bato-adv
نقش چهره های مشهور در حرکت‌های اعتراضی

اعتراض سلبریتی‌ها؛ همراهی و همدردی با مردم یا پوپولیسم و ...؟!

سلبریتی‌ها در یک سال گذشته از عناصر فعال جامعه مدنی ایران بوده اند. این حضور آن‌ها بیشتر در فضای مجازی است. بسیاری از چهره‌های شناخته شده آنقدر که در فضای مجازی فعال هستند در فضای حرفه‌ای خود فعالیت نمی‌کنند. انتقاداتی هم از این رویکرد مطرح می‌شود. عده‌ای می‌گویند، هنرمندان، باید با هنر خود حرف بزنند و شهرت خود را تداوم دهند نه اینکه در یک سال هیچ فعالیتی نکنند و با انتقاد در فضای مجازی موقعیت مردمی برایخ ود دست و پا کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
فرارو- اقدام تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون در تحریم افطاری رییس جمهور آخرین اقدام هماهنگ و اعتراضی از سوی سلبریتی‌ها کشور در نقد عملکرد دولت است. با این حال این اقدام انتقادات فراوانی را برانگیخته است. برخی این بازیگران را متهم به "سطحی نگری"، "نمایش" و حتی "عدم صداقت" کرده اند.
اعتراض به سبک سلبریتی‌ها
به گزارش فرارو، مهناز افشار، پرویز پرستویی، سارا بهرامی، آناهیتا همتی، برزو ارجمند، و چند هنرمند دیگر با انتشار تصویر دعوتنامه میهمانی افطار رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی با اشاره به مشکلات معیشتی بسیاری از مردم، زلزله‌زدگان کرمانشاه، زندانیان سیاسی و مشکلات دیگر اعلام کردند در این میهمانی شرکت نخواهند کرد.

پرویز پرستویی در توضیح اقدام خود از هشتگ "ما به افطاری نخواهیم رفت" استفاده کرده است. مهناز افشار نیز گفته است که آتنا دائمی به این مراسم دعوت شود.

بیشتر این بازیگران با انتشار یک متن مشخص به این حرکت اعتراضی پیوستند. در این متن بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور ردیف شده اند و در نهایت تاکید شده است: «واقعا در چنین شرایطی که من و مردم با فقر دست و پنجه نرم میکنیم، در حالیکه کوچکترین اعتراضی هم سرکوب میشود، برای خودم حضور در چنین مکانی را جایز نمیدانم.».

اما برخی هنرمندان نیز بیانیه خود را صادر کرده اند. بروز ارجمند می‌گوید روحانی هم دنبال یک گوش شنوا است و تلویحا می‌گوید گویا از دست او برای اصلاح امور کاری بر نمی‌آید.

فلورنظری، هنرپیشه نیز دعوت افطاری روحانی را رد کرد. او خالی بودن سفره‌ی مردم، ممنوع الکاری، ممنوع التصویری، ممنوع الخروجی یا ممنوع الورودی هنرمندان و خانه نشین شدن آن‌ها و عدم عمل به وعده‌ها بدون هیچ توضیحی و ... را دلیل رد کردن دعوت رئیس جمهور ایران اعلام کرد.

این اقدام بازیگران از سوی برخی مورد حمایت قرار گرفته است و از سوی دیگری عده‌ای نیز از آن انتقاد کردند. شاید بتوان گفت: صدای منتقدان بلندتر از صدای حامیان است.

رضا نصری تحلیلگر مسائل بین الملل در توئیتی درباره این اقدام هنرمندان نوشته است: "جای تاسف است که برخی هنرمندان بجای روشن‌گری و تشریح مسائل؛ ریشه‌یابی دقیق وعقلانی مشکلات؛ آرام کردن فضا؛ ارائهٔ پیشنهاد همکاری و همفکری و تقویت مسئولیت مدنی، مسابقه گذاشته‌اند کدام‌یک با شاعرانه‌ترین، سطحی‌ترین و سوزناک‌ترین توجیه دعوت افطاری رئیس‌جمهور را رد کند! "

کاربری به نام آسا نیز توئیت کرده است: «ای کاش ستارگان ما به جای حرکت نمادین رد دعوت که در معیشت هیچ کس تاثیری نخواهد داشت، حقوق یک ماه کار خود را مثلا به بهسازی زندگی مردم یک روستای کوچک اختصاص می دادند و این طور نشان می دادند که واقعا به فکر معیشت مردم هستند. آیا این گذشت و شجاعت بیشتری نمی طلبد؟»

یا کاربری دیگر نوشته است: «این سلبریتی‌ها رأی دادن شون هم مثل ازدواج کردنشونه! قرار بود تا ۱۴۰۰ با روحانی باشن، اما آش اونقدر شور شده که یه سال نشده دعوت افطارش هم رد میکنن!»

برخی کاربران هنرمندانی که دعوت روحانی را رد کردند "بی سواد" خوانده اند و عده‌ای دیگر آن‌ها را متهم کرده اند که صداقت ندارند. مقداد در این باره نوشته است: «مردم گرسنه اند. سفره شان خالی است. به مراسم افطاریروحانی نخواهم رفت.
(لباس چند میلیون تومانی اش را می‌پوشد وسوار بر ماشین چندصد میلیونی اش می‌شود)»

برخی نیز به صورت موردی این هنرمندان را نقد کرده اند. عباس کاربری است که درباره اقدام مهناز افشار خطاب به او نوشته است "شما پیش از رد نابخردانه دعوت افطاری روحانی، باید تکلیف خود را با میلیارد‌ها ثروتی روشن کنید که همسر آقازاده سرکار عالی از طریق رانت و واردات - قاچاق دارو‌های خاص از کشور آلمان به دست آورده است."
 
اشاره او به ماجرای پرونده یاسین رامین فرزند محمد علی رامین از مدیران دولت احمدی نژاد باز می گردد. پرونده ای که به خاطر آن چند سال پیش یاسین رامین بازداشت شد.

اما جنجال اصلی به موضع گیری آزاده نامداری مجری تلویزیون باز می‌گردد، او از این حرکت این هنرمندان انتقاد کرد و آن را سطحی نگری و عوامفریبی خوانده است.

این اظهار نظر موجی از انتقاد را در فضای مجازی در پی داشت. بسیاری از کاربران با یادآوری جنجال سال گذشته نامداری در سفر به سوییس و انتشار تصاویر بی حجاب از او در این سفر از موضع گیری او انتقاد کردند.

پرستو صالحی نیز در واکنشی تند به اظهارات نامداری در اینستاگرام خود خطاب به نامداری نوشت: "تبلور واژه‌ی عوامفریبی رو ما در شما دیدیم و سکوت کردیم، گفتیم زندگی شخصی شونه، ولی ... در تاریخ تلویزیون ایران شما به عنوان سمبل ریا و تزویرید. بهتره سکوت بفرمایید، همش به خاطر خودتون می‌گم."

در همین راستا عده‌ای نیز به حمایت از صالحی در فضای مجلس به نامداری تاختند و او را "عوامفریب" و " ریاکار" خواندند.

به این ترتیب دعوت رییس جمهور از هنرمندان به یک جنجال تبدیل شد. بسیاری از هنرمندان دیگر این دعوت را تاکنون رد نکردند. عدم پیوستن هنرمندان نامدارتر به لیست تحریمی‌ها موجب شده است که موج فحاشی علیه آن‌ها در فضای مجازی راه بیافتد.
 
حتی هنرمندانی که دعوت نشده اند و طبعا افطاری رییس جمهور را نیز تحریم نکرده اند قربانی فحاشی منتقدان گشته اند. امیر مهدی ژوله فیلمنامه نویس و طنز پرداز در این باره پستی در اینستاگرام خود منتشر کرد و با زبانی طنز از کاربران فضای مجازی خواست که او به افطاری رییس جمهور دعوت نشده و آن را تحریم نکرده است، پس به او فحش ندهند!

او نوشته است: «خواهشا دیگه می‌خواین به هنرمندا فحش بدین، منو قاطی نکنید، میخواین به هواداران دولت گلایه کنید، انتقاد کنید، هرچی کنید، منو قاطی نکنید. نمیشه که از معاند فحش بخوری، از برانداز فحش بخوری، از تحریمی فحش بخوری، از برانداز فحش بخوری، از طرفدارای بقیه کاندیدا‌ها فخش بخوری، ولی یه کاسه آش رییس جمهور هم نخورده باشی!»
 
دولت نیز واکنش جالب توجهی به تحریم افطاری رییس جمهور داشته است. محمد باقر نوبخت، در این باره روز گذشته گفت: «همه تلاشمان را کردیم تا مشکلات حل شود، برای بزرگ‌ شدن سفره مردم بیشتر تلاش می‌کنیم؛ واقعا اگر به ما بگویند چه کاری انجام دهیم همان کار را انجام می‌دهیم، مگر سفره مردم پارسال رنگین‌تر بود که این افراد حمایت کردند؟»
 
خانه سینما هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: «ما هیئت‌مدیره خانه‌سینما، دعوت افطار ریاست‌جمهور کشور عزیزمان را اجابت می‌کنیم و به همکاران گرانقدرمان پیشنهاد می‌کنیم به اندرز استاد مشایخی که ما را به همدلی و وحدت در این ایام پر آشوب فرا می‌خواند گوش دل بسپاریم. روز‌های سخت با رفاقت آسان می‌شود.»
 
اعتراض به سبک سلبریتی‌ها
جنبش سلبریتی‌ها
این اولین بار نیست هنرمندان و چهره های مشهور کشور در متن یک حرکت اعتراضی و یا اثرگذار سیاسی و اجتماعی قرار می‌گیرند. مخصوصا در یک سال گذشته مواردی بسیاری پیش امده است که این هنرمندان در صدر اعتراض‌ها بوده اند و یا اینکه در میانه اعتراض به آن پیوسته اند.

آخرین مورد آن پس از درگذشت ناصر ملک مطیعی رخ داد؛ که موج بزرگی در انتقاد از نحوه برخورد با این بازیگر مشهور سینما به راه افتاد و بسیاری از هنرمندان از این جهت دولت و ارکان مختلف حاکمیت را زیر سوال بردند.
 
تندترین و پرسروصداترین انتقاد نیز از سوی پرویز پرستویی در مراسم تشییع ملک مطیعی صورت گرفت. پرستویی به صداوسیما تاخت. پرستویی در یک سال اخیر یکی از فعالترین هنرمندان معترض بوده است.

پیشتر نیز در اتفاقات تلخ و شیرین در کشور آن‌ها به موج‌های مجازی می‌پیوستند. در زلزله کرمانشاه، هنرمندان و البته چهره‌های ورزشی در صف اول جمع آوری کمک‌های مردمی و همچنین زیر سوال بردن نحوه امداد رسانی به زلزله زدگان بودند.

اما شاید بتوان گفت مهمترین جریان سازی از سوی هنرمندان، ورزشکاران و به اصطلاح سلبریتی‌ها در سال گذشته رخ داد. زمانی که گزارش‌هایی درباره احتمال افزایش قیمت نان منتشر شد و از طرف دیگر دولت در لایحه بودجه عوارض سفر‌های خارجی و خروج از کشور را به شکل بی سابقه‌ای افزایش داد.

موج مردمی انتقاد‌ها بالا گرفت. از یک طرف مردم و سلبریتی‌ها از وضعیت نامناسب اقتصادی گلایه می‌کردند و معتقد بودند در این وضعیت نباید قیمت نان افزایش یابد و از سوی دیگر آن‌ها عوارض خروج از کشور را ناعادلانه دانستند. این اعتراض‌ها باعث شدکه نهایتا دولت از خیر افزایش قیمت نان بگذرد، اما اعتراض به عوارض خروج نتیجه نداد.

این دو موج اعتراضی نهایتا یک موج دیگر را شکل داد، "پشیمان هستم" موجی بود که در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و کاربران در آن رای خود به حسن روحانی را اشتباه دانستند.
اعتراض به سبک سلبریتی‌ها
برخی چهره‌ها نیز به این موج پیوستند، از جمله علی کریمی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال، مهدی فخیم زاده کارگردان سینما و تلویزیون و رضا صادقی خواننده محبوب موسیقی پاپ.

در این میان عده‌ای از هنرمندان نیز ضمن انتقاد از دولت اعلام کردند از رای خود به حسن روحانی پیشیمان نیستند، ولی مطلبه گری می‌کنند، باران کوثری بازیگر سینما از این دسته بود.
 
پس از این موج، اعتراض های سراسری دی ماه سال گذشته آغاز شد. در آن اعتراض ها نیز بسیاری از هنرمندان به همراهی با معترضان پرداختند، برخی نیز سکوت کردند. بیشتر سلبریتی ها سعی کردند که دولت را به خویشتن داری دعوت کنند.
 
در اعتراض های دیگر نیز این رویه از سوی سلبریتی ها در پیش گرفته شد. از جمله اعتراض های کازرون و ماجرای "دختران خیابان انقلاب" .
اعتراض به سبک سلبریتی‌ها
به این ترتیب سلبریتی‌ها در یک سال گذشته از عناصر فعال جامعه مدنی ایران بوده اند. این حضور آن‌ها بیشتر در فضای مجازی است. بسیاری از چهره‌های شناخته شده آنقدر که در فضای مجازی فعال هستند در فضای حرفه‌ای خود فعالیت نمی‌کنند.  انتقاداتی هم از این رویکرد مطرح می‌شود. عده‌ای می‌گویند، هنرمندان، باید با هنر خود حرف بزنند و شهرت خود را تداوم دهند نه اینکه در یک سال هیچ فعالیتی نکنند و با انتقاد در فضای مجازی موقعیت مردمی برایخ ود دست و پا کنند.

در همین راستا مفهوم "سلبریتی پلاستیکی" نیز در فضای مجازی ساخته شده است. این مفهوم بیشتر به چهره‌های گفته می‌شود که در جایگاه مهم خود کار مهمی ارائه نکرده اند و فقط در شبکه‌های اجتماعی و با اقدامات پوپولیستی شهرتی برای خود دست و پا کرده اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بله؛ هرکس خفه بشه فرهيخته است و هرکس اعتراض کنه يا با اعتراضات همراهي و موافقت کنه متهم به پوپوليست و همراهي با پوپوليسم ميشه. اين حربه خوبي براي سودجويان و سوء‌استفاده‌گران است تا هيچوقت کسي به فعاليت‌هاي آنها اعتراض نکند.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
سلام باصطلاح هنرمندان - لطفا پثه همدیگر را روی آب نریزید مردم خودشان شما را شناخته اند - از قوه قضاییه هم خواهشمندم حسابی که سلبریتی ها در بانک ها جهت کمک به زلزله زدگان باز کرده اند مسدود نماید تا حق مردم توسط این شیادان خورده نشود لطفا در این مورد هم روسای بانک ها همکاری نمایند و خودشان را به پشیزی نفروشند
شجاعی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
خوب مثلا چند تا بازیگر درجه سه معلوم الحال به مراسم افطاری نیومدن چی شد ؟ هنرمندان بزرگی مثل استاد نصیریان و مشایخی اومدن و به بازیگران فاسد سینما نشون دادند که شعارهای اونهارو قبول ندارند . زنده باد حسن جان روحانی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
برن گمشن با یه مویز گرمیشون میکنه با یه غوره سردی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مرگ بر پوپوليسم. زنده باد روحانى و سيف و نوبخت و نعمت زاده و نهاونديان و ساير شركا كه هميشه در فكر خدمت به ما مردم هستند و نبايد تنهايشان بگذاريم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
به روحانی نقدهای فراوان دارم. اما اینقدری می فهمم که شرایط نابسامان امروز حاصل ندانم کاری ها و سومدیریت سالیان گذشته است برای همین هم تماما از رایی که دادم حمایت می کنم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اوه برو بابا
با این تحلیلت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
نابغه این که تحلیل نبود
یک گزارش بود.
سواد هم چیز بدی نیست ها.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
وجدانا روحانی کاره ای نیست مشکل جای دیگست وافعا نمی بینید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگر این به اصطلاح هنرمندان راست میگویند و دغدغه مرم فقیر را دارند با حقوق یکماه آنها میشود تعدادی از فقرا را صاحب خانه کرد. بسم ا...! ! ! پس اینها هم خودشان عوام فریب اند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
با ثروت وزیر 1000 میلیاردیت چند نفر خونه دار میشن . کل اینا رو هم چرک زیر ناخن اشراف عزیزت میشن ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
از کجا میدونی نخریدن؟
ناشناس
Germany
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
نسخه خوبی هست! بهتر نیست اول از خودتون شروع کنید؟! حقوق کل یک ماه هم نه. ۵۰ هزار تومن خالی تا حالا کمک کردید به همین فقرا؟!
پس لطفا شعار ندید برای بقیه ...
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اینها هنرمند نیستند. اینها سلبریتی پلاستیکی هستند.
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
وظيفه هنر مند فقر زدايي يا خانه دار كردن بي خانمانها نيست وظيفه هنر مند گفتن مشكلات مردم است يا با هنرش يا با گفتن مطرح كردن ان در جامعه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اینها مگه اختلاس کرده اند مگه پول زور گرفته اند پول اینها از همین طرفدارانشان که به سینما می روند است من نمی خواهم مثل گشنه هایی که همه اش چشم به جیب بقیه دوخته ام تا آنها را خالی کنم باشم. اگر اینگونه باشد چقدر پستم.
در کشوری که بزرگترین اختلاس های تاریخ جهان در آن اتفاق می افتد به دنبال خالی کردن جیب کسانی باشیم که از راه غیرقانونی پول در نمی آورند اقدامی پست است.
باید فرهنگ سازی کنیم که در توزیع ثروت عدالت اجرا شود نه مثل رفقای کمونیست روسی به فکر خالی کردن جیب ها باشیم.
نمی دانم کدام ملت ها در جهان با این نوع تفکرات در ایران همسویی دارند البته می دانم در قعر جدول هستیم. مسئولین مچکریم
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
وظیفه هنرمند گفتن مشکلات مردمه!!!!!!!!!! جوک ترین حرفی بود که تا حالا شنیدم . نه یک ایرانی عزیز !!!کسی که هزینه طراحی و دوخت یه لباسش به اندازه درامد کل سال مردم جامعه میرسه حق نداره از فقر مردم گله کنه برا شهرت
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگه جرات دارند به عاملین اصلی و منشاء ریشه های بروز مشکلات ،فقر و ...مردم اعتراض کنند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
هزار آفرين
ناشناس
United States
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شنونده عاقل باشد

عملکرد این بازیگران بنده خداها کاملا درست بوده

روحانی چرا جرات نمیکنه رک بگه که هیچکاره است ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
دنباله روي بدون منطق مردم از چهره ها اعم از سياسي ، فرهنگي ، هنري ، ورزشي ، مذهبي و ... بدون تحليل و فهم موضوعات بلاي جان مردم ، همان چهره ها و كل جامعه شده است . اينكه جماعتي صرفا بخاطر تصميم و عقايد يك نفر مشهور به دنبال او راه بيوفتند و هر چه او كرد را تكرار كنند با اصالت إيراني در تضاد است . اين وضعيت همان چهره ها را هم گرفتار غرور ،
خود رايي و مشكلات شخصيتي زيادي ميكند . مردم راي و نظر خودتان و
بر اساس بررسي و عقلانيت را اعمال كنيد نه تقليد از سلبريتي ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
از آن بدتر پیروی کورکورانه هنرمندان از فضای ملتهب اجتماع است. یادآوری میکنم وقایع سال 57 و تب انقلابیگری هنرمندان آن روزگار که درست یا اشتباه روشنفکر خوانده می شدند.
خروس محله
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
این اقدام گرچه نمادین است ولی به هرحال صدای فروخفته مردمی است که از سال 57 هم خیلی هایشان به منظور ارتقاء سطح زندگی قیام کردند. اگر قرار باشد طرف سالهای ماقبل 57 داخل سطل زباله دنبال غذا باشد و اکنون هم فرزندان وی همین کنند چه فرق دارد؟ اجازه دهید و اجازه دهیم که افرادی بیایند و مطالبات مردمی را که سیاست ورزان مملکت به بوته فراموشی سپرده اند یادآور شوند. برخلاف شما من فکر می کنم یک سری بادمجون دروقاب چین هستند که برایشان احمدی نژاد و روحانی فرقی نمی کند. آنها خر خود را سوار هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
مهناز افشار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با حمایت مشایی مکه رفت از پول بیت المال!!!
شوهرش هنوز پروندش بازه به خاطر دلالی داروهای فاسد!!!!!!!!!!!!!!بازم از پول بیت المال
کامنت میذاره دفاع از بی حجابی بعدهمون موقع در سریالی بازی میکنه که با چادر ظاهر میشه
خدایا کی از دست این جماعت مثل آزاده نامداری وووووو راحت میشیم کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
می دونم چاپ نمیشه ولی سوپاپ اطمینان هست و بهش میگن اینکارو رو انجام بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
شايد يهو متحول شده! خخخخ
آسمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
جالبه نظر سلبریتی ها وقتی در اعتراض به عملکرد دولت احمدینژاد باشه... و صدالبته وقتی تشویق رای به لیست امید و روحانی باشه اسمش میشه مسوولیتپذیری اجتماعی و همدلی جسورانه با مردم!!!.... و وقتی رد دعوت افطاری به نشانه اعتراض به خلف وعده های آشکار دولت روحانی باشه اسمش میشه پوپولیسم!!!!
کاش شما روزنامه نگاران جناحزده به یاد می آوردید رسالت خبرنگاری دراصل مطالبه گری و نقد مستمر قدرته... و نه پوشش حفاظتی بودن و توجیه مدام خطاها و کمکاریها!
و کاش میفهمیدید که مردم چقدر از این استانداردهای دوگانه شما خسته و دلزده اند!!
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خدا پدر و مادرت و بيامرزه حرف دل ما رو زدي اينا تا موافقشون حرف بزني ادم خوبي هستي اما خدا نكنه بگي بالاي چشمتان ابروست مي شي پسر يزيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
سلبریتی ها میخوان نشون بدن مهربونن وگرنه کار خیر انجام دادن دوربین و داد و قال نداره. سلبریتی جماعت بزرگترین دغدغه اقتصادیش بالا رفتن عوارض خروج از کشوره که باعث میشه هزینه تفریحاتشون در خارج از کشور زیاد بشه. سلبریتی جماعت چقدر برای جامعه اش مفیده. به نظر من فایدشون از یه کارگر هم کمتره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
این مقایسه توهین به کارگره
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
یه مشت از خود راضی و خود بزرگ بین بنام سلبریتی؟؟؟!!!
راست میگین خرج جراحیهای سر و صورتتونو یا خرج خارج رفتن و باسن کج کردن و عکس گرفتناتونو بدین مردم محروم و مستضعف...راستی پولایی که از مردم بدبخت برای زلزله زده ها جمع کردین کجا بردین خرجش کردین؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
زنده باد مرد آزاده « پرویز پرستویی » و همه همکاران هنرمند مردم دوست شان
و طرفدار واقعی مردم....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
واسه همینه عکس سلیمانی رو می گذاره نان اس تو پیجش قربون صدقش می ره. خیلی مردمیه واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
پرستویی ، آزاده ، خیلی خندیدم . باباجان حداقل حرمت القاب رو نگه دار . چهار روز دیگه تق آزادیگیشون در میاد ، فعلا که ایشان هم و غمشان بهروز وثوقی مظلوم در امریکاست ، آزادگی کیلو چنده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
نه خير هم. زنده باد روحانى و سيف و نوبخت كه طرفدار واقعی مردم هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
جو گیری است و پوپولیسم!
باید در افطاری حاضر شد و نقدها را عریان مطرح نمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تا حالا چند میلیون بار مطرح شده ؟ و ترتیب اثر ؟ بس کن مرد مگر مردم مسخرن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگر نقدها تاثیر داشت که مطمئنا" حاضر میشدن.. ایشون به چند درصد حرفهائی که در افطاریهای قبلی زدن عمل کردن؟
ک م
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
بنظرم باید اعراضشون را میکردند ولی در مراسم حاضر میشدند و پیگیر مطالبات مردمی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
صد درصد موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
نقد واقعى رو اگر عريان بيان كنى، خودت رو هم عريان مى كنند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
آفرین بر شما... هم باید نقد کرد هم حمایت.. برخوردهای سطحی اینچنینی فایده نداره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
من سالهای 92 و 96 به روحانی رای دادم. نه از سر علاقه به او که از سر ناچاری.
از برخی از این هنرمندهای امروزی هم خوشم نمیاد ولی به نظرم حرکتشون درست هست.
نکته ی جالب برای من هجوم سازماندهی شده ی سابت های مدعی آزادی بیان به این هنرمندها به خاطر نقدشون هست. سایت های عصرایران، انتهاب و متاسفانه سایتی که خیلی دوستش دارم: فرارو

در دنیای امروز فرار کردن از جو وفضایی که مطبوعات و خبرگذاری ها برای شما میسازن تقریبا غیرممکن هست!

بعید میدونم این متن رو منتشر کنید
hh
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
مهناز افشار درد مردم دارد.این از شگفتیهاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
درد مردم داشتنش كه بعيده اما آدم زبل و باهوشيه و انقدر شعور داره كه بفهمه كاسه در آستانه لبريز شدنه. همين كه (به ظاهر هم كه شده) سعى داره حسابشو جدا كنه، قابل تقديره.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگر فکر می کنید این به اصطلاح هنرمندها طرفدار جامعه ی رنج دیده ی ایران هستند سخت در اشتباهید. این سلبریتی ها عموما فقط به فکر منافع خودشون و گیشه هستند و بنیه سیاسیشون هم بر مبنای بادی به هر جهت بودنه. فقط کافیه به فیلم هایی که بازی کردند و می کنند نگاه کنید. موصوع بر سر این دولت و دولت دیگری نیست بلکه سوار شدن بر و سو استفاده از موجی ست که در این چند سال اخیر در ایران به راه افتاده و این افراد هم از الان به دنبال سهم خواهی هستند. مثل کرواتیایی صورت 3 تیغی که راحت ریش گذاشتند و یقه ی آخوندی بستند و رقاص هایی که در سیمای میلی شدن خانم نذری. متاسفانه فرهنگ رندی و سیاست زدگی اصولا یکی از بانیان اصلی رنج جامعه ی امروز ایرانه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
همين اندازه كه اين هنرمندان - فارغ از مواضع سابقشان - اكنون سوزش به جان استمرارطلبان پرمدعا و هميشه طلبكار از مردم انداختند، جاى تقدير دارد. تشكر از هنرمندان.
خانوم گل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
آره تو راست میگی نه اینکه اون چند نفر نرفتند افطاری کسل شد. خخخخخخخ
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ایناییکه گفتند نمیرند افطاری ، خوب به درک که نمیرند . همه عادت کردند به انجام کارهای عوام فریبانه و پو پولیستی.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
منو دعوت کردند با سر میرفتم یه ماهه هوس چلوکباب سلطانی کردم همراه با اهدای سکه
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اشتباها مثبت دادم
دردمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
هنرمند واقعی همیشه و در هر شرایطی در کنار مردم میماند و مجیز گوی رئیس روئسا نشده و برای یک لقمه نان و کسب فرصت و شهرت سر سفره اختلاسگران و حامیان پیدا و پنهان آنها نمی نشیند
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
شک نکنید همشون پوپولیست هستند وگرنه کیه کدام آدم عاقلی ریشه اصلی مشکلات اقتصادی ئ سیاسی ای مملکت رو ندونه
سعيد هاشمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
دولت محترم طي بخشنامه اي به سازمان هاي دولتي و ...، ضيلفت افطاري را ممنوع اعلام نموده ولي خودش هنرمنداني كه فقط لباس هاي برند و مارك دارشان هزينه زندگي افراد بي بضاعت را تامين مي كند، به سفره افطار دعوت مي كند!!!
ضمنا برخي از همين سلبريتي ها هم زحمت بكشند و پول هايي كه مردم براي زلزله زدگان كرمانشه به حسابشان واريز نمودند، در اختيار مردم بيچاره اي بگذارند كه بعد از گذشت ماه ها هنوز توان تامين نيازهاي اوليه شان را ندارند!!!
سود اين مدت پول هاي خفته در حساب ايشان هم لطفا حساب شود!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
بازگیری که برای به دنیا اومدن بچه اش باید بره اروپا و آمریکا، کسی که که میلونها تومن خرج ظاهر و لباس و دماغش می کنه و اگر یک تیر در بره فرار میکنه از مملکت، خیلی بیجا میکنه از این حرفها بزنه! حالا میخواد افطاری روحانی باشه یا احمدی نژاد! بازیگر فقط بلده نقش بازی کنه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
یاد خانم افشار افتادم که به دعوت مشایی رفت حج و چند سال تماما ساکت بود.. الان که در دولت روحانی وضعیت آزادی بیان بهتر شده اونوقت صداش دراومده و ادعای آزادی خواهی میکنه... وای به آزادی خواهانی که امثال ایشون باشن!
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
گل گفتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگه راست میگن اون بخش کمی ازاون هزینه جشن های رنگارنگ و فرش های قرمزی که برای تعریف و تمجید از خودشون پهن میکنن رو اختصاص بدن به سفره فقرا!
یا سهمی خیلی کمی از دستمزدهای آنچنانی خودشون!
و یا بخشی از هزینه گردش و تفریحشون در خارج از کشور!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
از خانمها بهار ارجمند، مهناز افشار، مريم بوبانى، سارا بهرامى، شيلا خداداد، فريبا كوثرى، سپیده گلچین، پرستو گلستانى، فاطمه گودرزى، فلور نظری، آناهيتا همتی، و آقايان حميدرضا آذرنگ، برزو ارجمند، امين تارخ، پرویز پرستویی، احسان کرمی، مازیار میری، و دیگر هنرمندان کشورمان که دعوت حسن روحانی را رد کردند و همچنين از خانم پرستو صالحى و آقاى اميرمهدى ژوله كه گفتند در صورت دعوت شدن به مراسم حسن روحانى نميرفتند، سپاسگزارم. درود بر همه اين عزيزان.
براى خانم آزاده نامدارى و آقايان محمود دولت‌آبادى و جمشيد مشايخى هم آرزوى تندرستى دارم.
آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
نمیخوام جمع ببندم ولی عمده اینا رای شون به میزان ورودی حسابشون بستگی داره. نمونه ش هم آقایی که بخاطر 100تا سکه شد سینه چاک احمدی نژاد.
اینا مردمی نیستن , فقط پوپولیسم ...............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
پر از تجمل و خودنمایی ؛ کجا شبیه مردم هستید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
چرا اینقدر قضاوت بد نسبت به هنرمندان داریم..
همین هنرمندان چندین نفر را سالیانه از قصاص نجات میدن..
برای بیماران و نیازمندان کمک جمع میکنن..
در سیل و زلزله کلی کمک برای مردم جمع میکنن.
در خیریه ها به معلولین و سالمندان و نیازمندان سر میزنن..
و کلی کارهای دیگه
اگر همین هنرمندان بیان بگن ما در سال nتومن از درآمدهامون را صرف امور خیریه میکنیم باز هم به اینها لقب پوپولیست و شومن میدن..
آقای روحانی به چند درصد از حرفهائی که در مراسم افطاریهای قبلی زدن عمل کردن؟؟
این و اون نمیزارن که همیشه بوده , مردم هم دنبال کسی بودن که این و اون رو بشونه سرجاش..
ایشون هنوز نتونست مجوز کار آقای شجریان را بگیره..
هنرمندانی که رفتن یا نرفتن باید تصمیمشون قابل احترام باشه..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
پس به چه طریقی باید صدای اعتراض مردم را به گوش مسئولان رساند.این یک روش مدنی برای نشان دادن نارضایتی از مسئولان میباشد که خود آقایان در طریق
عنوان کردن اعتراضات به روش مدنی اسرار داشتند.واین حقیر ازتمام هنرمندان بخاطر حداقل عنوان کردن حرف دل مردم تشکر میکنم.
مهدی
United Arab Emirates
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آقاجان از سیری دارند آروغ می زنند
ali110
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ان موقع که همین به اصطلاح سلیبریتی وقتی برای یک برند و برای دوساعت حضور در افتتاحیه سی چهل میلیون میگیرند یاد مردم نیستند و صبح هم خیلی راحت میتوانند تو روی مردم نگاه کنند مثل افتتاح یک فست فود در فلکه اول تهرانپارس که باعث قفل شدن ترافیک نزدیک به چهار ساعت شد به فکر مردم نبودند جالبه فرداش ان مغازه را پلمپ کردن و یک هفته بعد هم جمع شد
ان موقع که در سفر های خارجی کلی پول خرج میکنند هم یاد مردم و زلزله زدگان نیستند
به نظر من نود درصدشون این کار پوپولیستی هستش
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اگر واقعا منتقد دولت بودید اصلا دعوت نمیشدید ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
همه افرادی که از سر تدبیر به روحانی رأی دادند، با چشم باز و با توجه به تمام محدودیتها و موانع احتمالی بر سر راه او و دولتش این کار را کردند. امروز که کارشکنی های ترامپ دیوانه و هم مسلکان داخلیش باعث شده این دولت، نتونه مسیر درستی که در پیش گرفته به خوبی پیش ببره و با انواع و اقسام مشکلات حاشیه ای زمینگیر شده، اون طیف باتدبیر در کنار بیش از پیش در کنار دولت منتخب خودشون و پشتیبان اون هستند. چون نه تنها همیشه مثل همان جماعت سلبریتی از زمین و زمان طلبکار نیستند، بلکه در سطح بالایی مسئولیت پذیرند. این افراد تصمیمات سرنوشت سازی مثل انتخاب یک رئیس جمهور رو بر اساس یک هیجان آنی و زودگذر نگرفتند که حالا با یک موج سیاسی ساختگی عقب نشینی کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
پول مانتوهاي چند ميليوني همين خانمهاي هنرمند معترض ميتونه شكم چند تا خونواده رو سير كنه!
اين فقط يه موردشه حالا آرايش ها و عمل ها و سفرها و مهموني هاي آنچناني و … بماند
والا اين مملكت براي هيشكي آبي نداشته براي اين جماعت نوني داشته!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اگه قرار باشه اين خانومها شکم خانواده ها رو سير کنن پس دولت ميخوايم چکار؟ آقا بالاسر ميخوايم که بهمون امر و نهي کنه و سرمايه هاي مملکت رو به باد بده؟
اين مملکت اسير دست شما افراد حسوده. امثال شماها هم آب نيست وگرنه شناگرهاي قابلي هستيد. اگه ميتوني هنرمند باش درآمد بالا کسب کن شکم ديگران رو سير کن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حالا اونور قضیه . اگه رفته بودن چقدر مدح و ثناشونو میگفتی ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
روشن‌گری و تشریح مسائل؛ ریشه‌یابی دقیق وعقلانی مشکلات
اتفاقا با این حرکتشون همه اینها رو در بر داشت بولد کردن فاجعه کشورکه دولت روحانی حداقل 85 درصد سهم داره
پارسال که تظاهرات شد 25 نفر یا بیشتر در سراسر کشور کشته شدند کدام وزیر مسئول اقتصادی عوض شد جریان گرانی بدبختی عوض شد رانت خواران ویژه خواران دلالان دولتی از بین رفتن نه
مملکت ما فضای سیاسی کثیفی داره یا باید خودی جریان اصولگرا باشی یا خودی جریان اصلاح طلب در غیر اینصورت در مذمتت سخن میرانند رسانه های وابسته به دستگاه این دو یا سه یا چهار پنج جناح
مردم رفاه زندگی براشون مهم فارغ از این خودی ها هستند هنرمندان سلبریتی ها هم در ذیل همین مردم اند از مریخ که نیومدند خونشون لوله کشی نوشابه شیرموز که نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
کتاب شهر وحشی موریس دوکبرا با جمله‌ای از زبان یک شارلاتان تموم میشه:

«مهم نیست که چه کاری انجام میدی، مهم اینه که هرکاری که کردی با صدای بلند فریاد بزنی»

رفتار سلیریتی‌های ایرانی فقط با این جمله قابل توصیفه
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین