزش می کنیم . 2 تابستان به اداره برق زنگ زدیم که سیم لخت برقدار سر خیابان المهدی را تعمیر کنند اصلا رسیدگی نکردند . بارها تماس گرفتیم . شاید باور کردنی نباشد 2 تابستان یعنی دوسال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
ماهم یه مدرسه ای داشتیم به نام آزادگان اسلام که مدرسه راهنمایم بود (منطقه غرب تهران) اولا که ساخت مدرسه بر اتوبان ممنوعه ساخته بودن که هیچی بعد یه پل هم نبود و دید خوبی هم نداشت چند نفر کشته شدن تا اخر یه پل هوایی وصل کردن و منطقه رو ایمن کردن ما ایرانیها عادت کردیم تا یه حادثه پیش نیاد هیچ اقدامی نمیکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
دو سال پیش در پارکی در شهیدیه میبد یزد هم دو پسر بچه دچار برق گرفتگی شدند و فوت شدند کسی هم بازداشت نشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
به ایشون وخانواده محترم تسلیت میگم.خدا صبر بده.اونایی که مسول بودن اصلا عذاب وجدان ندlرن چون وجدان ندارن.اگرنه خطای خودشون رو به گردن می گرفتن باید با بی مسئولیتی وسهل انگاری برخورد بشه اما تو کشور ما فقط دنبال پاک کردن صورت مسئله یعنی پنهان کاری هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
دیدید ژاپنی ها چی میکنند مسول خطاکار خودکشی
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
اگه راست میگین دادگاه علنی باشه در تلوزیون هم پخش گردد ببینید باز اتفاق میوفته البته نرید دو تا زیر دست بگیرید
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
واقعا متاسفم برای اونایی که اینقد راحت از مسولیتی که داردن شانه خالی می کنند، ناسلامتی در جامعه ای زندگی میکنیم که باید هر چه بیشتر به کار خلق الله رسیدگی بشه ولی ...
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
از صمیم قلب به پدر داغدار فاطمه خانم تسلیت می گویم و از خدا می خواهم که به خانواده آن فرشته معصوم صبر عظیم و اجز جزیل عنایت فرماید.
و اما از افرادی که با سهل انگاری و بی مسئولیتی خود باعث شدند که آن طفل معصوم از دست برود می خواهم که اگر دین ندارند و اگر به حساب و کتاب آخرت ایمان ندارند لااقل ذره ای وجدان داشته باشند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
خدا به پدر و مادر این گل نوشکفته صبر عنایت بفرماید
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
امیدوارم این پدر مسئول تا انجا که می تواند این موضوع را پی گیری کند تا مسئولین فکر نکنند برای شوخی و خنده به مسئولیت رسیده اند.
امید میر حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
فقط کافی بود تا این اتفاق توی امریکا یا اروپا میفتاد اون وقت همه بخشهای صدا و سیما اعلام میکردن و خبر رسانی میکردن..باید عامل این سهل انگاری شناخته بشه.اون مسئول بی لیاقتی که نمیتونه این مشکل ساده رو حل کنه باید رسوا بشه..فرارو قسمت میدم چاپ کن اعصابم خیلی خراب شد تو رو خدا چاپ کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بارها با اداره برق و سامانه 121 تماس گرفتم و گفتم آقا این کابلها و تیر برقایی که کار گذاشتید نامناسب و خطرناکه و درست جایابی نشده ؛ گفتند باید بیایید اداره برق و فرم های مربوطه رو پر کنید و هزینه هاشو پرداخت کنید تا بررسی کنیم ببینیم میشه کاری کرد یا نه !
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چشمام پر اشک شد.
غلامرضا بوشهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
مورد مشابه چند سال پیش در پارک شغاب شهر بوشهر نیز اتفاق افتاد
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من از قم نظر می دهم متاسفانه تمامی بوستان ها همین مشکل را ذارند ولی شهرداری اصلاتوجه نمی کند مانند همین خبر شما فرارو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
از اين اتفاقات در ديگر اداره ها هم ميافته. مثلا پارسال در يكي از سالن هاي ورزشي شهرستان پارس اباد مغان يك جوان ورزشكار دچار برقگرفتگي شد و فوت كرد. علت هم وجود سيم هاي لخت داخل سالن بود.
مرتضی
UNITED STATES
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
برادران و خواهران دلواپس کجا هستند؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چه ربطی داره الان؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
کلا وضعیت ایمنی در کشور افتضاحه
ماه نوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من یه مادرم و بچه ی کو چیک دارم ....واقعا مسببین این مسئله خیر نبینند که یه بچه ی بی گناه اینطور از بین بره و پرپر بشه....قلبم تیر میکشه
دردمند پدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
شهرذار قم مسول و پاسحکو باید باشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
متاسفم که هیچ نظارتی توی این مملکت بر عملکرد مدیران و پیمانکارا ن نیست . اونوقت ادعای مدیریت جهانی داریم ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
فقط باید گفت متاسفیم از این سیستم اداری بدون مسئولیت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اگر اطلاع رسانی به شهرداری واداره برق شده است هردو مقصر هستند ومسئولین انها باید اسعفا دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
تمامی کارها به پیمانکار داده می شود مبلغ قرارداد کم است در نتیجه از کیفیت و مصالح کار کاسته می شود نتیجه مشکلات و حادثه های جانگداز پیش می آید یک مقدار هم دادستان به غیر از محکوم کردن چند تا کارگر دست مزد دلایل فنی این حوادث را بررسی نمایند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
همه کسانی که تو این قضیه سهل انگاری کردن باید به اشد مجازات برسن. البته نه کارمندان و کارگران بیچاره بلکه مدیران و مسئولان آن ها
متحير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
پول انشعاب برق 4 برابر شده اين پولها رو چيكار مي‌كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
بابا حداقل یکی از کسایی که میدونستن, یه کاغذ میزدن به این تیر برقه که خطر برق گرفتگی داره. یا یه حصار دورش میگرفتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من هم از اداره برق ناحیه چهار قم که مسوول همین اتقاق است شکایت دارم آنها 2 ماه کامل برای وصل کردن سیم یک ترانس در منطقه انسجام بازی در آوردند تو را خدا یکی به داد مردم برسد
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من یک پدر هستم
هر کار بکنی حق داری پدر جان
محکم دنبال کار را بگیر نگذار بار دیگر با سستی در مسئولیت فرزندی دیگر قربانی شود
بهشت ارزانی دختر گلت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
خدایا به کدام سمت داریم می ریم! اینا مگه مسلمونن و چه راحته براشون هضم از دست دادن عزیزی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
يك علامت هشدار نصب مي كردند يا دور منطقه خطر رو با طناب مي پيچيند تا تعمير بشه اينكار رو هركسي مي تونست بكنه يعني ما هممون منتظريم تا يكي بياد يك كاري بكنه !!
سعید الهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
شک نکنید در تابستان امسال شاید بالغ بر 10 بچه معصوم در پارک های بازی شهر قم خصوصا بوستان علوی و پردیسان جان خود را از دست می دهند. متاسفانه هیچ چیز استاندارد نیست. متاسفانه در پردیسان اگر اتفاقی بیفتد به دلیل نداشتن درمانگاه و آرژانس، خدا می داند چه اتفاقی بیفتد. مسوولان استان قم- شما را به خدا- جدیت، جدیت - جدیت.
aghaei
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
چند هفته پیش در خیابان چهار باغ بالای شهر اصفهان قدم میزدم نبش کوچه مسجدالرضا تابلوی برق فشار قوی را با درب باز مشاهده کردم فقط کافی بود شخصی یا کودکی از روی کنجکاوی در آن تابلو دست می برد که با یک تراژدی دیگر بر اثر سهل انگاری مواجه می شدیم.
بلافاصله با اداره برق تماس گرفتم ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من در دو سال گذشته دوتن از عزیزانم را از دست دادهام یکی درقم سال90 ویکی درتهران سال92 به دلیل نبودن تختiicu ومسببینش رو هم به خدا واگذارکردم
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
پارسال نیز یک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران دچار برق گرفتگی مشابه در محوطه فضای سبز خوابگاه دانشکده کشاورزی کرج شد و خانواده هایی را برای تمام عمر داغدار کرد.
فکر می کنین چه می شود؟ حداکثر قتل غیر عمد و پرداخت دیه و یک توبیخ کتبی در پرونده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
ازین اتفاقا زیاد میفته ایشون شانس آوردن پیگری شون یکمی ج داده بقیه که اصلا صداشم درنمیارن چی! واقعا متاسفم، دردناکه
متاسف 56
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
این نامردی اگه مقصران حادثه خصوصا مسئولین پارک واورژانس محاکمه نشوند. واقعنا که شرم آوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
مدتی پیش در مسجد سلیمان هم مشابه این حادثه اتفاق افتاد و کودکی از بین رفت . اون از تیر چراغ برق . اون از اورژانسش و اونم از درمانگاه و بیمارستانهایی که هیچ وسیله ای نداره ! چه باید گفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
با احترام مسئله بيرون بودن سيم هاي برق لخت و فاقد پوشش ايمني لازم - باز بودن درب يا دريچه تير ها و ميله هاي برق و عدم بكارگيري سيستم ارت يا محافظ ديگر در بسياري از پارك ها - فضاهاي سبز - شهر بازي ها - ارامگاه ها و موارد مشابه ديده مي شود كه بايد فكري اساسي نمود مثلا پنجشنبه گذشته در ارامگاه بزرگ وادي السلام سمنان مشاهده شده اميد است امور نظارتي در اسرع وقت رسيدگي نمايند تا حادثه اي اتفاق نيفتد - با تشكر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
آقا جان کار سختیه که این بارکها یک چک لیست کنترلی برای همه تجهیزات حساس خود داشته باشند؟ مسنول کنترل هم مشخص باشد و ادواری این تجهیزات کنترل شوند و پای چک لیست هم مهر کنترلی و امضای تکنسینش باشد؟
این همه جوان بیکار و متخصص توی این مملکت هست در هر شهری شهرداری یکی دو شرکت برای این منظور تاسیس کند و کار کنترل شود.
این همه تجهیزات توی این مملکت اگر کنترل و درست نگهداری نشوند این حوادث اجتناب ناپذیر است. مقصر هم هیچ موقع قابل شناسایی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
وا اسفا!!! ادارات دیگر شهرستانها وضعیت بهتری از ادارات قم ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اگر من استاندار قم بودم بلافاصله بعداز این اتفاق صادقانه استعفا میدادم، استعفا دادن یک مسئول قبل از هر چیزی نشانه مسئولیت پذیری و شجاعت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
نگران نباشید . رسیدگی میشه فردا یک کارگر بدبخت روزمزد رو میگیرن پدر و پدرجدشو در میارن ...!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
در سالی که همواره روی مدیریت جهادی تاکید میشود اینگونه سوئ مدیریت ها قابل قبول نیست و باید با مسیول مربوطه برخورد شود .
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من خودم بچه قم هستم .....عملکرد شهرداری قم واقعا ضعف دارد ....
جان انسان ها شوخی نیست ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من صمیمانه ترین تسلیت خودم رو به این خانواده ابراز میکنم، فاطمه کوچولوی عزیز الآن تو یه بوستان بزرگتری بنام بهشت داره بازی میکنه اما جای همه کسانیکه بابت شغل یا مسئولیتشون از بیت المال حقوق میگیرن و کارشو درست انجام نمیدن بهشت نخواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
200 هزار تومن جریمه اونم پرداخت بصورت قسطی!
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
من خودم بچه قم هستم .....عملکرد شهرداری قم واقعا ضعف دارد ....
جان انسان ها شوخی نیست ....
مجله فرارو