bato-adv
کد خبر: ۲۱۲۵۲۵

پیروزی بایرن مونیخ بر دورتموند

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۳
در دهمین هفته از پیکارهای بوندس‌لیگای آلمان تیم بایرن مونیخ توانست در خانه خود، رقیب‌ دیرینه‌اش بوروسیا دورتموند را ۲ بر یک شکست دهد و ششمین ناکامی پیاپی دورتموندی‌ها در فصل جاری را رقم زند.

شامگاه شنبه (اول نوامبر) یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دهم بوندس‌لیگای آلمان میان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند برگزار شد. ۷۱ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آلیانس در مونیخ شاهد نبردی تنگاتنگ و پرهیجان بودند که پس از ۹۰ دقیقه با پیروزی ۲ بر یک میزبان خاتمه یافت.

مونیخی‌ها تا اواسط نیمه نخست ۶۷ درصد از مالکیت توپ را در دست داشتند، اما این بوروسیا دورتموند بود که به نخستین گل این پیکار دست یافت. مارکو رویس، ملی‌پوش تکنیکی دورتموند پاسی را که از اوبامیانگ دریافت کرده بود، در دقیقه ۲۷ به تور دروازه بایرن چسباند و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت. نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود دورتموند به پایان رسید.

بازیکنان بایرن برای جبران گل خورده نیمه دوم را پرجنب‌وجوش آغاز کردند و به فرصت‌هایی نیز دست یافتند، اما در باز کردن دروازه حریف ناکام ماندند. در دقیقه ۷۲ بازی روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ که در فصل گذشته در خدمت بوروسیا دورتموند بود، توپ را درون دروازه تیم مهمان جای داد و بازی را به تساوی کشاند.

پنج دقیقه مانده به پایان بازی، داور در پی خطای زوبوتیچ، مدافع بوروسیا دورتموند روی فرانک ریبری، ستاره فرانسوی بایرن مونیخ در محوطه جریمه سوت پنالتی زد. آرین روبن، ستاره تیزپای بایرن نیز توپ را از نقطه پنالتی به تور دروازه دوخت و پیروزی تیمش را قطعی ساخت.

بایرن مونیخ با این موفقیت و کسب سه امتیاز مهم توانست جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم سازد. این درحالیست که دورتموند دست کم در سطح رقابت‌های ملی در بحرانی عمیق فرو رفته و ششمین شکست پیاپی خود در فصل جاری را تجربه کرده‌اند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو