bato-adv
کد خبر: ۳۹۲۵۰

حذف معافيت 3 برادري در طرح اصلاح قانون وظيفه

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۹ دی ۱۳۸۸


مديركل مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح از حذف معافيت 3 برادري در طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي خبر داد.

سردار كمالي روز سه‌شنبه در اولين جشنواره فرهنگي ورزشي سربازان نيروهاي مسلح با اشاره به آخرين وضعيت اصلاح قانون وظيفه عمومي گفت: زماني كه ستاد كل نيروهاي مسلح متوجه شد كه نياز به اصلاح و بازنگري قانون وظيفه عمومي است طرح اصلاح اين قانون را به مجلس ارائه كرد كه پس از تاييد به شوراي نگهبان ارائه شد.

وي با بيان اينكه شوراي نگهبان 14 ايراد به طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي وارد كرد افزود: يكي از مشكلات اين طرح مربوط به مدت خدمت سربازي كه بنا بود 24 ماهه و نسبت به ميزان مدرك تحصيلي دو ماه به دو ماه كم شود كه بنا بر آخرين هماهنگي‌هاي صورت گرفته در اين رابطه اين تبصره حذف شد و بر اين اساس زمان خدمت سربازي تا پايان سال 89 به همين روال حال حاضر خواهد بود.

وي در ادامه از حذف بند مربوط به معافيت سه برادري در طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي خبر داد و گفت: ‌همچنين بر اساس آخرين هماهنگي‌ها، موضوع معافيت داماد و نوه‌هاي خانواده شهدا كه فرزند پسر نداشته باشند هم حذف شده است.

سردار كمالي با تاكيد بر اينكه بحث حقوق، خوراك و پوشاك سربازان بايد وضعيت بهتري نسبت به حال حاضر پيدا كند اظهاراميدواري كرد كه بحث بيمه و افزايش حقوق براي سربازان متاهل نيز مدنظر قرار گيرد.

مدير كل مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح حضور مردم در امر دفاع را مهم ارزيابي كرد و در اين باره گفت: از زماني كه امام خميني(ره) بحث مبارزه با طاغوت را آغاز كرد مردم براي مقابله با حكومت مستبد وارد عمل شدند و اين موضوع در زمان جنگ هم ادامه پيدا كرد.

وي اظهار كرد: مشاهده كرده‌ايد كه هركجا مشكلي ايجاد شود به طور مثال مانند فتنه اخير زماني كه مردم سر صحنه بيايند كار يكسره خواهد شد و موضوع برطرف مي‌شود. چون كشور ما يك كشور مستقل و متكي به مردم است.

سردار كمالي درباره فروش سربازي هم گفت: عده‌اي موضوع فروش سربازي را دنبال مي‌كنند يعني كساني كه پول دارند مي‌خواهند از صحنه سربازي خارج شوند. اين در حاليست كه در صورت فروش سربازي افرادي كه كمتر از امكانات كشور استفاده مي‌كنند نمي‌تواند از اين موضوع استفاده كنند در نتيجه نمي‌توان موضوع فروش سربازي را اجرايي كرد. 

سردار زاده كمند، رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا نيز هدف از اجراي اين جشنواره را ارتقاي شان سرباز عنوان كرد و افزود: سربازان بدنه اصلي نيروهاي مسلح را شامل مي‌شوند و در كنار ساير كاركنان اين نيروها در خط مقدم ايفاي نقش مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه نگاه امروز به سرباز نسبت به گذشته متفاوت شده است افزود: در گذشته استفاده بهينه از توان سربازان مدنظر قرار گرفته بود در حالي كه امروز تبديل اين دوران به دوران رشد و تعالي سربازان مورد نظر و تحقق آن مستلزم برنامه‌ريزي‌هاي طولاني مدت است.

سردار زاده‌كمند اظهار كرد: اصلاح قانون خدمت وظيفه عمومي، ارتقاي شان و منزلت سرباز، ارتقاي سطح معيشت سربازان و تبليغ دستاوردهاي آنان از جمله اقداماتي است كه در اين راستا بايد صورت گيرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو