bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۴۹۶۶
حسن روحانی در مراسم 16 آذر/ مشروح

قدرتی که نقد نشود به انحراف و استبداد کشیده خواهد شد/ ما همیشه باید آماده جنگ باشیم

رئیس جمهوری 16 آذر را روز دانشجو، دانشگاه، استقلال طلبی، آزادی خواهی و روز ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد توصیف کرد و گفت: 16 آذر 1332 در هیچ مقطع زمانی محصور نخواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴
فرارو- رئیس جمهوری 16 آذر را روز دانشجو، دانشگاه، استقلال طلبی، آزادی خواهی و روز ایستادگی نخبگان ملت و دانشجویان در برابر استعمار و استبداد توصیف کرد و گفت: 16 آذر 1332 در هیچ مقطع زمانی محصور نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با تأکید بر اینکه 16 آذر روزی تاریخی برای دانشگاه‌، دانشجو و ملت بزرگ ایران است، به شهادت سه تن از دانشجویان در این روز و نام‌گذاری این روز به نام روز دانشجو اشاره و خاطرنشان کرد: در آن زمان دوران تاریک و سیاهی بود و چند ماه بیشتر از کودتای 28 مرداد نگذشته بود، اما آن سه قهرمان در برابر گلوله‌های تفنگ استبداد ایستادند و بالأخره راهی را برای جوانان ما ترسیم کردند که در نهایت به 22 بهمن سال 57 و روز استقلال‌، آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.

روحانی با گرامی داشت روز 16 آذر و همچنین یاد و خاطره شهدای روز دانشجو، شهدای اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان و همچنین شهدای دوران دفاع مقدس به حضور پیاپی خود در طول سه سال اخیر در دانشگاه اشاره کرد و گفت: 16 آذر امسال نیز مانند سال‌های گذشته موفق بوده‌ام در یکی از دانشگاه‌ها به حضور دانشجویان و اساتید برسم و سخنان آنها را بشنوم و نقد آنها را استماع کنم، خوشحالم که در دانشگاه پرآوازه صنعتی شریف حضور پیدا کرده‌ام.

گزیده سخنان روحانی را در ادامه می خوانید:
  • دانشگاه، دانشجو، استاد، علم و فناوری و تحقیق و دانشگاه‌های برتر افتخاری برای فرهنگ سرزمین و ملت ایران است.
  • بهترین جایی که قدرت باید نقد شود، دانشگاه است، اگر قدرت در هر کشوری مورد انتقاد و سوال قرار نگیرد، به انحراف و استبداد کشیده خواهد شد.
  • تمام مسئولین کشور مستقیم و غیرمستقیم منتخب ملت هستند، همه مسئولین مستقیم و غیرمستقیم از طریق آرای مردم بر مسند قدرت تکیه می‌زنند و هیچ مقامی در جمهوری اسلامی ایران نداریم که انتخابی نباشد و این تهمتی است که برخی می‌گویند در ایران مقامات دو دسته هستند یعنی بعضی انتخاب و بعضی انتصاب می‌شوند.
  • مسئولین بر اساس مسئولیتشان باید مورد سوال قرار گیرند، مسئولیت از کلمه سوال می‌آید و هیچ کس نباید خود را از سوال مستثنی بداند و همه باید بدانند که باید به سوال مردم و پاسخگویی در برابر آن افتخار کنند.
  • البته شاید نقد برخی قوا و نهادها سخت و مشکل باشد و فعلاً نقد را از دولت و رئیس جمهور شروع کنیم.
  • اگر دولت پیشرفتی کرده است فقط در سایه حمایت مردم به ویژه جوانان و دانشجویان بوده است و تردیدی ندارم حمایت‌ها و نقدهای شما همه دلسوزانه است. البته برخی لحن‌ها اگر نرم‌تر شود قشنگ‌تر است.
  • در نقد هم باید اعتدال رعایت شود، حضرت علی (ع) فرموده‌اند دو گروه راجع به من خود را به هلاکت انداختند یک گروه آنها که علی را افراطی دوست دارند و گروه دوم ‌آنها که با افراط با علی (ع) کینه‌ورزی می‌کنند پس در انتقاد و تعریف هم نباید افراط شود و همه امور باید معتدلانه و میانه‌روانه باشد.
  • انتقاد مفید است و باید فرصتی فراهم شود که من و مسئولان نقدها را بشنویم و اشکالات را اصلاح کنیم،  هیچ کدام از ما معصوم و بی‌خطا نیستیم، اما تلاش ما بر این است که گام‌هایی را به نفع مردم برداریم.
  • همیشه هرجا مردم به صحنه آمده‌اند پیروز شده‌ایم، در بحث هسته‌ای زمانی موفق شدیم که مردم به صحنه آمدند.
  • مردم در انتخابات 92 مسأله هسته‌ای را به بحث گذاشتند و راه‌حل‌ها و آثار تحریم را مورد بررسی قرار دادند و در انتخابات 92 در مورد هسته‌ای هم رأی دادند.
  • باید در جامعه درباره مفاهیمی همچون عدالت، ایستادگی و مبارزه با استعمار منافع ملی، حاکمیت ملی و فلسفه دانشگاه به وحدت نظر برسیم.
  • باید این اجماع در جامعه به وجود آید که دانشگاه محل علم و دانش است یا در کنار آن بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی نیز ضرورت دارد، باید ببینیم آیا در کشورهای دیگر به طور مثال در مورد دانشگاه اختلاف نظر وجود دارد و اگر مثلاً در فرانسه دولتی تغییر می‌کند در موضوع دانشگاه و مسأله علم اختلاف نظر به وجود می‌آید؟
  • این حرف درستی است که باید به توان ملی تکیه کنیم، در مقابل دشمن بایستیم و مشکلات کشور را با امکانات داخلی حل کنیم اما آیا معنی‌اش این است که با دنیا حرف نزنیم و اگر مشکلی داریم تا مرز جنگ پیش برویم؟
  • ان‌شاءالله حتی اگر روزی همه کشورهای دنیا علیه ما توطئه کنند ما ایستادگی خواهیم کرد و پیروز می‌شویم اما آیا جنگ نباید آخرین راه‌حل باشد؟
  • ممکن است زمانی علیه ما جنگی تحمیل کنند، پس ما باید به لحاظ نظامی قدرتمند باشیم. بعضی فکر می‌کنند این دولت دولت لبخند، گفت‌وگو و مذاکره است و دنبال تقویت بنیه نظامی نیست، اما این دولت در طول دو سال گذشته در حوزه دفاعی و سلاح های راهبردی به اندازه ده سال کار کرده است، معنای مذاکره این نیست که ما دنبال تقویت بنیه دفاعی خود نباشیم. ما همیشه باید آماده جنگ باشیم زیرا جنگ وقتی رخ نمی دهد که آمادگی ما صد در صد باشد. ما همزمان با پیروزی برجام مهمترین موشک خود را آزمایش کردیم.
  • یک دلیل توفیق مذاکرات هسته‌ای ثبات و آرامش اقتصادی کشور بود. در آغاز این دولت تورم نقطه به نقطه 45 درصد بود، اما این رقم امروز دارد تک رقمی می‌شود که در روستاها هم تک رقمی شده است.
  • رقابت های ما در انتخابات با چه هدفی انجام می گیرد؟ نتیجه نهایی رقابت ها باید بهبود شاخص ها باشد و شاخص ها هم باید برای ما معیار باشد. اگر شاخص ها عوض نشود فرقی نمی کند چه جناح یا چه دولتی سرکار باشد. اگر اعتماد عمومی امسال نسبت به سال 92 پیشرفتی نکرده باشد اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی افزایش نیافته باشد چه فایده ای دارد که کدام جناح حاکم باشد. اگر وضعیت دانشگاه تغییری نکند چه فرقی می‌کند چه دولتی سرکار باشد.
  • من احساس می کنم فضای دانشگاه نسبت به سال 92 زمین تا آسمان فرق کرده است. ممکن است هنوز فضا امنیتی باشد که من آن رانمی پسندم. ما فضای امن می خواهم نه فضای امنیتی. من می پرسم آیا شما سال 90، 91 و 92 به این راحتی می توانستید برای 16 آذر اجتماع داشته باشید؟ زمانی بود که کسی جرات نمی کرد بگوید جنبش دانشجویی و همه از این کلمه می ترسیدند.
  • اگر دانشگاه تغییر نکند ما محکومیم، برخی نقد های دانشجویان درباره بی احترامی به دانشجو درست است و ما نه در دانشگاه و نه در اقتصاد و نه در حوزه سلامت به نقطه مطلوب نرسیده ایم وهنوز راه زیادی در پیش داریم اما راه دولت یازدهم نسبت به دانشگاه، دانشجو و وزارت علوم تغییر نکرده است.
  • آنچه که خواستارش هستیم این است که شاخصه‌های ما شاخصه‌های مطلوب باشد. یکی از دوستان گفتند که دولت از لحاظ رکود پیشرفت نداشته آمار می‌گوید سال 91 رکود منفی 6.8 بوده یعنی ما در عمق رکود بودیم. در سال 92 به منفی 1.9 رسید. اما آن را در سال 93 به مثبت 3 رساندیم. کار بزرگی انجام شده است البته امسال سال سختی است  ممکن است از لحاظ آمار رشد اقتصادی‌ما مثبت باشد. این در حالی است که هنوز آمار سال آینده مشخص نشده است اما اطلاعات اولیه به ما می‌گوید که رشد ما مثبت است.
  • وی در پاسخ به دانشجویان حاضر در سالن سخنرانی که شعار می‌دادند گفت: زمانی که ما دانشجو بودیم نمی‌توانستیم مثل شما اینجوری صحبت کنیم. حالا ما تریبون در اختیار شما گذاشتیم که از طریق تریبون راحت حرفهایتان را بزنید.
  • خواست ما این است که دانشگاه استقلال داشته باشد. شعاری که از اول انقلاب سر دادیم، "استقلال آزادی،جمهوری اسلامی" که به آن رسیدیم را باید ادامه دهیم. دانشگاه باید مستقل و روی پای خودش باشد. تمام تلاش شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که به مسائل سیاسیت گذاری در راستای آزادی دانشگاه توجه کند.
  • ما در آزادی دانشگاه سهیم هستیم. اگر دانشگاه در علم و بیان عقیده، آزاد نباشد، نمی‌توانیم به توسعه علمی و فرهنگی برسیم.
  • ما در شرایط بعد از برجام و تحول اقتصادی هستیم. در شرایط تعامل با دنیا هستیم. دانشجویان از این فرصت برای تعامل با دنیا استفاده کنند. دانشگاه‌های ما باید از دانش دیگران هم استفاده کنند و دیگران هم از دانش ما بهره ببرند. باید در زمینه‌ی اقتصادی و فناوری دانشجویان حضور فعالی داشته باشند.
  • در شرایطی که به سمت انتخابات می‌رویم دانشگاه‌هایمان هم باید به این سمت حرکت کنند. خیلی مهم است که مجلس آینده ماچگونه باشد از نظر دولت حضور هر دو جناح مهم است. مهمتر حضور افرادی است که منافع جناحی‌شان را به منافع ملی ترجیح ندهند و دلسوز ملت باشند.
  • همه ما باید تلاش کنیم تا حماسه سال 92 را درسال 94 تکرار کنیم و بتوانیم با یک مجلس قدرتمند‌تر و توانمند‌تر در جامعه حاضر باشیم. در این راستا همه باید تلاش کنند. وزارت کشور، شورای نگهبان و تمام دست‌اندرکاران باید تلاش خود را انجام دهند. همچنین همه باید امیدوار باشند.
  • نظر من در مورد شورای نگهبان نظر قانون اساسی است. قانون اساسی شورای نگهبان را ناظر می‌داند و ما هم او را ناظر می‌دانیم. با تلاش شورای نگهبان مسئولین مرتبط و وزارت کشور و همچنین با تلاش و حضور مردم به ویژه دانشجویان ان‌شاء الله انتخابات با شکوهی خواهیم داشت.
احسان
Romania
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
کسی دلش به حال مردم نسوخته. اگه آدرس خونه مسئولان چه از جناح راست و چه از جناح چپ رو بفهمید متوجه منظورم میشید. این آقایون فقط دنبال کف و سوت هستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
احمدی نژاد در مراسم روز دانشجو سال 85: من پرسم آیا دانشجویان جرات این را خواهند داشت یکبار دیگر بعد از من عکس رئیس جمهور بعدی را جلوی چشمش آتش بزنند؟
کلید سازی عمو پورنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
از کلید که میگی دیوونم میکنی

به سوی زندگی روونم میکنی

از تدبیر که میگی حرفات شیرینه

هر یک کلمه اش به دلم میشینه

حرفای قشنگ میزنی . به یارانم داری چنگ میزنی

به پای غم کهنه پول . با حرفات داری سنگ میزنی

میدونم نمیدونی . میدونم نمیدونی

زود به بن بست میرسه وعده هات

وقتی که هجوم آورد خستگیا

عزیزم فردا پشیمون نشیا

با همه عشقا و دلبستگیا

با همه عشقا و دلبستگیا

شیب تند قیمت های تو تو باعث دلواپسیه

به دلم افتاده در طالع من بی پولیه

بذار تا به حرفای قشنگ تو تکیه کنم

عشقو با رنگ حقیقت به خودم هدیه کنم
asadolahe
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
حتی میل به گفتگواز آمادگی به جنگ ناشی از تفکر نیست بلکه از عصبیت می می باشد سعی کینم اعصبانی نشویم بله عدم احترام به آزادی مردم منجر به خودکامگی واستبدادمی گردد.
irani
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
هر کدام از مسیولین متناسب با قدرت و اختیاراتشان باید پاسخگو باشند و استثنا هم ندارد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
حرفهایی که دیگه بوی کهنگی شون بدجوری مشام رو آزار می ده .
نقد کنیم . باشه . وقتی نقد کردیم چه خاکی به سرمون بریزیم . کجا فرار کنیم ؟!
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
فقط شعاااااااارررر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
خوش آمدی رییس جمهور، بنظرم اگه کسی بتونه وضعیت ایرانو بهبود بده آقای روحانیه
ناشناس
-
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
نون بازوتو بخور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
حرف تراپي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
آقای روحانی گفت دانشگاه 92 با دانشگاه 94 زمین تا آسمون فرق داره!

در چه چیزی زمین تا آسمون فرق داره؟! در انتقاد سازنده از دولت؟ در پژوهش و تولید علم؟ در کمک دانشگاه به صنعت؟ در اقتصاد مقاومتی؟ یا در فعالیت های سیاسی و جناحی، در سر دادن شعار های احساسی جناجی، در متینگ ها و گرد همایی های سیاسی، یا به راه انداختن اردو های دانشجویی و کنسرت ها در دانشگاه
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
اگر قدرت در هر کشوری مورد انتقاد و سوال قرار نگیرد به انحراف و استبداد خواهد کشید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
درسته
مردم 20 ساله جرات نکردن باند هاشمی و روحانی رو نقد کنن.حالا هم این بلا سرمون اومده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
خوبه شب و روز دارن روحانی و هاشمی را نقد میکنند و امنیت آهنین هم دارند بعضی از روزنامه ها هم نقد را به فحاشی علیه ظریف تغییر دادند و همچنان چاپ می شوند
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
همه باید مورد سوال قرار گیرند و هیچ کسی نباید خود را مستثنی از سوال ملت بداند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
حرفت درست بشرطیکه اگه نقد کرد و مخالف نظرت حرفی زد با فحش و بهتان دلواپس و ... نزنی تو دهنش. در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
ناشناس گفتی بهتان یاد احمدی نژاد و حرفهاش تو سال 88 افتادم
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
یکی از مشکلات این است که برخی نهادها و یا قوا در مورد هر نوع موضوعی ، یکطرفه سخن میگویند، اما ، خود را در معرض پرسش خبرنگاران قرار نمیدهند . فقط رییس جمهور است که پاسخ خبرنگاران را میدهد و گاهی رییس قوه مقنننه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
طرف دادگاه احضارش میکنه نمیره کاری هم بهش ندارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
اگر چه آقای روحانی این موضوع را انکار کرد، اما به نظر من لبخند و برخورد مهربانانه این دولت در مقابل قدرت های غربی و همسایگان وابسطه به غرب، خیلی زیاد است؛ این اعتدال نیست
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
درود
ناشناس
Turkey
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
واقعا ایا مردم اجازه نقد قدرت و انتقاد هم دارند؟ یا با کمترین تفاوت فکری هزاران تهمت و افترای ناروا به ریش طرف می بندید و خودتان هم باور می کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
قدرتی که نقد نشود به انحراف و استبداد کشیده خواهد شد.
هزار لایک
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
البته اونهائيكه افراطي دوست دارند مگسانند گردشيريني
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
احسنت...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
به به چه چه! همه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
فقط حرفففففففففف
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
پس چرا منتقدین را به جهنم حواله دادی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
دادگاه که تشریف نمیبرند پاسخگوی عملکرد هشت ساله خودشان باشند جهنم تنها جاییه که میشه حوالشون داد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
VVVVVV
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
روحاني متشكريم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
باید می نوشتی موچکریم تا حسابی بنفش باشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
عجیب است که می توانید میلیاردها میلیارد تومان به خودروسازها کمک کنید اما مسکن مهر را به امان خدا رها کرده اید و می خواهید با وام 100 میلیونی (!) مردم را خانه دار کنید . از بورس هم که هیچی نگوییم بهتر است . سهامدارانی که به شما اعتماد کردند و سرمایه شان را به بورس آوردند به خاک سیاه نشسته اند. شما از کدام مهار تورم صحبت می کنید . روی کاغذ و در خیالات مشاوران اقتصادی شما تورم به زیر 10 درصد می رسد اما همین امسال اجاره خانه ها نزدیک به 40 درصد رشد داشت .
ایرانی
Bulgaria
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
چرا ما باید همیشه آماده جنگ باشیم ؟؟؟!!! ما نباید مانند مردم کشورهای لامذهب در صلح و صفا زندگی کنیم ؟؟!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
داستان دومرغایی ویک لاک پشت هم زیباست
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
آقای روحانی.....
نظر شما در مورد بورس چی هستش؟؟ تا چه زمانی باید سرمایه هامون کوچک کوچک و کوچکتر و به سمت نابودی بره؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
تا زمانی که شما حاضری بیست سال دیگه تو بورس باقی بمونی و هست و نیستت رو بدی چهار تا سهام بادکرده پراید و رب گوجه و .... بلکه ناگهانی قیمتش بشه صدبرابر. کجای کاری داداش من؟ بورس چی کشک چی.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
برای نابودکردن بازار سرمایه دولت تدبیر و امید کاری نمونده که نکرده باشه!!
امامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
به نظر می رسید که یک کاندیدا داشت صحبت میکرد تا رییس یک دولت
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
من یکی که پشیمونم از رای دادن به شما..
شعار و زیبا سخن گفتن دردی از کسی دوا نمی کند..!!
هر حرفی میزنی بهش عمل کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
زنده باد روحاني و ظريف شجاع
عاشق ایران
Romania
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
آقای روحانی این صحبت های شما رو باور کنیم یا اون حرف های زیبایی که نصیب منتقدان تون می کردین ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
فکر نکنم بشود امیدی به رفع بیکاری داشته باشیم
دکتر روحانی سیل بیکاران تحصیل کره بیداد میکند.
ژاپن بعد از چند سال ازجنگ جهانی اقتصادش را مرمت کرد .چرا ایران نمیتواند چنینن کند
ایران با این همه درآمد چرا ما فقیر/ بیکار/ معتاد / رانت / داریم
یک جای کاراشکال اساسی دارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
کشیده خواهد شد یا کشیده شده است...مسئله این است...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
فعلا خیلیها که در راس امور هستند خود را از پرسش مبری می دانند
عظیم تمنائی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
جناب آقای روحانی ، حرف شما کاملا" متین .

اما باید فرهنگ نقد احیاء شود تا خدای نکرده با نق زدن اشتباه گرفته نشود .

نقد کردن مستلزم داشتن تخصص است و اهل فن خود را میطلبد . نقاد باید متخصص باشد .

نقد کردن باید رسمی باشد و از تریبونها قابل پخش . در غیر اینصورت با نق زدن در محافل و میهمانیها و تاکسی و اتوبوس و مترو و اداره کاری از پیش نمیرود .

این است تفاوت نقد کردن و نق زدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
آقای روحانی به پیشنهاد شما سرمایه تمام زندگیمو وارد بورس کردم. بخدا نابود شدم. الان پول خورد و خوراک خودم رو هم ندارم. خدا از وزیر نفت شما نگذره که با اقداماتش ما رو به این وضع رسوند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
بورس عزیز دل طیب نیاست و تموم اقتصاد ایران از جمله مسکن رو فداش کرد تا تز خودشو ثابت کنه اما نتیجش شد رکود بی سابقه در کل اقتصاد و نابودی فریب خوردگانی که سهام پاره خریدن. حالا هم دولت هر روز داره صد میلیارد به این بورس بیمار تزریق میکنه تا جلوی بحران هجوم فروش تو اونو بگیره.
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
ناشناس محترم در مورد چیزی که اطلاع نداری اظهار نظر نکن!
امیر
Romania
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
جناب روحانی عزیز
من الان به دستور وام 25 میلیونی
ولی کو گوش شنوا...
نه شما، نه نهادهایی که خودشون رو فراتر از قانون می دونند وقعی به این نقدها نمی ذارند و جزء محدودیت های آتی برای ناقد، چیزی عاید جامعه نمیشه...
کدوم رسانه تصویری دست ما هست که بخوایم نقد کنیم؟؟؟
حتی همین خبرگزاری ها معتدل از جمله فرارو، با وجود اینکه نمی خواهند سانسور کنند، چاره ای جز سانسور ندارند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
این حرفا فقط واسه مصرف دهه 70ی ها هست.

ما دهه 60 ی ها چندین بار این حرفا رو شنیدیم و چندین بار هم نتیجه اش رو دیدیم.
ناشناس
Singapore
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
ما که اونجا نشسته بودیم غالبا دهه هفتادی بودیم.
ینی تو روز دانشجو مسلمه که واسه دانشجوها صحبت کنند.
این حرفا هم تکراری بشو نیس،شما دلواپس نباش!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
من از روحانی راضی هستم اسفند ماه هم برای ادامه کار رای خواهم داد
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
راجه به
یا راجع به؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
خلاصه اینکه حسن آقا دست بجنبون . اگر تا اسفند یه آس رو نکنی مجلس رو باختی ! بجنب مرد دیر شد !
مجله فرارو