bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۱۰۱۵

علی مطهری باز هم جواب حمید روحانی را داد

نامه‌نگاري‌هاي علي مطهري و سيد حميد روحاني ادامه دارد. اين‌بار نوبت مطهري است كه پاسخ روحاني را بدهد. اين‌بار مطهري تنها به سه مطلب مقاله مفصل دو روز پيش روحاني جواب داده است. اين‌بار مطهري تاكيد كرده است كه حميد روحاني تا پيش از انتصاب مشايي به عنوان معاون اول يعني تا زمان آغاز به كار دولت دهم هيچ انتقادي به سياست‌هاي احمدي‌نژاد نداشته است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
نامه‌نگاري‌هاي علي مطهري و سيد حميد روحاني ادامه دارد. اين‌بار نوبت مطهري است كه پاسخ روحاني را بدهد. اين‌بار مطهري تنها به سه مطلب مقاله مفصل دو روز پيش روحاني جواب داده است. اين‌بار مطهري تاكيد كرده است كه حميد روحاني تا پيش از انتصاب مشايي به عنوان معاون اول يعني تا زمان آغاز به كار دولت دهم هيچ انتقادي به سياست‌هاي احمدي‌نژاد نداشته است.

وي در اين نامه تاكيد كرده است كه حميد روحاني تا پيش از اعلام نارضايتي مقام معظم رهبري هيچ گونه انتقادي به قانون‌شكني‌ها و تخلفات مالي و حتي انحرافات فرهنگي دولت سابق نداشته است. مطهري براي چندمين‌بار از اعتقادش در مورد حوادث پس از انتخابات 88 دفاع كرده و يادآور شده است كه اگر حميد روحاني و دوستانش علت اينكه چرا مردم به حسن روحاني راي داده‌اند را مي‌دانستند چنين تحليلي از حوادث سال 88 ارائه نمي‌دادند.

مطهري در بخش پاياني نامه خود نيز تاكيد كرده است كه روحاني به خاطر كينه‌يي كه از او به دليل دفاع از مظلومان داشته است استاد شهيد علي مطهري را تحقير كرده است كه از نظر او اين تحقير به معني تعظيم بوده است. متن كامل جديدترين پاسخ علي مطهري، نماينده تهران كه نسخه اصلي آن در اختيار روزنامه اعتماد قرار گرفته است را در ادامه مي‌خوانيد.

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد

جناب آقاي حضرتي

با اهداي سلام، لطفا مطلب زير عينا در پاسخ به مقاله آقاي سيدحميد روحاني در اولين شماره آن روزنامه درج گردد. علي مطهري

جناب آقاي سيدحميد روحاني كه شروع‌كننده مباحثه و بلكه مجادله ميان خودشان و بنده بوده‌اند بار ديگر به مقاله من پاسخ مفصل داده‌اند كه از ميان مطالب متعدد ايشان فقط سه مطلب است كه ارزش پاسخگويي دارد:

1-‌ ادعا كرده‌اند كه در دوره‌ دولت‌هاي نهم و دهم انتقادهايي به آقايان احمدي‌نژاد و مشايي داشته‌اند و شواهدي نيز ذكر كرده‌اند. اما اكثر قريب به اتفاق انتقادهاي ايشان بعد از آن است كه رهبر انقلاب با انتصاب آقاي مشايي به معاونت اولي رييس‌جمهور مخالفت كردند و يا بعد از خانه‌نشيني 11 روزه آقاي احمدي‌نژاد در اعتراض به نظر مقام رهبري مبني بر ابقاي آقاي مصلحي در وزارت اطلاعات است.

در واقع قانون‌شكني‌ها و تخلفات مالي و انحرافات فرهنگي دولت سابق از نظر امثال حميدخان روحاني تا قبل از اعلام نارضايتي‌هاي رهبر انقلاب اشكالي نداشت، فقط چون آقاي احمدي‌نژاد در مقابل رهبري ايستاد مرتكب خطا شده است. بنابراين انتقادهاي مذكور در آن مقاطع زماني ارزش چنداني ندارد. شبيه جهاد بعد از فتح است كه ارزش جهاد قبل از فتح را ندارد. اين، ايرادي است كه به اكثر اصولگراها وارد است و ناشي از برداشت نادرست آنها از اصل ولايت فقيه است.

2-‌ درباره فتنه سال 88 تحليل مستوفايي كرده‌اند كه يك طراحي چندين ساله و چنين و چنان بوده است، مطالبي كه از بس در اين چند سال به گوش مردم خوانده شده چندش‌آور شده است.

سوال اين است كه اگر مردم ما حرف‌هاي حميدخان روحاني و دوستان‌شان را پذيرفته بودند چرا در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 به جناب آقاي حسن روحاني راي دادند كه همه مي‌دانند تحليل ايشان از فتنه سال 88 چيز ديگري است و بخشي از حاميان وي به قول امثال حميدخان از سران فتنه و يا ساكتان فتنه بودند.

3-‌ مطلب آخر اينكه آقاي سيدحميد روحاني به دليل كينه‌يي كه از اينجانب به خاطر دفاع از مظلومان و تاكيد بر رعايت حقوق ملت براساس فصل سوم قانون اساسي و خلاصه به دليل بغضي كه از اين بنده به خاطر بيان حقايق دارد، برخلاف نظر صريح امام خميني و رهبر انقلاب، به تحقير استاد شهيد آيت‌الله مطهري پرداخته و بديهيات درباره ايشان را انكار كرده و بار ديگر ثابت نموده است كه شناخت درستي از شهيد مطهري ندارد، گرچه تحقير امثال ايشان به معني تعظيم است.

بقيه مطالب حميدخان روحاني چنان كه در صدر مقاله گفتم ارزش پاسخگويي ندارد.
تابان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
(مطالبي كه از بس در اين چند سال به گوش مردم خوانده شده چندش‌آور شده است.)
مطهری عزیز
تو مممممممــــــــــــاهی
دشمن شب سیاهی.
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
همه جا مطهرى!!!!!!!!فقط جواب ميده كار كه نداره!!!
حقدوست
NETHERLANDS
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود بر یار امام زمان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
این مناظره مکتوب اگر ادامه پیدا کنه خیلی از ابهامات مردم را رفع خواهد کرد و برخی افراد را بهتر معرفی خواهد کرد. من از حمید روحانی می خواهم به مناظره ادامه بدهد!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹۵
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
لایک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
اقای مطهری به خدا ارزش شما خیلی بالاتر از این حرفاست که بخواهید جواب امثال این اقا رو بدهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقای مطهری چون حرف دل مردم رو میزنی و از همه مهمتر شهامت داری همه دوستت دارن و این از کامنتها بخوبی پیداست. بنظر من نمایندگی برای فردی مثل شما کمه و ایکاش در سطوح بالاتر اجرایی از قابلیت های شما استفاده میشد.
ali
UNITED STATES
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
از همه باحال تر قسمتیه که میگه ارزش پاسوخگویی ندارد :)
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
دیص لایک
بیست و سی
UNITED STATES
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقای مطهری مگر ما برگ چغندر یم شما راست راست راه می روید و به دفاع از فتنه گران می پردازید.اگر ما چیزی تا الان به شما نگفتیم به خاطر پدر بزرگوارتان بوده است وگرنه برای دفاع از ارزشهایمان با کسی شوخی نداریم.اگر میبرای آخرین بار فرصت میدهیم تا دیر نشده به آغوش نظام برگردید.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
نه منفی داری و نه مثبت.اون یه دونه منفی رو هم من بهت دادم...این نشون می ده که نظراتی مثل نطر شما دیگه حتی ارزش خواندن هم برای این مردم نداره چه برسه به پاسخ و نظر دادن ...معنی این عبارت اینه که شاید به عکس نظر شما در واقع این اخرین فرصت ها برای شما و همفکران شماست که به آغوش مردم بازگردید و از تکرار توهمات و تخیلات بعضا" کودکانه و حتی چندش اور که دیگر نخ نما شده پرهیز کنید...ماشاا... انقدر دروغ و اشتباه رو فریاد زدید که خودتان هم باورتان شده البته فقط خودتان وگرنه مردم که ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقای بیست وسی! برای جلب نظر بیشتر بهتر بود چغندر و آغوش رو با ق مینوشتی نه با غ!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
كلا 4 ميليون نفر هستيد متوجه ميشي 4 ميليون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
شما بهتره بری تو همون مشرف نیوز کامنت بزاری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
افرین امیر جان.من بارها گفتم به دوستان جواب اینا رو ندید خودشون میرن چون جایی بین مردم ندارند.فرارو لطفا منتشر کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
غلط املایی نداشتی چرا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
غلط املایی رو فراموش کردی اینجوری کسی توجه نمیکنه..عمدا اشتباه بنویس تا توجه کنیم..فرارو قسمت میدم چاپ کن
شاهين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
زنده باد علي آقاي مطهري
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
جناب حمید روحانی : باید توجه داشته باشید شما نقطه ضعف بزرگی برای نظام و وجود آقای مطهری نقطه قوت آن است !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود و دوصد بدرود بر شهید مطهری و فرزند دلاور و نترسش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درباره فتنه سال 88 تحليل مستوفايي كرده‌اند كه يك طراحي چندين ساله و چنين و چنان بوده است، مطالبي كه از بس در اين چند سال به گوش مردم خوانده شده چندش‌آور شده است.

بی نهایت دروددددددد
حرف دل خیلی ها رو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود
ناشناس
NETHERLANDS
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
چرا این "درود" از اون "درود" بالایی کمتر لایک خورده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
احسنت بر آقای مطهری.
به نظرم بیش از این دیگر لازم نیست جواب امثال حمید روحانی را بدهند. "در خانه اگر کس است یک حرف بس است"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
1 نفر انسان شجاع پیدا شده بعد از سالهای طولانی صدای ملت ایران باشد

شما می گویی تو یک نفر هم ساکت باش!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
دمت گرم آقای مطهری
چندش آور رو خوب اومدی
شیخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
علی آقا، لایک داری. زیااااااااااد.
داری درد دل مردم رو میگی. ازت ممنونیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
افرین به جناب علی مطهری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
علی مطهری بدون شک در انتخابات آتی مجلس رد صلاحیت خواهد شد. اوج بی بصیرتی را در نامه نگاری این دو نفر میتوان دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
علی مطهری از اون آدم ها نیست که به خاطر تایید صلاحیت حاظر بشه چشم بر روی ناحق ببنده.
فرارو، جان مادرت سانسور نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
مجید جان حاضر نه حاظر
ناشناس
NETHERLANDS
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
تا ببینیم که برداشت شما از صلاحیت و بصیرت چه باشد؟ مطهری زمین خوار نیست ، مدرک تحصیلی جلع نکرده و از بورس تحصیلی غیر قانونی استفاده نکرده است . اعتقاداتی دارد که بر همه روشن است . دفاع او از شخص نیست بلکه بصراحت از اجرای قانون حمایت می کند می گوید احمدی نژاد ، موسوی و کروبی را طبق قانون محاکمه کنید . نه گرین کارت دارد و نه طلبه اقامت در اروپا و آمریکاست ... وابستگی او به انقلاب و دیانت و ریشه تربیتی ایشان اظهر من الشمس است . برای بنده بعنوان یک شهروند نظام جمهوری اسلامی ، کسی مثل مطهری شاخص بررسی صلاحیت دیگران است . مطهری در صورت رد صلاحیت چه چیزی را از دست خواهد داد . شهرت : ایشان این موقعیت را پیش از بدنیا آمدن با نام پدر بزرگوارشان داشته ، صرفا نام بلند آوازه آیت الله مطهری برای هر منسوبی به ایشان کفایت می کند ، قدرت : قطعا لازمه آن چنین سخنان شجاعانه ای در حمایت از مظلوم نیست ، همین الان خیلی از کسان هستند که با سکوت خودشان پله های ترقی و کسب قدرت را طی می کنند ، مطهری کافیست که فقط سکوت کند!!! ثروت: این یکی اصولا در مخیله دشمنانش هم نمی گنجد .... نتیجه اینکه رد صلاحیت مطهری خیلی هم آسان نیست چون این نماینده امروز خود به الگوی صلاحیت تبدیل شده است . عزت و صلاحیت آدمها در اصل در دستان ذات احدیت است کمی فکر کنیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
مفید و مختصر، والسلام.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود بر جناب دكتر علي مطهري
نیکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
"سوال اين است كه اگر مردم ما حرف‌هاي حميدخان روحاني و دوستان‌شان را پذيرفته بودند چرا در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 به جناب آقاي حسن روحاني راي دادند كه همه مي‌دانند تحليل ايشان از فتنه سال 88 چيز ديگري است و بخشي از حاميان وي به قول امثال حميدخان از سران فتنه و يا ساكتان فتنه بودند. " آقای حمید روحانی جوابی برای این سوال هم ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
الان میاد میگه اونا که به روحانی رای دادن بی حجابا بودن اااا یا میاد میگه اونا که رای دادن حامیان غرب و جورج سورس بودن.با یه مشت چرندیات دیگه .فرارو جون مادرت منتشر کن.حتما باید قسمت بدیم ااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
اگر چه با برخي از عقايد اقاي علي مطهري در خصوص مسايل فرهنگي مخالفم، اما واقعا ايشان فرزند خلف و راستين شهيد مطهري و محبوب دلها هستند. نداي حق طلبي ايشان آبروي مجلس و نظام در برابر مشتي هوچي گر ، منفعت طلب و بي سواد است، اگر عاقلان كمي در اينباره تعمق كنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
زبل!منظورت از مسایل فرهنگی "ساپورته"؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
حتما منظورت حجابه دیگه؟...أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ...85 بقره....آیا به قسمتی از کتاب خدا ایمان می آورید و به قسمتی کافر می شوید؟
ناشناس
CHINA
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
مشکل اینست که این آقایان عقل و انصاف را به کلی در خدمت به منافع خود و گروه همفکر خود معنا کرده اند. از این رو، اگر تحلیل های منطقی و منصفانه با منافع آنها سازگار نباشد آنها را به کلی نادیده می گیرند و هر کس را که حرف منطقی بزند به باد ناسزا می گیرند. حال آن فرد مطهری بزرگ باشد یا فرزند مطهری بزرگ برای آنها تفاوتی ندارد.
همشهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
گل به خودنزنید اقای روحانی عزیزبه واسطه رای دکترروحانی باید بدانید نزد مردم محترمید وانتظاراتی ازشما هست ادبیات این دولت ادبیات منتخب , احترام است خدشه دارش نکنیدلطفا اقای مطهری نمایندمجلس با رای مردم وتربیت شده است مردی است که شاید تاریخ به خودخیلی دیده باشد. مردم رو به جلو نگاه میکنند آن مرد رفت این مردامد نبش قبربس است وقت صرف نامه پراکنی ... بازی نکنید لطفا. هم نمایندگان مجلس هم جنابعالی برای کارهای مهمتر منتصب شده اید /با تشکر ازهردو بزرگوار خواهش میکنم اینقدرمردم درحالت انتخاب قرارندهید میشه که ما طرفدار حرف درست باشیم نه گویند و جناح سیاسی اگه خود بزرگان مجال بدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
دیگه جوابش رو نده آقاعلی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
محکمتر جوابش رو بده علی آقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
نميدانم چرا كامنتهاي مرا منتشر نميكنيد گرچه توهين نبوده ونيست.بنظر من آقاي علي مطهري با عملكرد خود شرافت وانسانيت واصولگرايي را معنا كرده است.هرچند به شخصه با مواضع اجتماعي ايشان مبني بذ دخالت دولت در رفتارهاي شخصي آحاد جامعه قويا مخالفم.
سیدمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقای سید حمید روحانی یاد بگیر !
به این میگن جوابیه :
مختصر،متین ،محترمانه و کوبنده
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
ناز شصتت آقای علی آقای مطهری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
جمله ي آخر رو عشق است.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
هر چیز که بگندد نمکش زنند وای به روزی که بگندد نمک . احسنت به هر دوی شما که در همه حال از حقوق ملت دفاع میکنید.
محبوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
باسلام ببخشید احمد آقا الان منظورتون از این جمله چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟باید حرفتون رو رک بزنید به نظر من آقای مطهری جوابشون بسیار مودبانه کوتاه صریح بود ومخاطبش رو با جملاتی مورد نوازش قرار نمیده که بعد خودش مجبور به دفاع بشه که شما بد برداشت کردید ولی در اصل حرفش رد بزنه.این خیلی زشته آقای روحانی.آقای روحانی از حقوق ملت دفاع نمیکنه از کامنت ها متوجه میشید.
ایرانی مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
مطهری:

3 -‌ مطلب آخر اينكه آقاي سيدحميد روحاني به دليل كينه‌يي كه از اينجانب به خاطر دفاع از مظلومان و تاكيد بر رعايت حقوق ملت براساس فصل سوم قانون اساسي و خلاصه به دليل بغضي كه از اين بنده به خاطر بيان حقايق دارد"

به خدا قسم اصل قضیه و همه دعوا ها سر همین قضیه است هر کس از حقوق مردم مـــظـلـــــــــوم ایـــــــران دفاع کند و حرف حق رابزند در بهترین شرایط مورد سرزنش و توهین اصولگرایان رانتخورو..... قرار می گیرد.

ته قضیه فقط همین یک جمله است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقاي مطهري ممنون از شهامت شما
ما هم يه سوال از شما داريم

چطور مردم در سال 76 و 80 به خاتمي راي دادن، از 84 تا 88 كارهاي احمدي نژاد رو ديدن، سال 92 هم به روحاني راي دادن كه نزديك خاتمي و هاشمي هست، بعد يهو 24 ميليون سال 88 به احمدي نژاد راي دادن؟؟؟!!!!!
اون 24 ميليون 88 از كجا اومده بودن؟ بخاطر سيب زميني راي دادن، بخاطر يارانه، بخاطر بي ادبي احمدي نژاد، بخاطر دروغگوييش؟؟ بخاطر چي

متاسفانه هر طوري فكر كني دم خروس 88 ميزنه بيرون
محبوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
با سلام باید قبول کنیم هر گروهی که رئیس جمهور شد حالا کم یا زیاد به خاطر انجام ندادن قولش یا حالا نتونست انجام بده مردم به گروه مخالفش رای دادند شاید درست بشه ولی نشد اون رای مردم من به درستی یا نادرستیش کار ندارم مردم ما شاید باز هم اگر نا امید بشن به گروه دیگه رای بدن چون واقعا از نطر معیشت در سختی هستند ولی حالا میدونن بعضی ها این سختیشون رو بیشتر می کنند ولی حالا کمی آرامش دارند و امیدوارم هر روز بیشتر بشه امیدوارم آقای حسن روحانی اگر در پایان کارش به درصدی از قولهاش نتونست عمل کنه از مریم معذرت خواهی کنه و دیگرانی مثل آقای روحانی ادامه دهنده راهش باشندو البته با کمک ایشان و انسانهای که به فکر مردم هستند.در سال 88 بعضی ها اشتباه کردند ولی همه ی مردم ما فتنه گر نیستند اینو هممون باید قبول کنیم و به نظرات همدیگه احترام بگذاریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
جواب شما در پاسخ خود شما مستتر است. بخاطر سيب زميني راي دادن، بخاطر يارانه، بخاطر بي ادبي احمدي نژاد، بخاطر دروغگوييش
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
دقيقا به خاطر سيب زميني بود
ناشناس
NETHERLANDS
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
البته تفاوتی است بین رای گیری و انتخابات که امیدوارم این همشهری عزیز آن را بررسی کنند . انتخابات فرآیندی است که آخرین حلقه آن رای گیری از شهروندان کشور است . انتخابات سال 88 از پیش از برگزاری آن با اشکالات اساسی مواجه گشت که در مناظرات به اوج خود رسید و بسیاری از شاخصه های یک انتخابات آزاد را برهم زد ...احمدی نژاد در پایان همان مناظره معروف باید به دادگاه فراخوانده و بابت اتهامات وارده به اساس و سابقه سی ساله انقلاب اسلامی و اشخاص نامبرده شده محاکمه می شد . ایشان از پیش از رای گیری صلاحیت کانداتوری خود را از دست داده بود...
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
زنده باد انسانيت ...
یک اصلاح طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
خواهشی که از دوستان دارم لطفا این کلمه چندش آور لایک رو اینقدر تکرار نکنید آخه دو روزه فیسبوک رو شناختید. مثل آدمایی میمونید که پاشون به خارج نرسیده همش اوکی اوکی میکنن. با سپاس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
اقای مطهری من که یادم نمی یاد شما از حق ملت دفاع کرده باشید مگه شما نبودید که گفتید اگر جارو را هم مفتی به ملت بدهند مردم ایران برای ان صف می کشند!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
خوب کاملا درست گفته است.به نظر شما اگر دائما دفاع بی منطق از بی فرهنگی ما بشود به معنی دفاع از مردم است؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
خب راست گفته ديگه ؛ مگه غير اينه ؟ بايد حتماً به ما دروغ بگن كه باور كنيم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
تاريخ هميشه نشان داده است كه مطالبات و توقعات ملت ها از دولت هايشان بايستي با صداقت ودرستي پاسخ داده شود و لجبازي و گروهي فكر كردن در نهايت به ضرر دولت ها و سيستم هاي حكومتي است .كمتي در نهايت موفق است كه به اشتباهات خود پي برده و در فكر اصلاح اشتباه باشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آفرین ،آفرین ،آفرین
حتی در نوع و روش پاسخگویی هم به منش، حوصله و حق ملتت احترام میگذاری
یکی یه دونه ای به خدا
حق نگهدارت
عزالدیني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود بر حامی سرسخت و سخنگوی سران فتنه ی88 یعنی: علی خان مطهری!!!
شیر مادرت حلال آقاعلی...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقای حمید روحانی مختصر و مفید رو یاد بگیر تا کتاب هایت را بخوانند مردم خسته نشن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
از بگو مگو های که باعث کینه میشود باید دست برداشت و به اصل اهداف مقدس انقلاب اسلامی توجه نمود و از کسانی که در انقلاب نقش داشتند همیشه احترام نمود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
ایول. ایول. داش علی مون رو ایول.
زنده باد دکتر علی مطهری . زبان گویای ملت خسته و خاموش ایران زمین
حسسسس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
دلايل قوي بايد و معنوي.مطهري زيبنده نامش عمل كرده، متن و گويا.برداشت من هم نظر ايشان است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
ایول داری بزن لایکو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آی بری لایک بری لایک آی بری لایک بری لایک
دوستدار خاتمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
اگه یه نفر تو این دنیا باشه که هم مواضع سیاسی و هم مواضعش در مسایل اجتماعی و مذهبی را قبول داشته باشم او علی مطهری است
سیّد احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
فرارویا ن سئوال؟ یک نفرهم مخالف مطهری کامنت نذاشت.نشون داده اید چرا آزاد اندیشید. البته بماند که حرف آقای روحانی در این نوشتار باردیگر اثبات شده که مطهری ... و قدرت طلب و یک واقع گرا رئالیست بیش نیست ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
واقع گرایی حسن است . توهم مشکل دارد مجید !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
همیشه مطهری وقتی از منطق طرف مقابلش کم میاره شروع به بی ادبی میکنه. عبارت «حمید خان روحانی» همین اخلاقشو نشون میده. ایشون وقتی موضع گیری های اینطوری داره حتی موافقاش هم احساس چندش می کنن چه برسه به مخالفاش. ضمنا برداشت غلط از اصل ولایت فقیه رو خودش داره، عبارات امام و حتی کتاب های پدرش رو در باره ولایت فقیه بخونه تا از نظرات اون بزرگواران بیشتر آگاه بشه، حمایت bbc و رسانه های بیگانه از ایشون هیچ جای تردیدی در انحراف این آقا نمی ذاره
فرارو جان منتشر کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
اقای مطهری رئیس جمهور منتخب مردم برعکس شما علیه فتنه گران موضع گرفتن پس نیاز نیست برای ماله کشی روی اظهارات خودتون از ایشون مایه بزارین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
مختصر، مفید، منطقی. سرم ترکید تا دیروز خشمنامه طولانی و سراسر توهین حمید روحانی رو خوندم، مگه تموم میشد!!!!
موسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
جنگ بر سر قدرت است نه ارزش ها، فتنه 88 پیراهن عثمان است در دست عده ای معلوم الحال که خود مسبب آن بوده اند و از بس این دروغ بزرگ را در گوش مردم خوانده اند که از چشم مردم افتاده اند.باید اینان از شهدا خجالت بکشند که جان خود را برای اعتلای ارزش ها در این مملکت دادند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود بر شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
با تشكر از آقاي مطهري من فكر مي كنم مطالب اين آقا ارزش پاسخگويي نداشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آغازاده ها هستند دیگه
میخورند تا خرخره
بعد دوتا آروغ می زنند
و چهار صفحه افاضات می فرمایند
به قول جلال آل احمد افاضات شیخ پشم الدین کشکولی
محسن تابنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
عاشقتم مطهری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
رد صلاحیت میشی مجلس میشه یک پارچه پایداری در برابر خواسته های ملت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
قابل توجه بیست و سی

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آدم شاخ در میاره از حرفای حمید روحانی وهمفکران قیم مابش که هر توهینی دلشان می خاد میکنند اونوقت دیگران را متهم میکنند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
ما همه با مطهری هستیم
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
آقای مطهری عزیز انشالله شما را در سال 94 برای ریاست مجلسی همراهی می کنیم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
مطهرى ادامه بده
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
1- چرا نامه آقای روحانی را نمیگذارید.
2- آقای روحانی باید کمی با زبان نرمتر با آقای مطهری کعه بسیار فرد عاطفی هستند سخن بگویند . البته عاطفه در امور سیاسی سم مهلکی است برای فرد زیرادشمنان از همین طریق در آنها نفوذ میکنند .
3- معلوم است آقای مطهری علیرغم عصبانیت جوابی ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
چه خوب کوتاه نوشته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
احسنت بر مطهری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
الحق که فرزند خلف و راستين شهيد مطهري هستی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
درود برمطهري
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
معتقدم رفع حصر به نفع کشور است. اگر لازم است محاکمه این افراد می‌تواند به شکل علنی باشد تا آنها از خودشان دفاع کنند و حرف‌شان را بزنند و طرف مقابل هم پاسخگو باشد.
اگر در ماه‌های اولیه این محاکمه انجام شده بود مشکل تا حالا حل می‌شد اما فکر غلطی در کشور وجود دارد که اگر این افراد توبه نکنند و آزاد شوند به نظام آسیب می‌رسد یا جایگاه ولی فقیه پایین می‌آید لذا باید این افراد اول توبه و تعظیم کنند. گر به این افراد اجازه حرف زدن بدهند قاعدتا می‌گویند در جایی هم خطا کرده‌اند اما نمی‌شود به آنها فرصت حرف زدن ندهیم و تنها بگوییم توبه کنند،عده‌ای فکر می‌کنند اگر اینها توبه نکنند نظام آسیب می‌بیند، این فکر مانع است و باید از بین برود. در نظام هیچ اشکالی ندارد، تصریح کرد: چه اشکالی دارد که ما چند مخالف هم داشته باشیم که برای خودشان در گوشه‌ای زندگی کنند، اینها مخالفانی هستند که می‌گویند نظام، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و شخص رهبری را قبول دارند اما به عملکرد ایشان در سال 88 اعتراض دارند، ممکن است کسانی اینطور باشند، آیا ما باید این افراد را بازداشت کنیم؟ در زمانی پای منبر حضرت علی (ع) کسانی اعتراض می‌کردند آِیا باید این افراد بازداشت می‌شدند؟ جرم زندانیان سیاسی سال 88 چیست؟ اکثر آنها صرفا انتقاد داشتند، آقایان تاج‌زاده و نبوی منتقد بودند و جنگ مسلحانه نکردند، ما تنها باید با کسانی که مبارزه مسلحانه کرده‌اند مقابله کنیم و باید به حقوق مردم احترام بگذاریم. آیا این کارها برای این است که بقیه روشنفکران بترسند؟ متاسفانه ما اعتراض مدنی را به رسمیت نمی‌شناسیم و اگر کسی اعتراضی کند به زندان می‌رود، این فضا اشکال دارد. شهید مطهری گفته‌ غیرقابل انتقاد بودن موجب فساد می‌شود.
چرا باید کسی که صرفا به نظام یا رهبری انتقادی کرده را بازداشت کنیم؟ این چه معنایی دارد! زمان پیغمبر اینطور نبوده است.
نیما
UNITED KINGDOM
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
احسنت،ای کاش مجیز گویان بی هنر همچون حمیدخان ازمولای مان سالار شهدان امام حسین (ع) می آموختندکه درسخت ترین شرایط به امثال ایشان فرمودند:”ان لم یکن دینا فکونوا احراراً فی دنیاکم”و یا به وصییت امام علی(ع) که ساعاتی قبل ازشهادت به فرزندان و پیروانش که فرمودند:”اوصیکما بتقوالله وان لا تبغی الدنیا و ان بغتکما… قولا للحق واعملا للأجر کونا لظالم خصماً و للمظلوم عونا”به عنوان کسی که ظاهراً لباس روحانیت به تن دارد!! عمل کنند،واگر خودش چنین جسارتی را ندارندپس بهتر که خاموش شوندتا دیگران چون مطهری ها حاکمان را امر به معروف و نهی از منکر کنندکه این سنت پیامبران و امامان شیعه است .
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین