bato-adv
کد خبر: ۲۷۰۹۹

شورای نگهبان: احتمال مشاركت 70 درصدي

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۸۸


سخنگوي شوراي نگهبان از احتمال مشاركت 70 درصدي مردم در انتخابات رياست‌جمهوري دور دهم خبر داد. 

عباسعلي كدخدايي در جمع خبرنگاران با اشاره به افزايش چشم‌گير ميزان مشاركت مردم در انتخابات گفت:اين افزايش مشاركت يك موفقيت براي مردم و نظام جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود. 

وي افزود: در تهران افزايش 50 درصدي مشاركت و در شهرستان‌ها هم افزايش 20درصدي را نسبت به دور نهم داشتيم. 

معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان در خصوص برآوردش از ميزان مشاركت مردم در عرصه انتخابات نيز گفت: ان شاالله شاهد ميزان مشاركت 70 درصدي مردم خواهيم بود. 

وي در خصوص ميزان تخلفات نيز گفت: به‌رغم افزايش چشم‌گير در ميزان مشاركت مردم شاهد كاهش قابل توجه‌اي در تخلفات بوديم و تخلفاتي كه به ما گزارش شده است، بسيار ناچيز است و نرخ سلامت انتخابات در اين دوره نرخ بسيار بالايي است. 

كدخدايي همچنين درباره تعداد تعرفه‌هاي مصرف شده نيز گفت: در اين خصوص نمي‌توان رقم دقيقي را اعلام كرد و رقم دقيق ميزان استفاده شده تعرفه را بايد وزارت كشور اعلام كند، ولي تا ساعت 16 امروز بالاي 20 ميليون تعرفه استفاده شده است. 

وي همچنين درباره اعلام نتايج انتخابات در خارج از كشور نيز گفت: در برخي از حوزه‌ها در خارج از كشور انتخابات به پايان رسيده است و لي نتايج آن را بايد هم‌زمان با نتايج تمام حوزره‌ها در داخل و خارج از كشور اعلام كرد. 

سخنگوي شوراي نگهبان نصب بنرهاي تبليغاتي نامزدها در نزديكي برخي شعب اخذ راي را از موارد تخلفات گزارش شده نام برد و با بيان اينكه برخي از 

گزارش‌هاي تخلف نيز بعد از بررسي معلوم شد مبناي صحيحي نداشته است، در خصوص ابطال برخي صندوق‌ها كه خبر آن در بعضي سايت‌هاي خبري آمده بود نيز گفت: اگر صندوقي نياز به ابطال باشد بايد از سوي شوراي نگهبان صورت گيرد و تاكنون هم به‌خاطر اينكه تخلفات ناچيز بوده صندوقي ابطال نشده است. 

وي همچنين در خصوص انتشار برخي اخبار در بعضي از رسانه‌ها مبني بر پيروزي كانديدا در عرصه انتخابات گفت: هيچ‌كدام از اين آماره‌ها مبناي قانوني ندارد و قابل توجه نيست چون امكان بررسي در مقطع فعلي وجود ندارد، زيرا مردم در حال راي دادن هستند و اميدواريم وزارت كشور از فردا شروع به ارائه آمار دقيق كند. 

كدخدايي همچنين در خصوص نحوه ارائه نتيجه انتخابات نيز گفت: نتيجه انتخابات به‌صورت تدريجي اعلام مي‌شود، البته اين موضوع منوط به تصميم‌گيري وزارت كشور است و ما دخالتي در اعلام اسامي و نتايج آن نخواهيم داشت.

برچسب ها: انتخابات مشارکت
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین