bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۷۴۰۲
بهترین های موسیقی ایرانی در سال 92

(بشنوید) وطن

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴
فرارو- گروه قمر که از سال 84 توسط نوید دهقان تاسیس شده یکی از بهترین گروه های موسیقی ایرانی در حال حاضر است. سال 91 این گروه حاصل هفت سال فعالیت  و بیش 150 اجرای خود را در قالب کنسرتی ارائه داد. وطن با صدای سالار عقیلی در سال 93 از این گروه به بازار موسیقی آمد.

به گزارش فرارو، صدایی که از گروه قمر شنیده می شود تا حدودی یادآور گروه عارف به سرپرستی هنرمند فقید پرویز مشکاتیان است شاید این موضوع به عضویت و همکاری وی در گروه عارف در سال 79 بر می گردد. با این همه نشاط و جوانی دهقان به آثار او رنگ دیگری بخشیده است.

امسال گروه قمر در سه شهر همدان، شیراز و اصفهان به روی صحنه رفت. اجرای همدان و شیراز با صدای حمید رضا نوربخش و اجرای اصفهان با صدای حسین نورشرق صورت گرفت. همنی اجرا بود که تاخیر در اعطای مجوز آن تا سه روز مانده به اجرا، صدای اعتراض دهقان را بلند کرد.

آلبوم های سبز جاویدان در سال 86 (با صدای امیر تفتی) راه و ماه در سال 88 (با صدای سینا سر لک)،هوای آفتاب در سال 89، یار و دیار در سال 90 (هر دو با صدای سالار عقیلی) نشمیل نشمیل در سال 90 (با صدای شاهو عندلیبی) و نغمه نورزوی در سال 92 (با صدای علی رستمیان) از این گروه منتشر شده و سال 93 گروه قمر باردیگر با صدای عقیلی آلبوم وطن را منتشر کرد.

اشعار این آلبوم از سروده‌های شاعرانی چون حافظ، فریدون مشیری، سیاوش کسرایی، رهی معیری، سایه و م.امید انتخاب شده است. انچه در ادامه می شنید تصیف وطن بر روی شعر سیاوش کسرایی از این آلبوم است.

به جهت حفظ حقوق هنرمند از در اختیار گذاشتن امکان دریافت قطعه معذوریم.


مجله خواندنی ها
مجله فرارو