bato-adv
کد خبر: ۲۸۹۹۰۷

عواقب فرار از خدمت

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: طرح دستگیری مشمولان غایب به طور مستمر در دستور کار است.

سرهنگ هوشنگ زندی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح دستگیری مشمولان غایب بطور مستمر در دستور کار است، گفت: برابر مفاد ماده 58 قانون وظیفه عمومی درصورت دستگیری، این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر در قالب کارگروه ماده 63 قانون وظیفه عمومی، بازدید میدانی از اصناف و اماکن انجام می‌شود و با کارفرمایان و صاحبان مشاغل دولتی و غیردولتی بکارگیرنده مشمولین غایب برخورد و برای بار اول 42 میلیون ریال و برای بار دوم و سوم 126 میلیون ریال جریمه و در هر دو مورد به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

زندی در خصوص محرومیت مشمولان غایب از خدمات نیز گفت: برابر ماده 10 انجام اموری از جمله شرکت در آزمون رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی و صنعتی و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و نهادهای قانونی، کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن‌های قانونی، تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دورهای تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، صدور پروانه کسب و اجاره اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری ازسازمان‌های دولتی ونهادهای قانونی، استخدام به صورت رسمی، پیمانی و روزمزد و خرید خدمت در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت‌های دولتی در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی می‌باشد.

وی همچنین در خصوص مجازات این افراد گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه  اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: ضمنا مشمولینی که مدت غیبت آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند، علاوه بر اعمال اضافه خدمت مطرح شده فراری محسوب و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

زندی افزود: درصورتی که این افراد خود را معرفی کنند، از معرفی آنها به مرجع قضایی معاف شده، اما اضافه خدمت سنواتی آنان به قوت خود باقی بوده و بخشش اضافه خدمت مستلزم حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه در حین خدمت و یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری است.
برچسب ها: خدمت عواقب
ناعدالتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
با عرض سلام و خسته نباشید
واقعاً عجب راهکار قوی برای مبارزه با فرار از خدمت!!!!!!!!! کسی که از خدمت فرار میکنه دیگه دنبال استخدام و کار دولتی و نماینده مجلس و این حرفها نیست!!! تو یه شرکت خصوصی می تونه مشغول به کار بشه، بیمه فرد هم که به کارت پایان خدمت ارتباطی نداره. فکر می کنم این سازوکار جدید فروش خدمت سربازی باعث فرار بیشتر سربازان و انتظار خرید خدمت اونها بعد از اتمام دوران غیبت میشه!! به عبارتی دریافت پول در ازای دادن کارت پایان خدمت البته با تاخیر! به نظر من هر چند خدمت اجباری عادلانه نیست، این سازوکار بسیار ناعادلانه تر است
ناشناس
Netherlands
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
کلا زندگی تو ایران عواقب داره خدمت سر کاری مفت خدمتی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو