bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۲۹۳

براندازی نرم در خبرگزاري فارس

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۷

فرارو- با گذشت بیش از یك سال از انتصاب مدیر عامل جدید خبر گزاری فارس و با نزدیك شدن به ایام انتخابات تغییرات در كادر تحریریه این خبرگزاری آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار فرارو، پس از جابه جایی غیر منتظره مدیر عامل سابق فارس -كه برخی آن را به فعل و انفعالات و معادلات بیرونی سایت نسبت می دهند -  با آمدن حمید رضا مقدم فر كه سابقه همكاری و فعالیت در امور فرهنگی و مدیریتی سپاه و عضویت در هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی «ثامن الائمه» داشت انتظار می رفت تغییرات چشمگیری در این خبر گزاری رخ دهد. 

مقدم فر  اما در اولین روز حضورش در این خبرگزاری خط مشی خبرگزاری‌ فارس را اصولگرایانه و در مسیر نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه عنوان كرده و گفته بود: افرادی كه در فارس مشغول به كارند افرادی كارآمد و تلاشگر هستند و امیدواریم با همراهی همكاران فارس بتوانیم در جهت تحقق اهداف خبرگزاری گام برداریم. 

پس ازگذشت چند ماه با تاسیس باشگاه آموزش خبرنگاری فارس (توانا) كه تنها از نیروهای بسیج جذب نیرو می كرد، مشخص شد مقدم فر قصد تغییر داشته ولی به دلیل مطبوعاتی نبودن تیمی برای جایگزینی نداشته و با تربیت نیروهای اعتقادی با مدرسین دانشگاه امام جعفر صادق و اساتید اصولگرای دانشكده خبر قصد دارد به آرامی نیروهای تربیت شده جدید كه عمدتا از بسیج مساجد هستند را جایگزین كادر قدیم كند. 

بر اساس این گزارش، تزریق تعدادی از این نیروها كه با وجود طی دوره های آموزشی هنوز در اصول اولیه تهیه خبر با مشكل روبرو هستند و استعفا برخی از نیروهای حرفه ای مشکلاتی را برای این خبرگزاری در پی داشته است.



مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین