bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۲۶۴۶
روحانی در جمع مردم اصفهان

دستور می‌دهم کاری کنند که زاینده‌رود خشک نباشد

رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮری ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻠﺖ اﯾﺮان از ﺗﻬﺪﯾﺪ و ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻧﻤﯽ ﺗﺮﺳﺪ و راه ﺗﻮﺳﻌﻪ و آﺑﺎداﻧﯽ ﮐﺸﻮر را با وحدت و اتحاد خود اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داد، تصریح کرد: ﻣﺮدم ﺑﺰرﮔﻮار اﯾﺮان طی ۳۶ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻌﻀﻼت را ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ و امروز هم دولت یازدهم با رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎی رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﻠﺖ بزرگ ایران، از ﻣﻌﻀﻼت ﭘﯿﺶ رو ﻋﺒﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
فرارو- رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮری ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻠﺖ اﯾﺮان از ﺗﻬﺪﯾﺪ و ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻧﻤﯽ ﺗﺮﺳﺪ و راه ﺗﻮﺳﻌﻪ و آﺑﺎداﻧﯽ ﮐﺸﻮر را با وحدت و اتحاد خود اداﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داد، تصریح کرد: ﻣﺮدم ﺑﺰرﮔﻮار اﯾﺮان طی ۳۶ ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻌﻀﻼت را ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻨﺪ و امروز هم دولت یازدهم با رﻫﻨﻤﻮدﻫﺎی رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب و ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﻠﺖ بزرگ ایران، از ﻣﻌﻀﻼت ﭘﯿﺶ رو ﻋﺒﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد.
 
ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم و اﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺣﺴﻦ روﺣﺎﻧﯽ رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮری روز ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ و در اجتماع بزرگ ﻣﺮدم استان اﺻﻔﻬﺎن در ﻣﯿﺪان اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) با تبریک ایام الله دهه فجر و با قدردانی از افتخار آفرینی مردم اصفهان در دوره پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس گفت: امروز با سپری شدن ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برای دفاع از راه و خط امام (ره) و مقام معظم رهبری و خط تشیع، اماده تر هستیم.

گزیده اظهارات روحانی در جمع مردم اصفهان را در ادامه می‌خوانیم:
  • عده‌ای، چنین ادعا می‌کنند که ما نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد، شما که بمب اتم ساخته‌اید و به جنایتکاری همچون رژیم اشغالگر صهیونیستی بمب اتم داده‌اید، آیا توانسته‌اید با این بمب‌ها برای خود و آن رژیم امنیت ایجاد کنید؟
  • ما نیاز به بمب اتم نداریم، ملت ایران، ملتی بزرگ، فداکار، یکپارچه و متحد است و جوانان با استعدادی داریم که همگان در روزهای اخیر مشاهده کرده‌اند که به رغم تمامی فشارها و تحریم‌ها، ماهواره جدید را این ملت به فضا پرتاب کرد و ما به دانشمندان بزرگ خود در زمینه فناوری های نوین از جمله فضایی، هسته‌ای، بیوتکنولوژی و نانو، افتخار می‌کنیم.
  • شما نتوانسته‌اید، همه مردم خود را زیر پوشش بیمه قرار دهید، اما دولت یازدهم با همراهی و همکاری مردم بزرگ ایران، توانسته است همه مردم ایران را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهد.
  • شما در آمریکا موفق نشده‌اید مسأله درمان را حل و فصل نمایید، اما دولت یازدهم به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، کاری کرده است که از ۳۸ درصد که مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند، امروز به طور متوسط فقط ۴ درصد پرداخت کنند.
  • ملت ایران از تهدید و تحریم هراسی ندارد و راه توسعه و آبادانی کشور را ادامه داده و با قوت ادامه خواهد داد.
  • استان اصفهان از دو معضل کمبود آب و بعضی از روزها از هوای ناسالم رنج می‌برد، اگر این دو معضل را دست به دست هم حل و فصل کنیم، اصفهان دُر گرانبهایی است که چشم جهانیان را خیره می‌کند.
  • از آغاز دولت یازدهم جلسات متعدد شورای عالی آب تشکیل شده است و مدیریت یکپارچه حوزه آبریزها در سراسر کشور به تصویب رسید و امروز به واسطه مصوبات این جلسات بعد از ۱.۵ سال در آبانماه شاهد کشت پاییزه هستیم.
  • سامانه دوم آب شرب اصفهان در دست اجرا قرار دارد و دولت با همه توان آن را اجرا خواهد کرد تا آب قابل اعتماد و اطمینان مورد نیاز ۵ میلیون نفر در اصفهان تامین شود.
  • با تلاش دولت و تا پایان سال ۹۴ سامانه آبرسانی ۴ شهرستان استان به اتمام خواهد رسید و امروز حفاری تونل سوم پایان یافت و به داخل این تونل ۲۳ کیلومتری بعد از ۲۰ سال، آب پمپاژ و منتقل شد.
  • همه باید برای حل معضل آب در سراسر کشور دست به دست هم دهیم، با توجه به اینکه دچار خشکسالی ممتد هستیم و از آب موجود کشور با مدیریت مناسب همه بتوانند استفاده کنند، ضرورت دارد الگوی آبیاری و کشت و همچنین نحوه استفاده از آب در سراسر کشور تغییر کند تا بتوانیم آب موجود در کشور را هم برای شرب و هم برای صنعت و کشاورزی به صورت بهینه مورد استفاده قرار دهیم.
  • تلاش دولت این است که تمام صنایع بزرگ به تدریج از طریق پساب آب شهری تأمین شود و آبیاری کشاورزی نیز در سراسر کشور مدرن گردد.
  • زاینده‌رود حق مسلم همه ما است و کاری خواهیم کرد که با همت شما و وحدت و یکپارچگی، زاینده‌رود، زنده رود و زاینده بماند. زاینده‌رود نه تنها مظهر تمدن اصفهان و اصفهانی‌هاست بلکه از آن مردم سراسر ایران است.
  • به وزارت نیرو دستور می‌دهم، اگر هم آب زاینده‌رود به اندازه کافی نباشد، اما کاری کنند که زاینده‌رود خشک نباشد.
  • دولت با دل و جان و همه توان خود تلاش خواهد کرد تا اصفهان، آباد و سرزنده باشد و از نظر آب، هوا و سایر نیازمندی‌ها، اصفهان را به جایی برسانیم که همه مردم آن خوشحال و مسرور باشند.
  • مردم اصفهان با همه وجود پای اسلام و انقلاب آمدند و اولین شهری که رژیم گذشته ناچار شد در آن حکومت نظامی اعلام کند، اصفهان سرافراز بود و همچنین اولین شهری بود که قبل از ورود امام به ایران مردم به خیابان‌ها ریخته و حکومت اسلامی اعلام کردند.
  • مردم اصفهان با قرار گرفتن کنار امام(ره ) و انقلاب توانستند پیروزی بزرگ و پیروزی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین به ارمغان بیاورند.
  • در دوره دولت یازدهم، کار بسیار عظیمی در عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی انجام شده است، امروز همه قدرت‌های بزرگ و با تمام حقوقدانان بین‌المللی در یک طرف قرار دارند و جمهوری اسلامی در طرف دیگر. با این حال نتوانستند کوچکترین راه نفوذی پیدا کنند و تیم دیپلماسی کشورمان حتی یک سانتیمتر هم از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نکرده است.
  • با تلاش‌های دولت و تیم دیپلماسی به دنیا فهمانده‌ایم که اهل تعارف و سازش نیستیم، بلکه اهل گفتگو و منطق می‌باشیم و به دنبال طرحی مناسب می‌باشیم که منافع دو طرف را تأمین کند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو