bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۵۴۴۵

زاکانی: سعید مرتضوی با دوم خردادی ها است

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۱ آذر ۱۳۸۸


عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس  با بیان اینکه مرتضوي يك عنصر نامطلوب است كه به سادگي با دوم‌خردادي‌ها هماهنگ مي‌شود، ادامه داد: در مجلس هفتم ما از قوه قضائيه تحقيق و تفحص كرديم اما زماني كه مي‌خواستيم آن را در صحن علني قرائت كنيم، دوم خردادي‌ها در مجلس آبستراكسيون كرده و اجازه قرائت را ندادند.

علیرضا زاکانی درباره موضوع كهريزك نيز خاطرنشان كرد: كهريزك جايي بود كه براي اراذل اوباش ساخته شده بود؛ براي آنهايي كه داراي ويژگي‌هايي بودند كه در زندان‌هاي عادي نمي‌توانستند را نگه دارند. در اين قضيه كهريزك تنها و تنها به دستور آقاي مرتضوي كسي مي‌توانست به آنجا برود و آن كه در نهايت دستور داده آنها را به كهريزك ببرند دادستان وقت تهران است.

وي اضافه كرد: من ديدم حقي تضييع مي‌شود، لذا مخالفت كردم. اين اصل فتنه نيست، اما در حواشي فتنه اتفاقاتي مي‌افتد كه همان‌ها بايد باعث مصونيت‌سازي و پاكسازي نظام اسلامي شوند. قبل از اين جريان‌ها نيز عده‌اي به كهريزك برده شده بودند كه يكي از آنها نامه‌اي زده بود و از اتفاقات آنجا گفته بود كه وقتي به مقام معظم رهبري رسيد فرمودند براي چه آنها را به آنجا بردند؟

زاكاني اضافه كرد: دو سال قبل نيز گروهي از دادگستري تهران براي بررسي كهريزك رفته و از وضعيت بد آنجا انتقاد كرده بودند؛ لذا در جريان‌هاي اخير نيز عده‌اي را به كهريزك بردند كه رهبري دستور دادند آنها را آزاد كنند.

اين نماينده اصولگراي مجلس گفت: علت اين كه بعضي عناصر نامطلوب خيلي راحت با دوم خردادي‌ها سازگاري مي‌كنند اين است كه دوم خردادي‌ها اولين مخالفان قوه قضاييه بودند و در دوم خرداد آنها عليه قوه قضاييه صحبت كردند، اما در مجلس هفتم كه ما از قوه قضاييه تحقيق و تفحص كرديم و خواستيم گزارش آن را در صحن بخوانيم، همين‌ها مجلس را طرد و آبستراكسيون كردند و گفتند نبايد گزارش را بخوانيم؛ لذا قول و عمل دوتاست و نبايد گول بخوريم.

دبير كل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي هم‌چنين با ادعاي اين كه سعيد مرتضوي توسط مشايي به دولت برده شده، گفت: البته برخي به هم مي‌آيند، اما حسرتي كه ما به آقاي احمدي‌نژاد مي‌خوريم اين است كه اين‌ها كساني هستند كه به شعارهاي ما نمي‌خورند.

اين نماينده مجلس در رابطه با موضوع پزشك كهريزك نيز تصريح كرد: گفته مي‌شود اين پزشك خودكشي كرده ولي اصل موضوع اين است كه وي متهم بوده و به اين رسيده بوده كه اتهاماتش منجر به زنداني شدنش مي‌شود. او با قرار كفالت آزاد شده و پس از آن قرص خورده و خودكشي كرده است.

زاكاني اتهام اين پزشك را مربوط در چگونگي رسيدگي به زندانيان و هم چنين گزارش غلط وي عنوان كرد و گفت كه برخي در اين ارتباط سعي ‌كردند بگويند آنهايي كه در كهريزك فوت كرده‌اند بر اثر مننژيت بوده است، اما پزشك قانوني اعلام كرد اين گونه نبوده است. مرتضوي فشار آورد چرا گزارش خلاف مي‌دهيد، اما پزشك قانوني گفت گزارش كارشناسي ماست كه مننژيت نبوده است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین