bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۸۲۱۳۲

کلاهبرداری با خواستگاری از دختران جوان

متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به‌صراحت به جرمش یعنی خواستگاری دروغین و کلاهبرداری از 10 زن در شهر یاسوج اعتراف کرد...
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

مردی با خواستگاری از چند دختر آنان را اغفال کرد و دست به کلاهبرداری زد.

به گزارش شرق، در پی شکایت چند دختر جوان علیه فردی که از راه خواستگاری دروغین و جلب اعتماد، از آنها کلاهبرداری کرده بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد قرار گرفت.

در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد فرد جوانی که مدعی بود مهندس شرکت نفت و دارای چندین مزرعه پرورش ماهی است، پس از برقراری ارتباط تلفنی و آمدورفت با خانواده‌ها و جلب اعتماد آنها، از موقعیت پیش‌آمده سوءاستفاده کرده است و با اخذ طلا و جواهرات و پول نقد از آنها، در فرصتی مناسب متواری شده و دیگر جواب‌گوی تلفن خود نبوده است.

با ثبت اظهارات مال‌باختگان و ترسیم چهره فرضی متهم، اقدامات فنی و کارشناسی از سوی مأموران انجام گرفت که در ادامه مشخص شد متهم دارای سوء شهرت است و سوابق متعدد کیفری کلاهبرداری در کارنامه خود دارد.

پس از تحقیقات لازم و پیگیری‌های مستمر و شناسایی محل تردد این مرد، با هماهنگی و اخذ دستور مقام قضائی، مأموران در اقدامی غافلگیرانه و سریع متهم را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ سعید بالش‌زر، رئیس‌پلیس آگاهی استان کهگیلویه‌وبویراحمد، درباره این پرونده گفت: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به‌صراحت به جرمش یعنی خواستگاری دروغین و کلاهبرداری از 10 زن در شهر یاسوج اعتراف کرد.

بالش‌زر با اشاره به اینکه متهم پس از تحویل به مرجع قضائی روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: کلاهبرداران افراد زیرک، شیک‌پوش و چرب‌زبان هستند و تأکید مؤکد می‌شود شهروندان و به‌ویژه خانم‌ها باید مراقب باشند که بدون تحقیق و بررسی و شناخت کامل با هر کسی و به بهانه خواستگاری و ازدواج، ارتباط برقرار نکرده و به درخواست‌های غیرمعقول آنها توجه نکنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو