bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۰۴

واکنش انصاری راد به شكايت از آيت‌الله صانعی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۸۸


رئيس كميسيون اصل 90 مجلس ششم تاكيد كرد : دولت بهتر بود قبل از اينكه شكايتي عليه آيت‌الله صانعي‌ تنظيم كند به نصيحت‌هاي ايشان در ارتباط با وقايع اخير گوش مي‌داد.

حسين انصاري‌راد در‌تحليل خود از اعلام شكايت دولت از آيت‌الله صانعي با تاكيد بر اينكه اين شكايت كمكي به ارتباط بيشتر دولت با مراجع و مخصوصا مشايخ بزرگ روحاني نمي‌كند، اظهار داشت: اين اقدام همچنين با نصايحي كه در زمينه لزوم ارتباط بهتر دولت با مراجع و علما شده است، هماهنگ نيست.

وي با تاكيد بر اينكه آن سخناني‌كه بنده از آيت‌الله صانعي شنيدم مطلبي نيست كه بتوان از آن شكايت كرد،گفت : اعتراضي كه ايشان نسبت به روند دادگاه‌ها و بازداشت‌ها داشتند همان مطالبي است كه از سوي حقوقدان‌هاي معتبر كشور نسبت به اين جريان وجود دارد و اينگونه نبوده است در بخشي از سخنراني ايشان نسبت به شخص خاصي جسارت شده باشد.

انصاري‌راد با بيان اينكه آن قسمت از سخنراني آيت‌الله صانعي كه بنده ديده‌ام ضرب‌المثلي بود كه ايشان استفاده كرده بودند، ادامه داد: به قول علما در مثل مناقشه نيست و معمولا ضرب‌المثل‌ها اينگونه نيست كه با مفهوم ظاهري منطبق به مورد باشد.

وي در عين حال تصريح كرد: هر‌كس در اين مملكت احساس كند كه حقش ضايع شده و به او جسارت شده است حق دارد به دادگاه صالح شكايت كند و آن دادگاه نيز حق دارد در مورد هرگونه دادخواستي رسيدگي كند.

نمانده نيشابور در مجلس ششم با بيان اين اعتقاد كه آنچه كه امروز در منظر چشم همه مردم ايران و دنيا وجود دارد، ضايع شدن حق عده‌اي در جريانات اخير است،گفت: همانطور كه همه حقوقدان‌ها اعلام كرده‌اند و البته امري بديهي است ، آن است كه يك متهم تا مادامي كه محكوم نشده است بايد حيثيت وي محفوظ بماند و هيچگونه جسارت و اهانتي به او جايز نيست و اگر صورت بگيرد افترا است.

وي تاكيد كرد: اگر حقيقتا قرار است به شكايات رسيدگي شود دادگاه صالح بايد به اين دادخواست‌ها و تظلم‌ها نيز رسيدگي كند.

انصاري‌راد در بيان اثرات اين نوع مواضع در قبال مراجع تقليد و علما گفت: قطعا اين نوع برخوردها انعكاس نادرستي در جامعه ما خواهد داشت ، چراكه جامعه ما احترام خاصي براي مراجع و روحانيون قائل است و مسلمان‌ها در برابر اين قضايا به خاطر حرمت خاصي كه براي مراجع قائل هستند احساس مسووليت مي‌كنند وقطعا از اين اقدام استقبال درستي نمي‌كنند.

نماينده سابق مجلس تاكيد كرد: دولت بهتر بود قبل از اينكه شكايتي عليه اين مرجع تقليد تنظيم كند به نصيحت‌هاي ايشان در ارتباط با وقايع اخير گوش مي‌داد.

انصاري‌راد در مورد روز جهاني قدس نيز گفت: يكي از ظلم‌هاي بسيار بزرگ قرن بيستم ظلمي است كه به مردم فلسطين مي‌شود چراكه آنها سال‌هاست با پشتوانه مراكز قدرت بزرگ جهان از وطن خود آواره شدند.

وي تاكيد كرد: جا دارد همه ملت‌هاي مسلمان جهان از اين ستمي كه انجام شده تبري بجويند و آن را محكوم كنند و روز قدس براي انجام اين تكليف الهي نامگذاري شده است.

انصاري‌راد تاكيد كرد: روز قدس در ذات خود اين معنا را دارد كه همه انسان‌ها بايد در برابر حادثه قدس به شكلي عكس‌العمل نشان دهند و رسما اين ظلم را محكوم كنند.

اين نماينده سابق مجلس تصريح كرد: تجاوز به فلسطين و آوارگي مردم اين سرزمين عامل درجه اول ترورها و ناامني‌ها در منطقه است كه تا امروز ادامه دارد و تا اين مسئله حل نشود، قطعا امنيت به منطقه نخواهد آمد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین