bato-adv
کد خبر: ۲۵۷۹۸۸

برنامه "سفید" با حضورِ محمود رحمانی

محمود رحمانی -فیلم‌ساز مستقل- 16 دی ماه در برنامه سفید در تلویزیون حاضر خواهد شد. این برنامه به طور زنده و ساعت 23 در روزهای چهارشنبه و از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۵ دی ۱۳۹۴
محمود رحمانی -فیلم‌ساز مستقل- 16 دی ماه در برنامه سفید در تلویزیون حاضر خواهد شد. این برنامه به طور زنده و ساعت 23 در روزهای چهارشنبه و از شبکه آموزش به روی آنتن می‌رود. 

برنامه

این برنامه گپ و گفتی میان محمود رحمانی و مجری کارشناس برنامه رامین حیدری‌فاروغی خواهد بود.

در این قسمت از برنامه قرار است به مبحث ایده تا اجرا پرداخته شود و آیتم‌های آثار تجربی رحمانی -همچون مدار صفر درجه و ملف گند مورد برسی قرار گیرند.

برخی از آثار رحمانی هنوز بر پرده سینمای هنر و تجربه در حال اکران هستند. 

البته در این برنامه به زندگی و زادگاه رحمانی و عوامل موفقیت این فیلمساز تحسین‌شده نیز می‌پردازد.

محمود رحمانی عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمای ایران است که با فیلم‌هایش توانسته نظر بسیاری از منتقدان داخلی و خارجی را به خود جلب کند. او جوایز متعدد بین المللی نیز به‌دست آورده و رکورد بلندترین پلان سکانسن سینمای مستند را برای فیلم ملف گند را دارد.

برنامه

از جوایز بین‌المللی او می‌توان به جایزه بزرگ روبرتو روسلینی ،جایزه ویژه هیت ئاوران جشنواره مونیخ، جایزه نتپک آکادمی(از طرف شبکه ارتقای سینمای آسیاپاسافیک برای استعداد نو و تازه در سینما) لوح و نشان ویژه دون خوزه لو‌ای‌جی ،جایزه بهترین فیلم جشنواره بلژیک و جایزه ویژه هیت داوران نورمبرگ و... اشاره کرد.  

برنامه سفید که هر چهارشنبه در ساعت 23 از شبکه آموزش پخش می شود هفته گذشته علیرضا زرین‌دست فیلمبردار نام آشنای سینمای ایران را دعوت کرده بود. زرین‌دست در این برنامه از تجربه‌ها و سال‌ها فعالیت مستمر خود در سینما  سخن گفت.

برنامه هفته جاری با موضوع ایده و سینمای تجربی خواهد بود.

برنامه سفید به تهیه‌کنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو چهارشنبه 16 دی‌ماه به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو