bato-adv
کد خبر: ۲۷۲۰۸۴
داعش علامت بعلاوه را از ریاضیات حذف کرد!

تخریب داعش به ریاضیات رسید

تغییرات داعش مؤسسات فرهنگی، آموزشی و فرهنگی را دربرمی گیرد. برای اعمال این تغییرات، داعش یا از تهدید و اجبار استفاده کرده است و یا سعی کرده است با تفاسیر اسلامی مردم را اغوا کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
داعش علامت بعلاوه را از ریاضیات حذف می‌کند

فرارو- تغییرات داعش مؤسسات فرهنگی، آموزشی و فرهنگی را دربرمی گیرد. برای اعمال این تغییرات، داعش یا از تهدید و اجبار استفاده کرده است و یا سعی کرده است با تفاسیر اسلامی مردم را اغوا کند.

به گزارش فرارو به نقل از نیوزویک، نظام آموزشی در مناطق تحت کنترل داعش در مقایسه با دیگر مناطق سوریه بیشترین تغییر را داشته است. این تغییرات اساسی نتیجه تصمیمات داعش در سال گذشته است که با تأسیس اداره آموزش‌وپرورشی به نام "دیوان آموزش" آغاز شد. این نام و بخصوص کلمه "دیوان"، نشان‌دهنده تلاش داعش برای تغییر نظام آموزشی در مناطق تحت سلطه‌اش است.

اولین اقدام "دیوان"، از میان بردن سیستم آموزشی موجود و اجبار کادر اداری مدارس به شرکت در کلاس‌های احکام اسلامی در رقه بود. در این کلاس‌ها از آنها خواسته می‌شود "ذهن‌هایشان را پاک‌سازی کنند" تا عقاید قبلی‌شان درباره ناسیونالیسم، سکولاریسم و دموکراسی که برخلاف احکام اسلام است، اصلاح شوند.

با آغاز اولین سال تحصیلی در رقه در اکتبر 2013، کمیته‌هایی مرتبط با گروه‌های نظامی تشکیل شد. اولین برنامه تحصیلی شامل مدارس ابتدایی برای کودکان هفت‌ تا یازده سال می‌شد. عکس‌هایی از کتب مدارس ابتدایی پایتخت داعش دیده‌شده که شامل قوانین اسلام و اصول توحید به زبان عربی است. داعش به‌طور کامل دروسی مانند علوم، ریاضیات، هنر و موسیقی را که درگذشته تدریس می‌شدند، از این دوره حذف کرد.

در ویدئوهای منتشر شده از داعش در مدارس، تمرکز واضحی بر فعالیت‌های تفریحی دیده می‌شود که در آن کودکان را به جنگیدن و شرکت در جهاد تشویق می‌کنند. در برخی از این کلیپ‌ها تعلیم فیزیکی کودکان و آموزش نحوه استفاده از اسلحه به‌وضوح دیده می‌شود.

احمد، یک معلم دوره راهنمایی که در سال 2014 رقه را ترک کرد می‌گوید: "برنامه آموزشی دوره راهنمایی با آنچه درگذشته تدریس می‌شد کاملاً متفاوت است. آنها هرگونه اشاره‌ای به ملی‌گرایی و جمهوری عربی سوریه را با حکومت اسلامی جایگزین کرده‌اند. همچنین تمام تصاویری که بازتابی از ترکیب جنسیتی داشت حذف‌شده است، آموزش موسیقی ممنوع است و ریاضیات نادیده گرفته‌شده است. آنها تمام نمونه‌ها و مثال‌های موجود از پول قرض دادن، دموکراسی و رای دادن را از میان برده‌اند."

داعش از دوره ابتدایی تفکیک جنسیتی انجام داده و تنها روز تعطیل هفته را به‌جای شنبه؛ جمعه اعلام کرده است.

تلاش‌های داعش برای تغییر نظام آموزشی به تغییر کتاب‌های مدارس راهنمایی برای کودکان 12 تا 15 سال رسید. یکی از مهم‌ترین کتاب‌های مدارس داعش، کتاب "التوحید" نوشته محقق اسلامی معروف و بنیان‌گذار وهابیت، محمد بن عبدالوهاب هست. کتاب‌های دیگر حدیث‌های حضرت محمد، زندگی پیامبر اسلام، علوم قرآنی، فقه اسلام و اصول اسلام می‌باشند.

در دروس دوره راهنمایی ریاضیات، علوم، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، انشا، عربی، تاریخ، جغرافیا و منتخبی از ادبیات نیز ثبت‌شده‌اند.

همچنین، داعش علامت بین‌المللی بعلاوه (+) در ریاضیات را حذف کرد و علامت جدید Z را جایگزین آن کرد. دلیل داعش برای این کار شباهت علامت + به صلیب است که سمبل مسیحیت می باشد: از این علامت تقلید از کافران و بنابراین ممنوع است.

جالب است که داعش تأکید دارد خانواده‌ها فرزندهایشان را به مدرسه بفرستند. بااین‌وجود، بسیاری از خانواده‌ها از ترس حملات هوایی از فرستادن کودکانشان به مدرسه امتناع کرده‌اند. طبق گزارش کمپین "رقه در سکوت سلاخی می‌شود"، بسیاری از خانواده‌ها در منزل به فرزندانشان آموزش می‌دهند.

در 25 فوریه 2014، داعش دانشگاه "موصل" در عراق را با نام جدید "دانشگاه اسلامی" بازگشایی کرد. اما برخلاف تلاش‌های داعش برای آرام کردن شرایط و بازگشت به حالت عادی، اساتید دانشگاه حاضر به تدریس نیستند.

طبق بیانه‌ای از "دیوان آموزش"، برخی گروه‌های دانشگاهی مانند حقوق، علوم سیاسی، تربیت‌بدنی و فلسفه به همراه گروه‌های گردشگری و هتلداری بسته‌شده‌اند. داعش دروس دموکراسی، فرهنگ و آزادی‌های عمومی را از برنامه آموزشی دانشگاه حذف و خواندن نمایشنامه و رمان در گروه زبان خارجه را ممنوع کرد.

از آنجا‌ئیکه داعش به متخصصان پزشکی نیاز دارد، "دیوان آموزش" یک دانشکده پزشکی در رقه تأسیس شد. بعد از سه سال تحصیل در این دانشگاه، به دانشجویان مدرک و مجوز طبابت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی داده می‌شود.

طبق گزارش کمپین "رقه در سکوت سلاخی می‌شود"، حقوق معلمان بین 50 تا 60 درهم نقره در ماه است که برابر با 75 تا 90 دلار در ماه است. این میزان تنها برای خرید نان در یک خانواده کفایت می‌کند.

هدف داعش ایجاد یک نظام آموزشی کاملاً جدید است که از طریق آن عقایدش را میان کودکان و نوجوانان گسترش دهد و در آینده آنها را در اختیار ارتش خود درآورد. برای رسیدن به این هدف از تهدید و اغفال کودکان استفاده می‌کند و به‌سرعت صدها کودک را به جمع مبارزان خود افزوده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین