bato-adv
کد خبر: ۳۱۳۴۵

کرزی: در 100 روز آینده با طالبان گفتگو می کنم

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۸۸

"حامد كرزي " رئيس جمهوري افغانستان در مصاحبه‌اي با روزنامه فرانسوي "فيگارو " گفت كه در صورت پيروزي مجدد در انتخابات رياست جمهوري اين كشور، اميدوار است كه در 100 روز اول رياست جمهوري با گروه طالبان بر سر ميز مذاكره بنشيند. 

رئيس جمهوري افغانستان در حالي كه از تمايلش براي گفت‌و‌گو با طالبان خبر داد كه در ادامه اظهاراتش بصورت جدي تاكيد كرد كه با هر جناح يا گروهي كه ارتباطش را با گروه القاعده قطع نكند به هيچ عنوان مذاكراه‌اي انجام نخواهد شد. 

كرزي در ادامه به طور تلويحي به اين موضوع اشاره كرد كه عربستان سعودي در تلاش است تا در گفت‌و‌گوهاي دولت افغانستان با شبه‌نظاميان طالبان كه در سال 2001 از قدرت بركنار شده و اكنون در مبارزه با نيروهاي دولتي و نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) در افغانستان هستند ميانجي‌گري نمايد. 

رئيس جمهوري افغانستان همچنين گفت كه به دنبال يافتن راهي براي پايان دادن به جنگ هشت ساله نيروهاي غربي در اين كشور جنگ زده است. 

رئيس جمهور افغانستان در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا وي براي مذاكره با گروه طالبان آمادگي لازم را دارد يا خير گفت: اين چيزي است كه من در اين 100 روز اول انجام خواهم داد. 

كرزي در ادامه تاكيد كرد : دقت كنيد، اين چيزي است كه عربستان سعودي نيز بايد آن را به ياد داشته باشد كه هيچ مذاكراه‌اي با طالباني كه ارتباطشان را با گروه القاعده قطع نكنند يا اين كه قانون اساسي افغانستان را به رسميت نشناسند صورت نخواهد گرفت.



برچسب ها: کرزی فیگارو
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین