bato-adv
کد خبر: ۲۰۳۴۰۲

مریم میرزاخانی به روایت مدیر مدرسه‌اش

اینجانب به‌مدت هفت‌سال، مدیر دوره دبیرستان پروفسور «مریم میرزاخانی» و دکتر «رویا بهشتی» بوده‌ام و نیز به‌مدت ۳۴سال، مدیریت مجتمع آموزشی «موسسه منظومه خرد» را بر عهده داشتم، مایلم چندعامل مهم در موفقیت این دوعضو برجسته جامعه‌ علمی جهانی را با نسل جوان دانش‌آموزان در هرکجا دنیا که هستند، مطرح کنم.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
خیریه‌بیگم حائری‌زاده، مدیر پیشین مجتمع آموزشی فرزانگان در روزنامه شرق نوشت:
اینجانب به‌مدت هفت‌سال، مدیر دوره دبیرستان پروفسور «مریم میرزاخانی» و دکتر «رویا بهشتی» بوده‌ام و نیز به‌مدت ۳۴سال، مدیریت مجتمع آموزشی «موسسه منظومه خرد» را بر عهده داشتم، مایلم چندعامل مهم در موفقیت این دوعضو برجسته جامعه‌ علمی جهانی را با نسل جوان دانش‌آموزان در هرکجا دنیا که هستند، مطرح کنم.

یکی از مشکلات مدارس ما این است که دانش‌آموزان به‌شدت وابسته به معلم هستند و به همین دلیل اعتماد‌به‌نفسشان به‌تدریج کم می‌شود. «مریم» و «رویا» هردو در عمل نشان ‌دادند که باور دارند معلم، یک راهنما و تسهیل‌کننده است و این خودشان هستند که باید یاد بگیرند. آنها به‌خوبی یاد گرفته بودند که چگونه یاد بگیرند و توانایی‌هایشان را باور داشتند. «مریم» و «رویا» به‌صورت یک‌تیم واقعی با هم کار می‌کردند. سینرژی حاصل از این کار تیمی بسیار بالا بود. علاوه بر هوش سرشار و پشتکار، تواضع ویژگی ممتاز «مریم» و اعتمادبه‌نفس بالا، ویژگی ممتاز رویا بود. کار تیمی این دونفر باعث می‌شد که ویژگی‌های ممتازشان آنان را به‌پیش ببرد.

«مریم» و «رویا» هرگاه که اراده می‌کردند کاری را انجام دهند، با پشتکار بالایی در آن کار موفق می‌شدند. آنها همواره از امکاناتی که در اختیار همه دوستانشان هم بود، به‌خوبی استفاده می‌کردند. در موقعیت‌های فرامدرسه‌ای، مانند دانشجو رفتار می‌کردند، نه یک‌شاگرد مدرسه. هوش بالا، پشتکار، تواضع، اعتمادبه‌نفس، استفاده بهینه از امکانات موجود و کار تیمی از عوامل اساسی موفقیتشان بود. شاید زمان آن رسیده که ما در مدارسمان به‌جای انبانی از دانش، فرصت‌هایی فراهم کنیم که دانش‌آموزانمان بتوانند خودشان را کشف کنند و با خلاقیت، دانش موجود را به‌کارگیرند. به‌کارگیری دانش بدون خلاقیت هرگز انسان را به ورای آن دانش هدایت نخواهد کرد. من موفقیت پروفسور «مریم میرزاخانی» را به جامعه علمی جهانی تبریک می‌گویم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
چه جمله ی قشنگی
....در مدارسمان به‌جای انبانی از دانش، فرصت‌هایی فراهم کنیم که دانش‌آموزانمان بتوانند خودشان را کشف کنند و با خلاقیت، دانش موجود را به‌کارگیرند. به‌کارگیری دانش بدون خلاقیت هرگز انسان را به ورای آن دانش هدایت نخواهد کرد.
کنعان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
"به‌کارگیری دانش بدون خلاقیت هرگز انسان را به ورای آن دانش هدایت نخواهد کرد." جمله‌ی بسیار زیبایی است اما من عمیقا باور دارم که خلاقیت جزیی از استعداد است.
علي22
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
خانم "خیریه‌بیگم حائری‌زاده" مدير دبيرستان فرزانگان تهران، بيرجندي هستند درود بر چنين مديران شايسته اي!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
درود بر شما خانم مدیر. واقعا فرمایشات شما نشان از شناخت عمیق از ضعف های آموزش و پرورش در کشور ماست. امیدوارم به نکاتی که اشاره فرمودید با دید کارشناسی نگاه شود بلکه این سیستم متصلب و ناکارآمد آموزشی در کشور ما به سمت شکوفایی و خلاقیت بیشتر دانش آموزان تغییر مسیر دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ای کاش اجازه بدیم بچه هامون "رویا" داشته باشن و اینقدر اونهارو "واقعی" نخواهیم و یادمون باشه همه ما امروز برای پرواز کردن مدیون رویای برادران رایت هستیم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۸
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
بله خیلی تواضع دارند در حالیکه بعضی اساتید تراز اول دنیا پاسخ ایمیل یک دانشجوی ساده ی ایرانی را می دهند ایشان حتی جواب رییس جمهور کشورش را هم نمی دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
درود بر شما چه سخنان زيبايي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
خوب که ایران نیستن وگرنه روحانی وزیر علوم میکردشون و مجلس استیضاح.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv