bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۸۰۸۰۴

340 هزار نفر تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک بنیاد برکت قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
بنیاد برکت در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم کشور تاکنون 340 هزار نفر را تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک قرار داده است.

مردم مناطق محروم کشور برای انجام امور درمانی خود ناچار به مراجعه به شهرهای بزرگ هستند که این خدمت بنیاد برکت می‌تواند نیازهای آنان را رفع کند.

این طرح برای نخستین بار در پنج نقطه‌ی محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور به‌شکل آزمایشی در جریان است.

این بنیاد اقتصادی و اجتماعی وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون برای اجرای این طرح که شامل 20 نوع خدمت می‌شود، بالغ بر 520 میلیارد ریال هزینه کرده است.

گزارش‌های دریافتی از مناطقی که به‌شکل آزمایشی این طرح اجرا می‌شود حاکی از رضایت‌مندی قابل توجه مردم است.

در همین حال بنیاد برکت با این اقدام خود علاوه بر کاهش مرگ و میرهای ناشی از کمبودهای درمانی در مناطق محروم، موجب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها شده است. 

در همین حال در طرح دیگری تحت عنوان طرح «برکت خانواده» این بنیاد برنامه‌ی شناسایی و معالجه‌ی زوج‌های نابارور را در مناطق محروم کشور، آغاز کرده است که این اقدام خدمت بزرگی به اقشار مستضعف محسوب می‌شود.

در این طرح تاکنون 2509 زوج نابارور شناسایی شده‌اند که درمان ناباروری در مورد 1036 زوج از آنان با هزینه‌ی 50 میلیارد ریال اجرایی شده است. 

این طرح می‌تواند علاوه بر بچه‌دار شدن زوج‌هایی که آرزوی داشتن فرزند را دارند، به استحکام و تداوم پیوند خانوادگی آنان کمک کند.

این درحالی‌ است که 195 هزار نفر از مردم مناطق محروم و روستایی کشور نیز با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

هم‌چنین تاکنون بیش از 35 هزار نفر از نیازمندان از وام‌های قرض‌الحسنه اعطایی بنیاد برکت به میزان 1420 میلیارد ریال برخوردار شده‌اند.

از سوی دیگر، این بنیاد تاکنون 19 هزار و 486 یتیم را در مناطق محروم کشور تحت پوشش خدمات خود به ایتام قرار داده و برای این منظور 80 میلیارد ریال هزینه کرده است.

بنیاد برکت در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد تا خدمات ویژه‌ای برای توانمندسازی اقتصادی، کارآفرینی، ارایه‌ی خدمات زیربنایی، توسعه‌ی فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و درمانی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، انجام دهد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv