bato-adv
کد خبر: ۲۵۸۵۴۵

پاسخ لاریجانی به رسایی درباره نقض برجام

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخلف طرف غربی در اجرای برجام پیگیر شده است گفت: نامه نوشتند که این مسئله را رفع می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با اشاره به اینکه آیا مجلس دستور کار مهمتری از عمل به فرمان های رهبری دارد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که در سراسر دوره هشت ساله اجرای برجام وضع هرگونه تحریم در هر سطح از جمله به بهانه تروریست و حقوق بشر توسط هر یک از کشورهای طرف مقابل نقض برجام بوده و دولت موظف است مطابق بند سه مصوبه مجلس عمل کند.

وی افزود: مطابق مصوبه مجلس دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل را رصد کرده و اقدامات متقابل را انجام دهد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: هم آقای ظریف، هم آقای آملی لاریجانی، هم آقای ولایتی، هم آقای شمخانی و هم شما گفتید که این تحریم هایی که بعد از برجام اعمال شده نقض برجام است.

رسایی اظهار داشت: ۱۱ تحریم دیگر هم در دست اجرا دارند و شما عضو کمیته نظارت بر اجرای برجام هستید که گفته اید برجام نقض شده است رهبری هم که فرمودند مطابق مصوبه مجلس عمل شود پس چرا بیش از این معطل باشیم؟

وی گفت: سانتریفیوژها را جمع کردند، وزارت خارجه پیام تبریک داد. لطفا برای هفته آینده ترتیبی دهید تا وزارت خارجه به مجلس درباره آن گزارش دهد.

در پاسخ به تذکر حمید رسایی علی لاریجانی گفت: آنقدر که شما می گویید وضع اسفناک نیست، پیگیری شده که طرف غربی تخلف خود را قطع کند.

وی گفت: آنها نامه نوشتند که این مسئله را رفع می کنیم اگر انجام نشد با آن مقابله می کنیم. به هر حال برجام سازوکار این مسائل را داده است و هرکاری رفتار متناسب خود را می طلبد شما که نمی خواهید منافع ملی از بین برود.

لاریجانی افزود: یکی از دوستان شما عنوان کردند که طبق فرمان رهبری باید مواد غنی شده را طی چند مرحله در اختیار غرب قرار می دادیم اما اینگونه نبوده است در حالی که نگرانی ما از عدم تعهد طرف مقابل بوده ولی وقتی آنها یک جا همه مواد طبیعی را آوردند لازم نبود که ما خلاف آن عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منظور من درباره مسئله روادید است که تخلف شده اما نمی توانیم کل برجام را به خاطر یک اشتباه نادیده بگیریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
نمایندگان دو تابعیتی جدأ با مسئله روادید مشکل خواهند داشت .آنشاء اله که آقای رسایی اینطور نیستند ؟!!!!!!!!
ناشناس
Germany
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
اقاي رسايي دوران شما تمام شد ، شما هم رفتيد كنار احمدي نژاد و يك روزي ملت دادگاه شما را بر پا مي كند، انوقت همه حرفها را مي زنيد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
ای دلواپسان چوب لای چرخ برجام نگذارید.تا کی جدل.بگذارید ملت نفسی بکشد.شما نماینده ملت هستید؟!!!
اکسیر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
نبود دو سه ماه دیگه ما اسم این رسایی رو دیگه نشنویم. کوله باری از انرژی منفی دارن ایشون. فرارو ایا غیر قابل انتشاره؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
خدا خیری به آقای لاریجانی بدهد که چوب لای چرخ نمی گذارد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
من موندم این حمیدرسایی هدفش چیه من فکرمیکنم ایشان میخوادهمیشه توی کشورتنش باشه وحتی اگردست ایشان بود واردجنگگ بادنیاشویم ولی خداراشکرکه درسال جدیدشاهدحضورش در قدرت نیستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
اخرین حرفاتم بزن ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
رسایی جون!! اورانیومها را دست روسیه جون دادیم نه غرب.
نیکو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
آقای رسایی بفرمایند که اگر ما بخواهیم برجام را متوقف کنیم منظور ایشان بازگشت به دوران فلاکت احمدی نژاد است یا مدینه فاضله دیگری سراغ دارند که با انحام اینکار به سوی آن خواهیم رفت.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
خدایا .کی تاریخ مصرف این افراطی در مجلس منقضی خواهد شد .
ناشناس
Romania
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
اگه مردم و رای و خواسته اونا اهمیت داشت این وضعیت و نداشتیم
ناشناس
United States
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
مثلا اقاي رسايي مدافع منافع ملي است تمام مفاهيم ارزشمند ملي وديني و انساني و انقلابي توسط اينها مورد استهزاقرار گرفته است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
این آقا همیشه دنبال مطرح کردن خودشه و شما هم یهش کمک می کنید.
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین