bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۴۶۱

توافق مهم فراکسیون‌ ولایی و مستقلین

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه این فراکسیون در انتخابات هیأت رئیسه به صورت مشترک با فراکسیون مستقلین لیست خواهد داد گفت که طبق آخرین تصمیم قرار است در این لیست آقای لاریجانی به عنوان رئیس باشد و فراکسیون ولایی شش نماینده و فراکسیون مستقلین پنج نماینده را برای انتخابات هیأت رئیسه به مجلس معرفی کند.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: فراکسیون نمایندگان ولایی برای دومین سال انتخابات هیأت رئیسه سه نظریه را بررسی کرد مبنی بر اینکه با دو فراکسیون امید و مستقلین ائتلاف کند یا تنها با فراکسیون مستقلین ائتلاف نماید یا اینکه به صورت مستقل لیست ارائه دهد. این فراکسیون موافق ائتلاف سه جانبه نیست بنابراین دو نظریه باقی ماند.

وی توضیح داد: طی جلسه ای که هفته گذشته با حضور آقای لاریجانی برگزار شد توافقی صورت گرفت که دو فراکسیون ولایی و مستقلین به صورت مشترک برای انتخابات هیأت رئیسه لیست ارائه دهند که بر اساس آن آقای لاریجانی رئیس خواهد بود و مستقلین پنج نماینده و ولایی شش نماینده برای سمت مختلف هیأت رئیسه معرفی می‌کند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:‌ بر همین اساس مقرر شد که تمامی اعضای دو فراکسیون ولایی و مستقلین که بیش از ۱۷۰ نماینده هستند به این لیست مشترک رای دهند کاندیداهای هیأت رئیسه نباید با سایر فراکسیون‌ها لابی کنند و صرفه نظر از اینکه چه کسی در لیست قرار دارد باید به آن فرد توافق شده در لیست رای دهند.

نقوی حسینی افزود: ‌تاکنون قرار بر لیست مشترک و رای به آن است البته اگر در لحظات پایانی فراکسیون مستقلین تصمیم دیگری بگیرد ما به هیچ عنوان بنای دادن لیست مشترک با امیدی‌ها نداریم و در این شرایط فراکسیون ولایی به صورت مستقل لیست خواهد داد.

نقوی حسینی در توضیح این موضوع گفت:‌ فراکسیون امید در تلاش است تا خود را وارد ائتلاف کند و در همین راستا نشست‌هایی با دو فراکسیون ولایی و مستقلین برگزار کرده و حتی جلسه‌ای با آقای لاریجانی داشته‌اند تا به توافق رسیده و وارد ائتلاف شوند. تاکنون که ظاهرا توافقی حاصل نشده است ولی فراکسیون امید به صورت قطعی بنایی برای دادن لیست مشترک با امیدی‌ها ندارد.

نقوی حسینی در پایان درباره کاندیداهای فراکسیون ولایی در لیست مشترک گفت که بعد از حاصل شدن توافق نهایی و قطعی برای دادن لیست مشترک فراکسیون ولایی در مجمع عمومی مصداق ها را تعیین می‌کنند که هنوز برای این جلسه تصمیم گیری نشده است ولی به احتمال زیاد فردا برگزار می‌شود.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv