bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۷۹۱۳

توئیت‌های معاون سیاسی دفتر روحانی درباره عربستان

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در واکنش به اقدام سعودی در قطع رابطه دیپلماتیک با ایران نوشت: ایران کشوری بزرگ وقدرتی منطقه ای است و چالش هایی طولانی تر وسخت تر از این را تجربه کرده و از آنها موفق بیرون آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر اقدام سعودی ها را کودکانه توصیف کرد و افزود: سنگی که باقماری کودکانه درآب افتاده است، بدون آنکه موجی ایجاد کند به زودی دراعماق خلیج فارس فرومی رود؛همیشه نمی شود دیگران را خرید و یا فریب داد.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کشورها می توانند روابط خود را قطع کنند یا کاهش دهند، ولی دوباره نمی توانند آن را وصل کنند؛ وقتی پای منافع اقتصادی به میان آید، به خضوع درخواهند آمد.

به نوشته ابوطالبی، برای ایران همیشه دیپلماسی وسیاست ورزی حرف اول رامی زند؛ کسانی که درِ گفتگورا می بندند ازسخن گفتن هراس داشته وخودرا ازمنطق تهی می بینند.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در پایان توصیه ای به عربستان سعودی و کشورهایی که با آن همسو شده اند کرد و نوشت: دوستان عرب! تند نرانید، ایران کشورصبراست وسیاست؛ نظاره گری وآغاززمان بازی متقابل راخوب بلداست وبازیگری قهاراست. من جرب المجرب حلت به الندامه. آزموده را آزمودن خطا است.

عربستان یکشنبه هفته جاری به دنبال اعتراضات گسترده در ایران و عراق به اعدام شیخ نمر که برای سومین روز نیز ادامه داشت ، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.
پیام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
ایول به ابوطالبی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
دیگه در رو اونا نبستن که اما خوب بود .خوشمان امد.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو