bato-adv

جایره بین‌المللی جابربن‌حیان به مستند ایرانی رسید

مستند ایرانی "مادرم بلوط" برنده جایزه 3000یورویی از طرف هیات داوری نتپک آکادمی APSA "شبکه ارتقای سینمای آسیا" شد و سهمیه حضور در بخش مسابقه آسیاپاسافیک در سال 2015 را به دست آورد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
فرارو -  مستند ایرانی "مادرم بلوط" برنده جایزه 3000یورویی از طرف هیات داوری نتپک آکادمی  APSA "شبکه ارتقای سینمای آسیا" شد و سهمیه حضور در بخش مسابقه آسیاپاسافیک در سال 2015 را به دست آورد.

ریس استرالیایی نتپک، مادرم بلوط را باعث اعتبار بخشیدن به هر جشنواره ای دانست و اظهار کرد دوست دارد همه این فیلم را ببینند.

هم چنین جایزه بهترین فیلم بخش بین الملل با مبلغ3000دلاری به نام نامی جابربن حیان را از آن خود کرد.

جایره بین‌المللی جابربن‌حیان به مستند ایرانی رسید

برخی از فعالیت‌ها و جوایز کارگردان این اثر، یعنی محمود رحمانی، به شرح زیر است:
ساخت فیلم های مستند  "نفت سفید" ، "مدار صفر درجه "،"ملف گند" و "مادرم بلوط " و شرکت در نزدیک به 200 جشنواره ملی و بین المللی فیلم.مدرس سینمای مستند و تجربی
کسب جوایزی چون روبرتو روسیلینی فیلمساز برجسته ی ایتالیایی
جایزه جشنواره جهان اسلام مالزی
جایزه بهترین فیلم مدفست
جایزه بهترین فیلم جشنواره ملینیوم بروگسل
جایزه ویژه مونیخ
جایزه بهترین فیلم نورنبرگ
لوح و نشان ویژه دون خوزه لو ای جی مستند ساز ایتالیایی
بهترین مستند سال و...

فیلمنامه، تحقیق، تصویر و کارگردانی فسلم مادرم بلوط توسط محمود رحمانی، تدوین و طراحی صدا و صداگذاری توسط فرید دغاغله، مدیریت تولید توسط فرزاد کیان منش، صدابرداری توسط امین رحمانی و تهیه کنندگی آن توسط محمود رحمانی انجام شد.

جوایز فیلم

جایزه ویژه هیت داوران جشنواره بیست و پنجم فیلم مستند مونیخ
جایزه سیلور داک از جشنواره کوالالامپور مالزی
جایزه فیلم مستند برگزیده منتقدین جشنواره ملینیوم
جایزه بهترین فیلم مستند نورمبرگ

خلاصه فیلم

فیلم درباره از بین رفتن 5000هزارهکتار از جنگلهای سرسبز بلوط در زاگرس میانی است که این اتفاق توسط شاهکار مهندسی سد سازی ایران یعنی کارون سه رخ میدهد. فیلم اما، به کارگران معدنی می پردازد که به صورت غیر مجاز به قطع درختان بلوط در دل دره های عمیق زاگرس مشغولند.در این میان شخصیتی با شخصیتی به نام" اسد" مواجه می شویم که خود قصه دیگری دارد و مارا به معشوقه خود زادگاه از دست رفته اش در جریان آبگیری سد کارون سه پیوند می دهد اسد که...
مجله خواندنی ها
مجله فرارو