bato-adv
کد خبر: ۳۲۲۴۴۳

مرگ جهانگرد بر اثر فشار هوای موتور هواپیما

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۶
 یک زن جهانگرد نیوزیلندی در سواحل جزیره "سینت مارتن" در اثر فشار هوای خارج شده از موتور یک جت مسافربری کشته شده است.

به گزارش ایسنا، سینت مارتین به هلند تعلق دارد و باند پرواز فرودگاه "پرنسس جولیانا" در این جزیره در مجاورت ساحل مورد استفاده جهانگردان واقع شده است.

بنابر گزارش منابع محلی، فشار هوای موتور هواپیمای جت هنگام برخاستن از این باند باعث شد یک زن ۵۷ ساله به سوی دیواره کنار فرودگاه پرتاب شود و سرش به یک بلوک بتونی برخورد کند.

بلافاصله پس از این حادثه، زن مصدوم به بیمارستان انتقال یافت اما در نتیجه ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود جان خود را از دست داد.

فرودگاه پرنسس جولیانا از محل‌های مورد توجه علاقمندان به هواپیماست زیرا هواپیماها هنگام فرود آمدن و برخاستن از آن در ارتفاع نسبتا کمی از بالای سر جهانگردان در ساحل پرواز می کنند.

علاوه بر این، به دلیل کوتاهی باند فرودگاه، خلبانان هواپیماهای بزرگتر ناگزیر هستند موتور هواپیما را در حداکثر توان آن قرار دهند و فشار هوای خارج شده از موتور به اندازه‌ای است که می‌تواند شخص را به زمین بیاندازد.

با این همه، این نخستین حادثه مرگبار در اثر فشار هوای موتور جت در این فرودگاه است هر چند هر سال، گزارش‌هایی از زخمی شدن افرادی که به همین ترتیب به اطراف پرتاب شده‌اند منتشر می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، در سال ٢٠٠٠ میلادی، یک جهانگرد سوئیسی که در ساحل دریا زخمی شده بود علیه فرودگاه به دادگاه شکایت کرد و سرانجام دادگاه محلی فرودگاه را ملزم کرد تا علایم هشدار دهنده کافی در محل قرار دهد. رسانه‌های محلی گفته‌اند که فرودگاه هنوز به این دستور به طور کامل عمل نکرده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو