bato-adv
bato-adv

رهایی پسرجوان ازمجازات سنگین با شهادت دخترخاله

در حالی که این پرونده با موضوع تجاوز تشکیل شده ومأموران درجست‌و‌جوی دختر و پسرفراری بودند سرانجام آنها شناسایی ودستگیرشدند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶
پسر جوانی که به اتهام ربودن و تجاوز به دخترخاله‌اش دستگیرشده بود صبح دیروز هنگام محاکمه، با اظهارات دخترنوجوان ازمجازات سنگین نجات یافت.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از مرداد امسال و با شکایت خانواده دختر نوجوانی به نام پرستو – 16 ساله - شروع شد.
 
والدین وی با مراجعه به اداره آگاهی ادعا کردند پسر خاله پرستو او را ربوده و مورد تجاوز قرار داده است.
 
در حالی که این پرونده با موضوع تجاوز تشکیل شده ومأموران درجست‌و‌جوی دختر و پسرفراری بودند سرانجام آنها شناسایی ودستگیرشدند.
 
این دختروپسر، دیروزدرشعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی وبا حضور واعظی و ملکی- مستشاران دادگاه- پای میزمحاکمه ایستادند.
 
اما درابتدای جلسه، پرستوگفت: «به خاطرعشق وعلاقه زیاد به پسرخاله‌ام ومخالفت خانواده هایمان با ازدواج مان، هردو باهم فرارکردیم.به هیچ عنوان هم آدم ربایی و تجاوز صورت نگرفته است.»

بدین‌ترتیب قضات پس ازشنیدن اظهارات پسرجوان و پدر و مادر دختر نوجوان، در پایان جلسه پرستو را به پرداخت جریمه دو میلیون ریالی وشهروز را هم به 74ضربه شلاق محکوم کردند.
 
قاضی عبداللهی در این باره گفت: «ازدواج امری مقدس به شمار می رود و بهتراست والدین به خواسته‌های فرزندان‌شان هم توجه کنند و به جای مخالفت‌های کورکورانه زمینه ازدواج‌های مطلوب وشایسته را فراهم کنند.
 
البته خانواده‌ها باید همواره به‌عنوان مشاور و راهنما درکنار فرزندان‌شان باشند و شرایطی را فراهم نمایند که جوان‌ها دچار اشتباهات جبران ‌ناپذیرنشوند.
 
ضمن اینکه باید در این مسیر بهترین‌ها را برای فرزندان رقم زد. جوان‌ها نیزنباید با لجبازی و سماجت‌های بی‌دلیل و اقدامات نسنجیده زمینه ساز بروز مسائل و مشکلات شوند. بی‌تردید اجماع و همدلی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.»
مجله خواندنی ها
مجله فرارو