bato-adv
کد خبر: ۴۱۴۳۷

تشریح نقش وزارت دفاع در توليد ناوشكن جماران

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۸۸


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ناوشكن جماران محصول مشترك نيروي دريايي ارتش، وزارت دفاع و متخصصان كشورمان در بخش خصوصي است. 

سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي اظهار كرد: در تدوام بهره‌برداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در بخش صنعت دفاعي، طراحي و ساخت ناوشكن جماران گام مهم ديگري در افزايش اقتدار، خودباوري وعزت ملي و تحقق بخشيدن به تدابير و هدايت هاي فرماندهي كل قوا بود.

وي با بيان اين‌كه " ساخت اين شناور در سال 1376 به دستور مستقيم فرمانده معظم كل قوا آغاز شد" ادامه داد: سيستم‌هاي الكترونيكي، اپتيكي، مخابراتي، ناوبري، جنگ‌افزاري و تسليحاتي اين شناور توسط متخصصان وزارت دفاع طراحي، توليد و بر روي بدنه اين شناور نصب شده است.

وي خاطرنشان كرد: صنايع مختلف وزارت دفاع از جمله صنايع دريايي، الكترونيك و اپتيك،مخابرات، جنگ‌افزار و موشكي وزارت دفاع در توليد آن مشاركت جدي و همه جانبه‌اي داشتند.

وزير دفاع با اشاره به " طراحي و ساخت سوپر استراكچر آلومينيومي به وزن 70 تن توسط صنايع دريايي شهيد جولايي وزارت دفاع و نصب آن در بدنه ناوشكن" اظهار كرد: همچنين طراحي و ساخت شافت ناوشكن و تجهيزات جانبي آن توسط صنايع حديد و فولاد آلياژي وزارت دفاع

انجام شده است.

وي افزود: تجهيزات الكترونيكي و اپتيكي ناوشكن جماران نيز شامل سونار، مخابرات زيرآبي، كنترل آتش توپهاي 40 و 76 ميليمتري، پردازشگر راداري، عمق‌سنج، ساعت شناور، بادسنج، سرعت‌سنج، جايرو مغناطيسي، رادارهاي ناوبري باندهاي اس و ايكس، يكپارچه‌سازي رادار هوايي، سيستم كامل هواشناسي، سكوي موشك و اژدر، قبضه سينه، پاشنه و قطب‌نماي مغناطيسي بخشي از تجهيزات بومي است كه توسط صنايع الكترونيك وزارت دفاع در ناوشكن جماران نصب و راه‌اندازي شده است. تعامل، وحدت و همدلي متخصصان وزارت دفاع و نيروي دريايي ارتش در طراحي و اجراي اين پروژه دفاعي از ويژگي برجسته آن به شمار مي‌رود.

وي خبر داد: ساخت فروند دوم اين نوع شناور توسط سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع آغاز شده است كه با بهينه‌سازي برخي از سسيستم‌ها و زيرسيستم‌هاي آن ان‌شاءالله پس از تكميل تحويل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.

وحيدي گفت: همچنين مأموريت ساخت فروندهاي ديگري از شناورهاي كلاس موج نيز به صنايع دريايي وزارت دفاع ابلاغ شده است كه مراحل ساخت آن در دست اجراء قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: ناو شکن جماران
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین