bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۸۰۹۰۴

تکامل انقلاب برنی سندرز

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
فرارو- با این وجود تمام شد. سناتور 74 ساله یهودی سوسیالیست از ایالت ورمانت کسی که منتقدین باور نداشتند کوچک ترین شانسی برای پیروزی داشته باشد، همگان را با پیروزی های غیر محتمل 14 ماه گذشته  متعجب کرد.

سندرز سه شنبه حمایت بی چون و چرای خود را از کلینتون اعلام کرد. حمایت او از کلینتون دیرتر از زمانی اتفاق افتاد که از او انتظار می رفت حتی به زعم عده ای او نسبت به این کار بی میل تر از آنچه بود که  انتظارش می رفت. اما روز سه شنبه او آنچه را که  باید می‌گفت، گفت: "من قصد دارم هر آنچه در توان دارم انجام دهم تا مطمئن شوم هیلاری رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد"

در سال پدیده ها سندرز پدیده ای بود نسبتا ناشناخته، نا پیراسته و دست کم گرفته شده اما او به هر صورت با کاریزمای ناشی از بینش و شور برای تغییرات بنیادی بخش قابل توجهی از مردم را مجذوب خود کرد. بیمه درمانی همگانی، دانشگاه بدون شهریه، دستمزد در حد زندگی معقول، کم کردن فاصله طبقاتی و حذف پول و منافع خواص از سیستم سیاسی، اینها مسائلی بود که او در قالب سوال "چرا بزرگتر فکر نکنیم" در طول 14 ماه کمپین مطرح کرد. سندرز وعده گزینه هایی را داد که میلیون ها دموکراتی که نسبت به شخصیت کلینتون بدبین بودند و از میانه روی او ناامید، آنها را هدفی دیدند که ارزش مبارزه را داشت.

رقابت میان دو کانیدیدای کاملا متفاوت کارزار انتخاباتی دموکرات ها را صد البته جوهر مندتر کرد. اما در نهایت پیام های آرمان گرایانه و وعده های جاه طلبانه سندرز کافی نبود و هیلاری حزب دموکرات و رای دهنده ها را قانع کرد. او رهبری با تجربه است که توانایی انجام کار ها را به یمن دانش و شم سیاسی دارد. با وجود اینکه هیلاری ایده آلیسم جذاب سندرز را نداشت اما کاندیدایی بسیار کار کشته تر برای جامه عمل پوشاندن به بسیاری از مسائل بود.

13 میلیون نفر از رای دهندگان دموکرات و مستقل که به سندرز رای داده اند اکنون برای رسیدن به هدفی بزرگ تر و مهم تر باید به طرفداران کلینتون بپیوندند. علی رغم تمام اختلافات سندرز و کلینتون نقاط اشتراک بسیار زیادی در مقابل ترامپ که با کوته فکری و تندروی خطری جدی برای امریکا محسوب می شود دارند.

تلاش مداوم ترامپ برای تفرقه و ترساندن، عقاید سیاسی بدبینانه و نژاد پرستانه، متللک های زننده، رویکرد "چیزی نمی‌دانم" او به مسائل و اتکای همیشگی او به دروغ نشان داده است او فرد مناسبی برای اداره کشور نیست.

در ماه های پیش رو انتظار داریم و امیدواریم که سناتور سندرز با همکاری نزدیک و پر شور خود از هیلاری کلینتون کشور را از مصیبت ترامپ در امان نگاه دارد.

منبع: لس آنجلس تایمز
ترجمه: مجید کریمی


مجله خواندنی ها
مجله فرارو