bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۰۷۱۹

اجرای «آشیانه کودک و نوجوان» در تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
فرارو-گروه «آشیانه کودک و نوجوان» با سرپرستی و آهنگسازی فریبرز رستمی کنسرتی را ویژه کودکان و نوجوانان 16 و 17 مرداد در تالار وحدت به روی صحنه خواهد برد.

فریبرز رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران(نای)، ضمن اعلام این خبر گفت: این کنسرت با اجرای گروه 30 نفره ای متشکل از بچه های 6 تا 14 ساله پنجشنبه و جمعه هفته آینده در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

سرپرست و آهنگساز گروه «آشیانه کودک و نوجوان» در ادامه افزود: این گروه برنامه ای را در دو بخش به اجرا در می آورد که طی آن در بخش اول برنامه«قصه موسیقایی عاشیق غریب» برگزار می شود. این قصه روایت زندگی یکی از عاشیق های آذربایجان است که در طول قصه ماجرای عاشیق شدن این فرد و در ادامه زندگی موفق او بازگو می شود.

وی همچنین عنوان کرد: این بخش در 13 پرده و با ترکیب موسیقی، حرکت و قصه به روی صحنه می رود. ما از ترانه ها و حرکت های مناطق مختلف کشورمان نیز در این بخش بهره گرفته ایم.

رستمی ادامه داد: در بخش دوم کنسرت نیز برخی از«آواز بازی های حیوانات» در قالب هایی چون طنز، چیستان و از زبان دانای کل برای بچه ها به اجرا در خواهد آمد. از اهداف مهم این بخش این است که بچه ها با «مایه گی موسیقی ایرانی» آشنا شوند. جالب است بدانید مراحل مختلف این بخش با ایده های خود بچه های گروه آرام آرام شکل گرفته است.

سرپرست گروه «آشیانه کودک و نوجوان» گفت: من طی این سال ها پیگیر دستیابی به یک الگوی آموزشی موسیقی کودک بوده ام که متکی بر فرهنگ موسیقی ایرانی و بر گرفته از موسیقی نواحی و موسیقی دستگاهی مان باشد. این الگو پس از همکاری یک گروه، روند شکل گرفتنش آغاز می شد و پس از آماده و اجرا شدنش به صورت کنسرت به مخاطبان عرضه می شد و ما نیز آنرا ضبط می کردیم.

وی افزود: در سال 1388 بخش اول این الگوی آموزشی موسیقی کودک با عنوان«قصه های حرکتی یک» به اجرا در آمد و پس از ضبط نیز منتشر شد. کنسرتی که 16 و 17 مرداد در پیش داریم بخش دوم این الگوی آموزشی محسوب می شود. این اجرا قرار است با 6 تا 8 دوربین ضبط شود.

فریبرز رستمی همچنین عنوان کرد: برای صدابرداری این اثر نیز با دو صدابردار خوب کشورمان مذاکراتی کرده ایم؛ همانطور که می دانید صدابرداری چنین اجرایی کار سختی است و متاسفانه در ایران سالن های ما انعطاف لازم را برای شرایط مورد نیاز گروه ها ندارند. در واقع سالن های ما آمادگی روبرو شدن با کارهای نو را ندارد و این موضوع، کار را برای هنرمندان مشکل می کند.

رستمی گفت: در روند آماده سازی اعضای گروه برای این اجرا همکاران بسیاری تلاش کرده اند. از جمله این همکاران می توان به کاملیا شیخ نورانی در زمینه آماده سازی حرکات و نغمه محمدی در بخش بازنویسی قصه و بیان کودکان اشاره کرد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو