bato-adv
کد خبر: ۳۰۰۴۹

سردار حجازی: اهداف حزبی چشم نخبگان را نبندد

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۸۸


در مراسم توديع و معارفه فرماندهان سپاه ولي عصر (عج) استان خوزستان، سردار محسن كاظميني توديع و سردار شاهوارپور به عنوان فرمانده جديد اين سپاه معرفي شد. 

سردار محمد حجازي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در اين مراسم با اشاره به تفکيک مسووليت قرارگاه‌ها و فرماندهي ستادهاي سپاه اظهاركرد: لازم بود براي رصد بيشتر شرايط كشور و غافل‌نشدن از كسب آمادگي در مقابله با حملات احتمالي، اين مسئوليت‌ها تفكيك شود.

وي تصريح كرد: مسئوليت در نظام اسلامي يك فرصت و موهبت الهي است؛ چرا كه امكان خدمت در اين نظام مقدس براي هر كس فراهم نمي‌شود. در خدمت براي نظام مقدس اسلامي، سمت و عنوان مهم نيست، اما كسي كه بيش از همه اخلاص دارد و از همه در امور متعهدتر است، مقام بالايي خواهد داشت.

وي افزود: اگر فرصتي براي خدمت پيش آيد بايد يك توفيق الهي محسوب شود و شكر آن را بايد به جا آورد.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران هم‌چنين با بيان اين‌که سپاه پاسداران يکي از دستگاه‌هايي است كه ماموريت دفاع از انقلاب را بر عهده دارد، يادآور شد: تجربه 30 ساله ما نشان داده كه انقلاب و كشور از توطئه‌هاي دشمن مصون نبوده است. دشمن تا فرصتي پيش مي‌آيد از اعمال دشمني خود دريغ نمي‌كند؛ از اين رو همه آحاد ملت و دستگاه‌ها به نوعي بايد پاسدار انقلاب باشند.

حجازي در ادامه گفت: به راستي در دنيا چه كسي اين قدرت را داشت كه مقابل آمريكا حرف از مخالفت بزند؟ آمريكا خود را مالك دنيا مي‌دانست، اما پس از پيروزي انقلاب اين باور ايجاد شد كه مي‌توان مقابل اين ابرقدرت‌هاي پوشالي ايستاد. اكنون هر كشور كوچكي هم هر از گاهي مقابل زياده‌خواهي قدرت‌هاي استكبار مي‌ايستد که بي‌شك اين از دستاوردهاي انقلاب است و دليل دشمني آمريكا با ايران نيز همين امر است.

وي اظهار كرد: آن‌ها با روحيه سلطه‌گري اگر احساس مي‌كردند قدرتي مقابل‌شان ايستاده است براي تضعيف يا تغيير آن، به هر كاري دست مي‌زدند. در مسائل اخير پس از انتخابات نيز مشاهده كرديم آن‌ها تمام توانشان را براي حمايت از اغتشاش‌گران در كشور به كار گرفتند؛ چون انقلاب اسلامي و كشورمان ايران برايشان اهميت داشت.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: كشوري كه اهداف آن‌ها را نيمه‌تمام گذاشت و نقشه‌هايشان را نقش بر آب كرد، ايران بود؛ بنابراين مساله هوشياري، بصيرت و همبستگي براي مقابله با تهديدات دشمن هم يك امر عقلايي و هم يك امر تجربي است.

حجازي هم‌چنين با بيان اين‌که پيش‌بردن اهداف انقلاب اسلامي و مقابله با ناامني بدون حضور مردم ميسر نخواهد بود، تصريح کرد: امنيت پايدار و واقعي با همت و مشاركت مردم فراهم مي‌شود و مردم بايد كساني را كه عامل نا‌امني‌ هستند از خود طرد كنند.

وي افزود: نخبگان نيز در ايجاد امنيت موثرند. نخبگان سياسي، علمي، اقتصادي و ... بايد براي ايجاد امنيت احساس مسئوليت كنند. نبايد اهداف حزبي چشم آن‌ها را مقابل واقعيت‌هاي انقلاب كور كند.

حجازي تاكيد كرد: سه جزء سپاه پاسداران، ملت و نخبگان بايد در راستا و زير چتر ولايت حركت كنند.

بر اساس اين گزارش نماينده ولي فقيه در استان خوزستان نيز در اين مراسم گفت: اختلاف سليقه و شكاف عقيدتي در استان خوزستان وجود ندارد و اين امر مديون هماهنگي و همراهي روحانيت با مردم و هم‌چنين اقدامات بسيار مهم و اساسي مسئولان در استان است.

آيت‌الله سيدعلي موسوي جزايري افزود: اتفاقات بسياري در سطح كشور پس از انتخابات رخ داد؛ اما استان خوزستان در آن زمان روزهاي بسيار آرامي را پشت سر گذاشت. خواص و عوام استان خوزستان با اشاره كوچكي از سوي مقام معظم رهبري توان خود را در حل مسائل پيش‌آمده پس از انتخابات به سود نظام و ولايت فقيه به كار مي‌گيرند.

وي تصريح كرد: اين صفا و نورانيتي كه در مردم اين استان مشاهده مي‌شود مديون هماهنگي و همراهي روحانيت و مردم و اقدامات مهم و اساسي مسئولان در استان است. سردار كاظميني در اين هفت سالي كه مسئوليت فرماندهي سپاه پاسداران ولي عصر (عج) در استان را بر عهده داشت، كارهاي بسيار بزرگي انجام داد.

آيت‌الله جزايري خاطرنشان كرد: اين سردار جان بركف در زمينه انسجام عشاير خوزستان به اقدامات مهمي دست زده است. كارهاي مثبت او در اين باره باعث اتحاد و هماهنگي مردم مناطق حاشيه‌نشين و روستاهاي دور و نزديك شد. فعاليت اين سردار در استان خوزستان جاي تقدير و تشكر دارد و اميدواريم در ستاد مركزي براي خدمتگزاري به كل كشور به نحو احسن از حضور ايشان استفاده شود.

برچسب ها: حجازی نخبگان
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین