bato-adv
کد خبر: ۲۶۴۰۹۷

توضیح رییس ستاد انتخابات درباره اعلام نتایج

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تا این لحظه نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 28 حوزه مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، محمد حسین مقیمی ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد:تاکنون نماینده 21 حوزه مشخص شده و هفت حوزه هم به دور دوم کشیده شده است.

وی در ادامه افزود: شمارش آرا از شب گذشته پس از پایان ساعت رای گیری آغاز شد اما چون دو انتخابات برگزار شد شمارش آرا کمی بیشتر طول کشیده است.

وی در مورد اینکه چرا تاکنون نتایج انتخابات خبرگان اعلام نشده است خاطر نشان کرد: در شهرهای کوچک نتایج انتخابات خبرگان مشخص شده است اما این نتایج باید در استان سرجمع شود زیرا آرای خبرگان به صورت استانی اعلام خواهد شد. ان شاء الله بتوانیم تا پایان امروز نتایج خبرگان را اعلام کنیم.

مقیمی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات در تهران هم گفت:‌در تهران سی نامزد انتخابات مجلس، 16 نامزد انتخابات خبرگان و 4 نامزد اقلیت دینی باید انتخاب شوند که شمارش این‌ها زمانبر است. ما امیدواریم ظرف سه روز بتوانیم نتایج تهران را اعلام کنیم.

وی هم‌چنین درباره اینکه آیا انتخابات در کلان شهرها هم به دور دوم کشیده شده است یا خیر اظهار کرد: ما در حال کنترل نهایی نتایج هستیم تا خدای نکرده رایی جابه جا نشود و مشکلی پیش نیاید. حتما باید نتایج انتخابات به تائید هیأت اجرایی ، نظارت و در نهایت شورای نگهبان برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما کنترل ها را بیشتر کرده ایم تا آرا با نهایت دقت اعلام شود، خاطر نشان کرد: این کنترل ممکن است زمان اعلام نتایج را طولانی تر کند اما کیفیت آن را افزایش می‌دهد.

مقیمی همچنین درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات یادآور شد: از زمان برگزاری مرحله اول انتخابات سی روز وزارت کشور مهلت دارد تا با پیشنهاد زمان به شورای نگهبان در مورد زمان برگزاری انتخابات با شورای نگهبان به توافق برسد که به احتمال زیاد هفته اول اردیبهشت خواهد بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
برام جالبه از تفسیر امیر اسد شاید میخواد بگه من اصلیم اما هموطنم بیشتر رای دهنده ها همون مهاجرانن
ناشناس
Moldova, Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
حالا ببینید اگه با این کاراتون باز مردمو به جون هم ننداختید
زن ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
آقای امیر اسد، مظهر برره ایسم همون کسانی هستن که با تحلیل های آبکی و پوپولیتستی به کسی رای دادن که هشت سال مملکت رو به فنا و فقر سوق داد و از قضا این عده اصولا شامل تهرانیان! اصیل به قول شما! و شهرستانی ها میشد! بنابراین به عنوان یک هموطن به شما توصیه میکنم از اینگونه اظهار نظرهای نژادپرستانه خودداری کنید
ایام بکام!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
خودت فهمیدی چی گفتی تهرانی اصیل؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
شمارش خبرگان تموم شده
چرا اعلام نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۴
امیراسد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
طبق آمار ساعت 2.5 وزیر کشور، میزان مشارکت در شهر تهران حدود 42 درصد بود ه است یعنی حدود 2.8 میلیون نفر از جمعیت6.6 میلیونی (اگر بیشتر نباشد که درصد مشارکت را پایین بیاورد) شهر تهران که پایین ترین میزان در کشور است. چرا؟ برای اینکه این هم یکی از عارضه های مهاجرت است که ما بارها گفته ایم. بصورت طبیعی و خیلی خیلی مختصر اینکه مهاجر محترمی که طی این 37 ساله آمده به تهران عمدتا برای متاسفانه کسب مال از هر راه ممکن آمده و برایش شاید سرنوشت شهر تهران و سرنوشت مملکت در الویتهای آخر است. و برره ایسمی که او بوجود آورده باعث میشود رای ندادن برایش کلاس داشته باشد..... اگر یک آمار گیری دقیق به عمل آید مطمئنا بالای 70 درصد آن 2.8 میلیون نفر رای دهنده همان تهرانیان اصیل هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
این آبدوغ خیاری ترین تحلیل سیاسی بود که من تا حالا خوندم.
ریتا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
بابا تهرانی اصیل !!!
بابا تحلیل دقیق!!!! بابا جامعه شناس!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
دوست عزیز خیلی تحلیل ات ابکی بود
رضامند
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
چه طرز فکر مسخره ای
خدا شفات بده انشاله
در ضمن اگه به قول شما شهرستانیهای ( و به قول ما غیر تهرانیها) نبودند، تهرانیها از گشنگی میمردند

تا امثال شماها وجود خارجی دارند، مملکت پیشرفت نمیکنه
شما یه ناسیونالیست و نژادپرست غیرشهرستانی هستید
:))))))
بازم التماس شفا برات داریم ناسیونالیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
بابا تهراني اصيل!!!!! بابا تنها نگران شهر!!!! بابا كار درست!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
به به عجب تحلیلی!! تا حالا این مدلیشو ندیده بودم.اونوقت اسد خان شما اون 70 درصد رو از کجا آوردی؟؟آهان یعنی شما خودت آمار دقیق شجره نامه های رای دهندگان بای صندوق رو داری؟؟ بس کن آقا.این طرز تفکر تموم شده..فهم سیاسی مردم بالا رفته.خیلی از مردم مجلس رو در غالب ملی میبینن جدای عملکرد شهری برای خودشون و الا اصلا طلب و اصولگرا نداشتیم.من آدم میشناسم مسافر تهران بوده برای چندروز شناسنامشو ورداشته آورده رای بده که از دولت حمایت کنه. تفرقه بین مردم ننداز تهرونی شهرستانیش هم نکن .همه به مملکت فک میکنن.
حسین تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
امیر اسد عجب تحلیلی ارائه کردی؟ واقعا از خودت متاسف باش به خاطر تحلیلات ناسیونالیمانه. خجالت بکش بچه تهران.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
تهرانی اصیل؟ کا تاریخ تهران 150 سال هم نمیشه؟ تاریخ؟؟؟؟؟؟؟ اگه آغا محمدخان قاجار نبود تهرانی وجود نداشت !! کل تاریخ و فرهنگ ایران ما شهرای دیگست.چی میگین شماها/؟؟ بعدشم آمار اصلی مربوط به پایتخته زمان انقلاب هم پایتخت بیشترین مخالف رو داشت و انقلاب شد
مجله فرارو