bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۵۵۷۴

آغاز تلاش‌ حامیان دولت براي انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۳ آذر ۱۳۸۸


 در حالي كه اين روزها بحث مديريت مترو مطرح است، حاميان دولت در سكوت كامل رسانه‌اي تلاش‌هاي خود را براي تصاحب كرسي‌هاي ساختمان بهشت معطوف كرده‌اند و در جلسات شوراي مركزي آنها درباره نحوه ورودشان به اين انتخابات بحث‌هاي جدي صورت مي‌گيرد.
 
اصولگرايان حامي دولت ديگر نمي‌خواهند تجربه انتخابات شوراي شهر سوم تكرار شود؛ انتخاباتي كه دولتي‌ها به رغم تمام تلاش‌ها، شكست سختي خوردند البته اصولگرايان منتقد دولت هم از قافله عقب نيفتادند و هراز چندگاهي اخباري مبني بر برنامه‌ريزي براي حضور جدي در انتخابات شوراي شهر چهارم از اردوگاه آنان به بيرون درز پيدا مي‌كند. 

برخي اصولگرايان در گفت‌وگو با تهران‌امروز از دغدغه‌هاي خود در خصوص چهارمين انتخابات شوراهاي شهر سخن مي‌گويند. عمده اين دغدغه‌ها مربوط به حضور اصولگرايان بي‌تجربه در ليست واحد اصولگرايي است. يكي از اصولگرايان با توجه به حضور پروين احمدي‌نژاد در شوراي اسلامي شهر تهران مي‌گويد: روابط خانوادگي بر مناسبات سياسي ايران سايه افكنده است. 

به عنوان نمونه محمدرضا خاتمي به واسطه نام برادرش نفر اول انتخابات مجلس ششم مي‌شود يا پروين احمدي‌نژاد با اعتبار رئيس دولت نهم يك كرسي شوراي شهر را اشغال مي‌كند و اكنون هم زمزمه‌هايي دال بر كانديداتوري يكي ديگر از نزديكان رئيس‌جمهور در انتخابات چهارم شوراي شهر به گوش مي‌رسد.

استراتژي موتلفه: حضور پرقدرت در شوراي شهر
حزب موتلفه اسلامي هم همانند ساير احزاب فعال در كشور در انديشه حضور در اين انتخابات است. حميدرضا ترقي، عضو ارشد حزب موتلفه اسلامي در اين باره مي‌گويد: مباحث اوليه در درون حزب آغاز شده است اما هنوز وارد مباحث جدي نشده‌ايم. 

وي با بيان اينكه موتلفه هنوز تصميمي در مورد ارائه كانديداهاي واحد يا ارائه ليستي متشكل از گروه‌هايي اصولگرا اتخاذ نكرده است، توضيح داد: تنها در جلسات آخر شوراي مركزي، سوالاتي در خصوص نحوه حضور اين جامعه در انتخابات شوراي شهر مطرح و به اعضاي اين تشكل در سراسر كشور ارائه شد كه تا امروز نظرات و پاسخ‌هاي اعضا در مورد نحوه حضور در انتخابات شوراهاي اسلامي جمع‌آوري و جمع‌بندي نشده است. انتظار داريم طي آينده‌اي نزديك نتايج حاصله از نظرسنجي در ميان اعضاي خود را مورد بررسي قرار دهيم. 

ترقي با اشاره به كانديداتوري اعضاي موتلفه در انتخابات‌هاي اول تا سوم شوراي شهر گفت: در دوره قبل انتخابات شوراهاي اسلامي شهر، اكثر احزاب و گروه‌ها حضوري پررنگ داشتند و اكنون هم خود را براي حضوري موثر در انتخابات چهارم آماده مي‌كنند. 

حزب موتله اسلامي نيز در تمام انتخابات‌هاي شوراي شهر حضوري فعال داشته و اكنون بسياري از اعضاي اين شوراها در سراسر كشور، عضو حزب موتلفه هستند، البته در تهران حضوري پررنگ نداشته‌ايم. اما در انتخابات بعدي سعي ما اين است كه در تهران هم نمايندگاني را به شوراي شهر بفرستيم. 

اسدالله بادامچيان ديگر عضو ارشد موتلفه نيز با اشاره به چهارمين انتخابات شوراهاي اسلامي كه در پيش‌روست،گفته است: انتخابات شوراهای شهر و روستا بسیار مهم است و حضور نیروهای متعهد در آن ضروری است و بازنگری در قانون شوراهای شهر و روستا امری لازم است تا انتخابات کامل‌تر از گذشته انجام شود.

اصولگرايان ليست مشترك مي‌دهند
غلامحسن اميري، قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين نيز همانند ترقي، از آغاز فعاليت‌هاي اين حزب براي انتخابات شوراي شهر چهارم خبر داد. او مي‌گويد: تاكنون دو جلسه شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسي به اين امر اختصاص يافته است و اعضا در مورد نحوه ورود به اين انتخابات به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. 

اميري با تاكيد بر اينكه خروجي مباحث مطرح شده اين دو جلسه هنوز به جمع‌بندي نرسيده است، گفت: احتمالا اعضاي جامعه اسلامي مهندسي در جلسات آتي به تصميم نهايي خواهند رسيد و پيش‌بيني مي‌شود اصولگرايان همانند انتخابات‌هاي گذشته با ارائه ليست واحد، به ميدان رقابت وارد شوند. 

به اعتقاد اميري، اعضايي كه در انتخابات شوراي شهر كانديدا مي‌شوند بايد از ميان اصولگرايان متعهد و متخصص و باتجربه باشند و تمام تلاش آنها در راستاي حل مشكلات شهري و به‌ويژه كلانشهرها باشد.
 
او در پاسخ به اين سوال كه حضور سياسيون در انتخاباتي كه شاكله آن اجتماعي و شهري است، چه ضرورتي دارد، گفت: اگر اين انتخابات سياسي شود و سياسيون راي بياورند، هيچ مشكلي حل نخواهد شد و تنها بر مشكلات شهري افزوده مي‌شود. اگر سياسيون هم اصرار بر حضور در اين انتخابات دارند، بايد سياسيوني اعلام آمادگي كنند كه از تخصص‌هاي لازم در حوزه‌هاي شهري برخوردارند.

ليست مشترك شامل تمام اصولگرايان نمي‌شود
در حالي‌كه قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين اميدوار است تمام احزاب اصولگرا در چهارمين انتخابات شوراي شهر به ارائه ليست واحد بپردازند، ابوالقاسم رئوفيان، دبيركل حزب اسلامي ايران زمين كه عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز هست، مي‌گويد: اين ليست تمام اصولگرايان را در بر نمي‌گيرد بلكه شايد شامل بخش عمده اصولگرايان شود. 

او در مورد فعاليت‌هاي تشكل متبوعش در مورد انتخابات شوراي شهر نيز مي‌گويد: قرار بود جمعه هفته گذشته در اين رابطه بحث شود كه فرصت نشد بنابراين در هفته آتي در مورد آن بحث مي‌شود. او در مورد ميزان موفقيت اصولگراياني كه از طريق ارائه ليست واحد به شوراي شهر راه يافته‌اند هم توضيح داد؛ دوره قبل به‌رغم اينكه ليست اصولگرايان بسيار دير تاييد شد اما نتيجه خوبي عايد اصولگرايان گرديد و ليست آبادگران هم كه تماما راي آورد و اصولگرايان در شوراي شهر دوم كارنامه موفقي ارائه كردند. اكنون نيز بايد منتظر ليست چهارم بود.

زنان خواستار سهميه بيشتر هستند
شوراي زنان اصولگرا هم از قافله حضور در انتخابات شوراي شهر عقب نمانده‌اند و آن طور كه مريم بهروزي به عنوان رهبر اين شورا مي‌گويد، در هفته آينده زنان اصولگرا در مورد نحوه حضور در انتخابات شوراي شهر تصميم‌گيري مي‌كنند. 

دبيركل جامعه زينب با اشاره به فعاليت كميته انتخابات در شوراي زنان اصولگرا اظهار داشت: زنان اصولگرا با ارائه ليست مشترك اصولگرايان موافق است اما مناسب اين است كه حضور زنان در اين ليست جدي‌ گرفته شود و زناني كه قرار است در اين ليست حضور يابند از اعضاي اين شورا باشند. 

اصولگرايان بايد در ارائه ليست واحد تعامل خوبي با شوراي زنان داشته باشند. وي معتقد است زناني كه تاكنون به عنوان اعضاي شوراي شهر به فعاليت پرداخته‌اند، داراي كارنامه موفقي بوده‌اند. وي اميدوار است زنان بيشتري نسبت به سه دوره قبل به شوراي شهر راه يابند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین