bato-adv
کد خبر: ۲۹۵۹۳۲

مشارکت حمایتی و اقتصادی 2 هزار و 171 میلیارد ریالی بنیاد برکت در مازندران

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان مازندران گفت: بنیاد برکت از سال 1386 تاکنون مبلغ 2 هزار و 171 میلیارد ریال در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، زیربنایی، آموزشی، فرهنگی مذهبی، حمایتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی استان مشارکت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان مازندران گفت: بنیاد برکت از سال 1386 تاکنون مبلغ 2 هزار و 171 میلیارد ریال در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، زیربنایی، آموزشی، فرهنگی مذهبی، حمایتی و درمانی در مناطق محروم و روستایی استان مشارکت کرده است.

بنیاد برکت که منابع مالی آن از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأمین می‌شود، به منظور محرومیت‌زدایی، توسعه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در حوزه‌های پروژه‌های زیرساختی، بهداشت و درمان، خدمات بیمه‌ای و حمایتی، تحت پوشش قراردادن ایتام و اعطای وام قرض‌الحسنه در مناطق محروم فعالیت می‌کند.

سیدرضا هادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بنیاد برکت در استان مازندران در حوزه‌ی طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی از سال 86 تاکنون یک‌هزار و 874 میلیارد ریال مشارکت اقتصادی با 12 شرکت تولیدی و اقتصادی داشته است.

وی با بیان این‌که بنیاد برکت مشارکت 49 درصدی در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی دارد، خاطر نشان کرد: این بنیاد به مدت سه تا 5 سال با کارآفرین مشارکت اقتصادی می‌کند.

هادیان ادامه داد: بنیاد برکت پس از این مدت، 49 درصد سهام خود را به شکل اقساط به کارآفرین شریک واگذار می‌کند.

وی تصریح کرد: نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های اقتصادی و جلوگیری از انحراف احتمالی سرمایه، رونق اقتصادی در مناطق محروم و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی طرح توانمندسازی و کارآفرینی بنیاد برکت در مناطق محروم است.

وی به ایجاد ظرفیت اشتغال 5235 نفر مازندرانی در 12شرکت تحت پوشش بنیاد برکت اشاره کرد و بیان داشت: تمامی این شرکت‌ها در مناطق محروم استان احداث شده‌اند.

هادیان از مشارکت 10 میلیارد و 530 میلیون ریالی بنیاد برکت در ساخت 13مسجد برکت در مناطق محروم استان مازندران خبر داد و گفت: امسال نیز ساخت چند مسجد در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مازندران ساخت مدرسه در مناطق محروم استان را از دیگر فعالیت‌های اجتماعی بنیاد برکت اعلام کرد و گفت: قرارداد ساخت 31 مدرسه‌ی برکت در استان مازندران منعقد شده است که از این تعداد تاکنون 21 مدرسه به بهره‌برداری رسیده است. حجم سرمایه‌گذاری برای ساخت مدارس در استان مازندران بالغ بر 217 میلیارد و 116 میلیون ریال است.

وی به اجرای 12 طرح زیربنایی مانند پل و راه‌سازی در استان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 700 میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی ارایه‌ی خدمات مالی و بیمه‌ای به ایتام را از دیگر خدمات بنیاد برکت به اقشار محروم جامعه نام برد و گفت: این بنیاد پس از بررسی از طریق ارایه‌ی بیمه‌ی تکمیل درمان به روستاییان، هزینه‌ی بستری بیماران را پرداخت می‌کند.

وی گفت: تاکنون بیش از 12 روستا با 6348 نفر در این استان تحت پوشش انواع بیمه‌ی برکت قرار گرفته‌اند.

هادیان، ارایه‌ی طرح برکت خانواده به زوج‌های نابارور کم‌بضاعت را از دیگر طرح‌های بنیاد برکت ذکر کرد و توضیح داد: تمام هزینه‌های درمان زوج‌های روستایی نابارور کم‌بضاعت شناسایی شده که فاقد فرزند باشند از سوی بنیاد برکت پرداخت می‌‌شود.

هادیان ادامه داد: تاکنون پس از شناسایی 329 زوج، تعداد 116 زوج نابارور تحت حمایت طرح برکت خانواده قرار گرفتند که 25 مورد ثبت بارداری گزارش شده و 4 نوزاد نیز به‌دنیا آمده‌اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان مازندران گفت: این بنیاد پس از بررسی و شناسایی خانواده‌های روستایی که نیاز به وام ضروری داشته باشند، وام کم‌بهره و حتی در مواقعی بلاعوض پرداخت می‌کند که تاکنون 30 میلیارد ریال از این طریق به روستاییان پرداخت شده است.

بنیاد برکت در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد تا به مناطق محروم کشور خدمات‌رسانی کند.

طی هشت سال گذشته این بنیاد هزاران طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، امور زیربنایی، مسجد، مدرسه و مراکز فرهنگی مذهبی و بیمارستان‌، ارایه‌ی خدمات بیمه‌ای، درمانی و حمایتی و ... در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور، اجرا کرده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین