bato-adv
کد خبر: ۳۸۸۷۹۳
آیا رفتار رئیس پیشین صدا و سیما با حسن روحانی درست بود؟

حواشی مشاجره ضرغامی با رئیس جمهور

نکته قابل توجه در این میان آن است که حتی این رفتار عزت الله ضرغامی مورد تائید منتقدان دولت هم قرار نگرفت و مدیر مسئول روزنامه جوان که از مخالفان جدی دولت به شمار می‌آید در این باره نوشت: «شان حقوقی رئیس جمهور هر کس که باشد از ملت و نظام است. نباید در جمع زیر دست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پیشرفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با اون مواضع حقش هست. شان حقوقی ارجح است.».
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
 
حواشی مشاجره ضرغامی با رئیس جمهور
 
فرارو- گذشته خبری مبنی بر مشاجره عزت الله ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما با حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. طبق این خبر برخی مدعی شدند که ضرغامی در این جلسه خطاب به رئیس جمهور در خصوص انتقاد‌های وی به مسئله فیلترینگ و حجاب گفته بود «این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؟»
 
حواشی مشاجره ضرغامی با رئیس جمهور

این آغاز تنش میان ضرغامی و حسن روحانی در جلسه روز دوشنبه بود که البته برخی مدعی شده‌اند آرام آرام بر سطح تنش میان این دو افزوده شده است و کار به جایی رسیده است که رئیس جمهور بعد از مشاهده ادبیات توهین آمیز ضرغامی، جلسه را ترک کرده است. بعد از این ماجرا صبح امروز خبری در رسانه‌های رسمی منتشر شد مبنی بر اینکه عزت الله ضرغامی به دلیل نوع برخورد خود با رئیس جمهور از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از حضور در جلسه شورای عالی فضای مجازی تا اطلاع ثانوی محروم شده است.
 

بیشتر بخوانید:

اما همانطور که در ابتدا اشاره شد این بگو مگو با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و برخی ضرغامی را محکوم کردند و برخی دیگر رفتار روحانی را ناقض شعار‌های وی در برخورد با منتقدان دانستند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقد بودند که ضرغامی با این قبیل رفتار‌ها به دنبال بازتولید تاکتیک محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ برای انتخابات سال ۱۴۰۰ است. یکی از کاربران در این باره نوشت: «درمورد خبر درگیری لفظی روحانی و ضرغامی به نکته مهمی که باید دقت کنید اینه که کمتر از یک ماه پیش ضرغامی علیه وحید حقانی نیز یک حمله دیگر را طراحی کرد. او می‌خواهد احمدی‌نژاد ۱۴۰۰ باشد. ضرغامی می‌خواهد با زبانی برنده در انتخابات برنده باشد. اما خیال باطل است.»

کاربر دیگر با اشاره به این ماجرا نوشت: «ضرغامی تلاش می‌کند با تندروی و درگیر شدن با روحانی و تکیه بر سابقه‌اش در سپاه و صداوسیما خود را به عنوان لیدر و نامزد انتخاباتی آتی بر اصولگرایان و طیف‌های مختلف مخالف روحانی-لاریجانی تحمیل کند. این قطعا بازسازی تجربه عملیاتی احمدی نژاد در دهه هشتاد است. یکی دیگر از کاربران در این باره نوشت: «ضرغامی ۱۴۰۰ خیلی دوست داره احمدی نژاد ۸۴ بشه، ولی نمی‌تونه، چون احمدی نژاد آن سال عملکردی نداشت که مردم قضاوت کنن، ولی ضرغامی یک ویرانه‌ای به نام صدا وسیما را تحویل داده، این جیغ جیغ کردن‌هایش هم دست و پا زدن در باتلاقی است که بیشتر او را می‌بلعد!»

اما برخی دیگر معتقدند که رفتار اخیر ضرغامی ریشه در آن دارد که سعی می‌کند به نوعی خود را به طیف تندرو نزدیک کند و با توجه به اینکه به نظر می‌رسد آن‌ها گزینه‌ای جز سعید جلیلی برای انتخابات ۱۴۰۰ ندارند، ضرغامی به این نتیجه رسیده است که می‌تواند با چنین رفتار‌هایی جلیلی را کنار زده و خود به عنوان کاندیدای اصلی این طیف در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. یکی از کاربران در این باره نوشت: «ضرغامی ادعا کرده تو روی روحانی ایستاده که چرا از فیلترینگ انتقاد کرده! این باباهر شب خواب پوشیدن ردای ریاست‌جمهوری رو می‌بینه و، چون هیچ افتخاری نداره، توهم برِش داشته که دیواری کوتاهتر از منتخب مردم نیست؛ می‌خواد توجه تندرو‌ها رو جلب کنه؛ خبر نداره که مردم بیشتر ازش متنفر میشن.»

همچنین کاربر دیگر با تاکید بر تمایل رئیس پیشین صدا و سیما بر حضور در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: «ضرغامی به وضوح بی‌قراری می‌کند و شهوت دیده شدن دارد ابتدا در چشم آن‌ها که در جمنا و خارج جمنا لایقش ندانستند و بعد در چشم آن‌ها که احمدی‌نژاد پاستوریزه‌تری می‌خواهند. انگار همه بر حافظه کم رمق ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند حتی این الهه سانسور و یکّه قهرمان سقوط اعتبار صداوسیما.»

اما برخی دیگر از کاربران جدا از تمامی این مسائل به رفتار‌های دوگانه ضرغامی در شبکه‌های اجتماعی و حالا در جلسه شورای عالی فضای مجازی اشاره داشتند و معتقد بودند او جز اهداف سیاسی چیز دیگری در سر ندارد. یکی از کاربران در این باره نوشت: «تشت رسوایی یعنی همین... حضرت شان در شبکه‌های اجتماعی موضع گیری‌هایی اتخاذ می‌فرمودند: و داد سخن‌ها که ... حال در مقابل رییس جمهور گریبان می‌درند که‌ای داد این حرفا درباره‌ی حجاب و فیلترینگ چیست و چه می‌گویید؟»
 

بیشتر بخوانید: 
پشت‌پرده میزِ صبحانه و چایِ شیرین؛ آیا ضرغامی تغییر کرده است؟


از سوی دیگر برخی کاربران انتقادشان به نوع ادبیات و رفتار ضرغامی در این جلسه بود و معتقد بودند که هیچ موضوعی نمی‌تواند دلیل کافی برای بی احترامی به شخص رئیس جمهور شود. به عنوان مثال یکی از کاربران در این باره نوشت: «درست است که پایه گذار بی حرمتی، کسانی بودند که آنچه خواستند نسبت به رییس جمهور منتخب مردم در دولت‌های نهم و دهم روا داشتند. اما این مساله مجوزی برای هتک حرمت رییس کنونی دولت نیست. انتقاد و حتی مخالفت با بی احترامی متفاوت است.»

نکته قابل توجه در این میان آن است که حتی این رفتار عزت الله ضرغامی مورد تائید منتقدان دولت هم قرار نگرفت و مدیر مسئول روزنامه جوان که از مخالفان جدی دولت به شمار می‌آید در این باره نوشت: «شان حقوقی رئیس جمهور هر کس که باشد از ملت و نظام است. نباید در جمع زیر دست یا زمانی که مدیر جلسه است چشم در چشم یا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پیشرفت، اشتباه است. نگوییم این روحانی با اون مواضع حقش هست. شان حقوقی ارجح است.»

ولی با اینحال برخی هم از ضرغامی در این ماجرا حمایت کردند. یکی از این افراد حمید رسایی نماینده تندرو مجلس نهم بود که در این باره نوشت: «در جلسه شورای فضای مجازی آقای روحانی به سوال منطقی آقای ضرغامی پاسخ که نداده هیچ، با باد دماغ به این عضو شورا گفته پاشو ازجلسه برو بیرون! ضرغامی بیرون نرفته، روحانی جلسه را ترک کرده، گفته دیگه شرکت نمیکنم! آقا ما ۴۰سال قبل انقلاب کردیم تاکسی برامون ادای شاه را درنیاره.»

با اینحال تنش و دلخوری میان عزت الله ضرغامی و حسن روحانی صرفا به این جلسه خلاصه نمی‌شود و از دوران ریاست وی بر صدا و سیما آغاز شده بود. دقیقا زمانی که او به دلیل اختلاف نظر در انتخاب مجری مصاحبه با رئیس جمهور، حسن روحانی را یک ساعت در استودیو نگه داشت و به تماس‌های مقامات دولتی هم پاسخ نداد. بعد از آن هم که از صدا و سیما خارج شد در شبکه‌های اجتماعی بار‌ها و بار‌ها در کنار اظهارات کاملا متفاوت نسبت به عملکرد خود در صدا و سیما، با تمسخر و گاهی با ادبیات توهین آمیز سیاست‌ها و اظهارات حسن روحانی را مورد حمله قرار داد.

با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد هرچند ضرغامی تلاش دارد به نوعی جای خود را میان کاندیدا‌های انتخابات ۱۴۰۰ باز کند، اما نه تنها هنوز نتوانسته عملکرد خود بر صدا و سیما را از اذهان عمومی پاک کند بلکه با برخی تاکتیک‌هایی که در دستور کار قرار می‌دهد، یک گام نیز به عقب می‌رود. به عقیده بسیاری از فعالان سیاسی حتی اگر نوع برخورد اخیر او بر اساس تصمیمات گروهی گرفته شده باشد و او صرفا آن را اجرا کرده باشد، شاید موفق به جلب توجه تندرو‌ها شده باشد، اما قطعا جایگاه خود در افکار عمومی جامعه را متزلزل‌تر از گذشته کرده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
همه میدانند وشاهدندکه آنکسی که باددماغ دارد ضرغامی است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
این آقا زمان ریاستش بر صدا و سیما در این سازمان امپراطوری راه انداخته بود اصلا برای نظرات مخالف ارزش قائل نبود.تمام تریبون ها رو سپرد به یک جریان فکری خاص به شکلی که چندین سال پس از رفتن ایشان هنوز مردم کوچه و بازار لفظ تلویزیون ضرغامی رو برای صدا و سیما بکار میبرند.آیا چنین افرادی حق انتقاد از بالاترین مقام اجرایی کشور را دارند؟
ناشناس
United States
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
درود بر ضرغامی!
حرف بدی نزده.
ناشناس
France
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
حسن بیست ملیون رای مردمو داره ، هرکسی حق ندارند بهش توهین کنه
کلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
عجب! پس آخر یکی پیدا شد جلوی این از خود متشکر و نابودگرمردم بایسته؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
شما اصلاحطلب ها مصداق واقعی «کافر همه را به کیش خود پندارد» هستید! یعنی ضرغامی یک انتقاد کرده همتون تحلیلتون اینه که میخواد برای انتخابات بیاد!!! یعنی خودتون اینطور آدمایی هستید و بقیه رو هم به کیش خودتون میپندارید..
ناشناس
France
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
ضرغامی میخواد پا جای پای جناب رضایی بگذارند و "نامزد" حرفه ای باشند!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
ضرغامی رو چیکار به رئیس جمهور چیکاربه فضای مجازی بهتره که بره خرابیهای دوران مسئولیتش درصداوسیمارو درست کند همه این گرفتاریها ازهمان صداوسیما وبی کفایتی این دردوران ریاستش هست که جمعیت انبوهی رو ناراضی وناامیدازصداوسیماکرده
ناشناس
Germany
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
ضرغامی میخواد کلک احمدی نژاد رو بزنه، واقعا هنوز کسانی هستند که گول این حرکات رو بخورند و موج سوار رو بالا بیارن؟!
ناشناس
United Kingdom
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
گاهی وقتا اصلاح طلبتر از همه اصلاح طلبها، گاهی وقتا تندروتر از همه اصولگراها...
چکار میکنی عمو عزت؟! این اسمش شجاعت نیست، رنگارنگ بودن و بوقلمون صفتیه.
بماند
Turkey
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
ضرغامی انسان پاک وخاکی وانقلابی راستین است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
یکی باید ترمز این بابا رو بکشه هر چی دلش میخواد انجام میده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
به دعواشون کار ندارم اما این حرفها که از ضرغامی نقل شده اصلا به گروه خونش نمی خورد . آیا ایشان در دوره ریاست شان بر صدا و سیما همین قدر دموکرات بودند !؟
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv