bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۱۶۶۳

تصاویر/ غارت فروشگاه‌ها در هامبورگ

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
هامبورگ در شمال آلمان طی ۴۸ ساعت گذشته همزمان با برگزاری نشست سالانه سران گروه ۲۰، شاهد خشن‌ترین صحنه‌های اعتراض خیابانی اروپا طی سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش فرادید، اين شهر به‌طور سنتي در تاريخ سياسي آلمان پايگاه چپ‌ها به شمار مي‌رود و تظاهرات و اعتراض خياباني در آن اتفاق جديدي نيست اما بسياري از تحليلگران آنچه طي 2روز گذشته در هامبورگ در جريان بوده را «بي‌سابقه» خوانده‌اند.  

روز گذشته با تاريك‌شدن هوا، دامنه درگيري‌ها هم گسترده‌تر شد و نيروهاي ضدشورش در نقاط مختلف شهر با گاز اشك‌آور و ماشين‌هاي آبپاش با معترضان مقابله كردند. درگيري‌ها زماني شدت گرفت كه حدود هزار نفر از معترضان، به خواسته نيروهاي پليس بي‌توجهي كردند و نقاب‌هايشان را برنداشتند. ساعتي بعد، خيابان‌هاي مركز شهر مملو از ماشين‌هايي بود كه در آتش مي‌سوختند. شايد به همين دليل بود كه آنها تظاهرات ديروز خود را اينگونه نامگذاري كردند: «به جهنم خوش آمديد.»

طبق اعلام پليس آلمان، معترضان در محله‌هاي ثروتمند شهر شيشه بانك‌ها و مغازه‌ها را شكستند و دست به غارت زدند. صحنه به آتش‌كشيدن ماشين‌هاي لوكس در اين محله‌ها توسط افراد نقابدار، طي 2روز گذشته در شبكه‌هاي اجتماعي دست‌به‌دست مي‌شود.


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
اکثر کار مهاجرای کشورای جهان سومی مثل سمتای خاورمیانست اگه یک دونه المانی باشه 9 تا دیگشون مهاجرن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
جالبش اینجاست که تلویزیون ما از این غارتگران نقابدار طرفداری میکنه و کار پلیس آلمان رو رفتاری خشونت آمیز میدونه!!!!
در حالی که اعتراض خیابانی و غارت اموال عمومی با هم فرق دارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
آخه تلویزیون ما 7 - 8 سال پیش کار پلیسها و لباس شخصیها و نظامیها و شبه نظامیها و غیره رو در برخورد بسیار محبت آمیز و لطیف و ظریف و دوستانه با مردم ایران دیده و می دونه که برخورد پلیس ضد شورش کل کشورهای دیگه دنیا خشونت آمیزه!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
دروغه، همش کذبه، آلمان !!!!؟؟؟؟ غارت؟؟؟!!!! همش فتوشاپه ، اروپا و آمریکا خیلی خوبه، از این چیزا ندارن.همش الکیه ، الکی.
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
هیچ وقت کشوری مثل آلمان رو با ایران مقایسه نکن!اونا کجان و ما کجا!
مهرداد
Austria
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
با سلام و خسته نباشید، هرگاه از اینگونه نشستها در اروپا و یا در آمریکا و سایر کشورهای عضو جی ۸، جی ۷ و جی بیست و غیره تشکیل میشود بخشی از مردم به اشکال مختلف نارضایتی و نگرانی شدید خود از اوضاع حال و آینده جهان و بلطعب انسان را نشان میدهند. اما سران این کشورها بی توجه به این اعتراضات، تنها در فکر اقتصاد و تجارت بیشتر هستند. انگاری آنها منتخبین اقتصاد و نه مردم هستند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین