bato-adv
کد خبر: ۲۵۸۲۹۳

جریان برق 140 روستای مهاباد وصل شد

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
 مدیر امور برق شهرستان مهاباد گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران این اداره، جریان برق تمامی 140 روستای این شهرستان که بر اثر برف و کولاک قطع شده بود، دوباره برقرار شد.

رشید فیض الله بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از بارش برف و کولاک شدید و وزش تندباد در دو هفته گذشته، جریان برق 105 روستای بخش خلیفان و 35 روستای بخش مرکزی این شهرستان قطع شده بود.

وی اضافه کرد: قطعی جریان برق در بخش روستایی این شهرستان به علت پارگی سیم، شکستگی مقرها، اتصال کابل و شکستگی تیرهای برق ناشی از شدت کولاک بی سابقه و وزش تندباد روی داده بود.

مدیر امور برق مهاباد گفت: عملیات ترمیم و بازسازی دوباره شبکه برق روستایی توسط 9 تیم اداره برق این شهرستان انجام شد و علت تاخیر در ترمیم شبکه برق برخی از روستاها، بسته بودن مسیرهای روستایی به خاطر بارش برف بود.

وی اظهار کرد: ماموران اداره برق در برخی مسیرها با همکاری روستائیان و استفاده از تراکتور، اسب و قاطر به مسیرهای سخت گذر رفته و اشکالات شبکه برق را برطرف کردند.

بیگی با اشاره به خسارت های وارده به شبکه توزیع برق این شهرستان افزود: وزش تندباد، بارش برف و کولاک شدید بیش از پنج میلیارد ریال خسارت به شبکه توزیع برق این شهرستان وارد کرده بود.

قطع شدن دو هفته ای جریان برق در مناطق روستایی این شهرستان، مشکلاتی را برای روستائیان ایجاد کرده بود به طوری که خطوط تلفن و تلفن همراه روستایی و حتی در برخی مناطق آب نیز قطع شده بود.

بارش برف زمستانی و کولاک شدید روز چهارشنبه دو هفته قبل در آذربایجان غربی و به تبع آن شهرستان مهاباد موجب بسته شدن راه های روستایی، کندی تردد و بسته شدن مسیرها در مسیرهای مواصلاتی این منطقه شده و مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان به وجود آورد.
امور برق مهاباد یکی از گسترده ترین شبکه های توزیع برق در جنوب آذربایجان غربی بوده و دارای بیش از 82 هزار مشترک برق شهری و روستایی است.

بارش برف و کولاک کم سابقه در شهرستان مهاباد که در طی 15 سال اخیر کم سابقه عنوان شده، راه ارتباطی 112 روستای مهاباد را با مرکز شهر قطع کرده بود.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
برچسب ها: برق مهاباد روستا
مجله خواندنی ها
مجله فرارو