bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۶۳۴۱

ساخت ۲۲۵مصلی نمازجمعه در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
 معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از ساخت ۲۲۵ مصلی در سطح کشور خبر داد و گفت: دولت یازدهم طی سال گذشته تنها ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به این مصلی ها اختصاص داد.

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه پروژه های مصلی سازی از برنامه ها و سیاست های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور است و با کمک های مردمی از پیشرفت های بسیار خوبی برخوردار است، اضافه کرد: در چندسال گذشته هیچگونه اعتبار دولتی در زمینه ساخت مصلی اختصاص پیدا نکرده است ولی در دولت نهم و دهم به این امر توجه خوبی شد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاصی دولت یازدهم به مصلی ها قطره چکانی بوده است، افزود: سال گذشته تنها ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که این رقم فقط جوابگوی نیازهای پنج مصلی خواهد بود.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین احداث منزل و دفتر امام جمعه را نیز در دستور کار این شورا دانست و گفت: برای این موضوع نیز به اعتباراتی نیاز است و انتظار داریم دولت نقش خود را پر رنگ تر کند.

ابراهیمی با بیان اینکه ۳۶ هزار نفر در کشور عضو ستادهای نماز جمعه هستند که ۹۵ درصد ایشان افراد جوان تشکیل می دهند، افزود: از این تعداد ۱۴ هزار نفر را خواهران تشکیل می دهند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه ۸۵۰ ستاد نماز جمعه در سطح کشور فعال هستند، گفت: یکی از اقدامات این شورا راه اندازی سایت اطلاع رسانی برای هر یک از ستادهای نماز جمعه است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین