bato-adv
فساد بود یا تخلف!

چرا مفسدان فوتبال معرفی نمی‌شوند؟

اسامی افراد فاسد فوتبالی از مربی و داور گرفته تا ایجنت و خبرنگار، مدت‌هاست که در نهادهای نظارتی به صورت لیستی مدون وجود دارد و ادعای برخورد شدید با آنها نیز مطرح شده اما این اتفاق که قرار بود تا پایان سال 92 رخ دهد هنوز به جایی نرسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
فرارو- اسامی افراد فاسد فوتبالی از مربی و داور گرفته تا ایجنت و خبرنگار، مدت‌هاست که در نهادهای نظارتی به صورت لیستی مدون وجود دارد و ادعای برخورد شدید با آنها نیز مطرح شده اما این اتفاق که قرار بود تا پایان سال 92 رخ دهد هنوز به جایی نرسیده است.

به گزارش سرویس ورزشی فرارو، بحث فساد در فوتبال به فصل گذشته برنمی‌گردد و از مدت‌ها قبل این شایعه به صورت پررنگی مطرح می‌شد اما به دلیل نبود مدارک، در حد حرف باقی می‌ماند تا اینکه احراز تبانی محسن قهرمانی باعث شد دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی وارد ماجرا شوند و سعی کنند ریشه‌های فساد در فوتبال ایران را شناسایی نمایند.

حساس شدن مسئله باعث شد دستگاه‌های قضایی و نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی به ماجرا ورود کنند. اواخر سال 92 جلسات متعددی در این باره در کمیسیون اصل نود مجلس برگزار شد و افراد صاحب‌نام زیادی از جمله علی کفاشیان، امیر قلعه‌نویی و عادل فردوسی‌پور برای ادای توضیحات فراخوانده شدند.

در آن زمان که خبر تازگی داشت، کمیسیون اصل نود قول داد خیلی زود مراحل رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال انجام شود و نام متخلفان را نیز رسانه‌ای کند اما هر بار به دلایلی این موضوع به تعویق افتاد.

مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در سال گذشته اظهار کرده بود که نهایتا تا پایان سال 1392 نتیجه نهایی پرونده اعلام خواهد شد اما این اتفاق برای جلوگیری از ایجاد حاشیه برای تیم ملی به بعد از برگزاری مسابقات جام جهانی 2014 برزیل موکول شد و البته بعد از گذشت 10 ماه، هنوز هیچ گزارشی از روند پیگیری این پرونده مهم و حساس منتشر نشده است.

حمید رسایی که در این مدت با اظهار نظرهای جنجالی به چهره‌ای شناخته شده در میان اهالی فوتبال تبدیل شده، مسئول مستقیم رسیدگی به این پرونده است. او سعی می‌کند اطلاعات این پرونده را محرمانه جلوه دهد و حتی اظهارنظرهای محمدعلی پورمختار و مصطفی افضلی‌فرد که به ترتیب رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل نود هستند را نیز در باب این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد!

رسایی از 50 نفری صحبت کرده که به نوعی درگیر تخلفات و فساد موجود در فوتبال هستند اما هیچ حرفی از زمان اعلام نتیجه پرونده و بالطبع آن، رسانه‌ای شدن نام این 50 فاسد اقتصادی نمی‌زند.
 
افضلی‌فرد: پرونده فساد در فوتبال تا پایان شهریور نهایی می‌شود
هر چه قدر هم که مراجع قضایی با قطعیت از وجود فساد در فوتبال صحبت کنند و عادل فردوسی‌پور در چندین برنامه به این مسئله بپردازد باز هم علی کفاشیان زیر بار این قضیه نمی‌رود و معتقد است در فوتبال ایران تنها تخلف رخ می‌دهد؛ نه فساد!

رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ در حاشیه مراسم برترین‌های لیگ سیزدهم، فضای حاکم بر فوتبال را سالم و بی‌حاشیه توصیف کردند. صحبتی که باعث شد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس به حرف بیاید و ادعای تاج و کفاشیان را غیرواقعی قلمداد کند.

مصطفی افضلی‌فرد علت کُند پیش رفتن این پرونده را برخورد با موضوعاتی جدید در خلال رسیدگی عنوان کرد که اهمیت آنها باعث شده بود نتوان از این مدارک و مستندات چشم‌پوشی کرد. او همچنین قول داد که تا پایان شهریور قطعا نتیجه پرونده مشخص و متخلفان به مراجع قضایی تحویل داده شوند.

باید دید تا پایان تابستان امسال این اتفاق خواهد افتاد یا این موضوع مهم که در حال از بین بردن فوتبال ایران است باز هم به دست فراموشی سپرده خواهد شد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین