bato-adv
کد خبر: ۴۱۸۹۸۷

بحران در اردوگاه پرسپولیس؛ کالدرون روی لبه پرتگاه!

بحران در اردوگاه پرسپولیس؛ کالدرون روی لبه پرتگاه!
۱۰ هزار هوادار تیم پرسپولیس در حالی این تیم را تشویق می‌کردند که منتظر پیروزی در مقابل نفت مسجد سلیمان بودند. تا با سه امتیاز به صدر جدول نزدیک شوند. اما وقتی در دقیقه ۷۶ پرسپولیس اولین گل بازی در دریافت کرد، هواداران علیه کالدرون سرمربی آرژانتینی این تیم شعار دادند و خواستار بازگشت برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق این تیم شدند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸
فرارو- روز گذشته پرسپولیسی‌ها برابر نفت مسجد سلیمان با نتیجه ۱ برصفر مغلوب شدند تا شب تلخی برای طرفداران سرخ تهرانی رقم بخورد. البته پس از این باخت حمله‌ها به کالدرون آغاز شد و ساعاتی بعد مدیرعامل تیم پرسپولیس به سرمربی آرژانتینی خود اولتیماتوم عدم باخت داد.

به گزارش فرارو، در آغاز هفته یازدهم لیگ برتر، ۱ آبان تیم پرسپولیس میزبان نفت مسجد سلیمان بود. در روزی که سرخ پوشان برای برد وارد زمین شدند و همه منتظر تغییر در جدول لیگ بودند. اما در پایان نتیجه جور دیگری رقم خورد و تیم کالدرون ۱۰ هزار هوادار پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه را با ناراحتی راهی خانه کرد.

در حالی که نتیجه بازی تا دقیقه ۷۵ صفر- صفر مساوی دنبال می‌شد، در دقیقه ۷۶ روی یک کرنر ارسالی نفتی ها، توپ با ضربه سر علیرضا علیزاده مهاجم نفت مسجد سلیمان، وارد دروازه پرسپولیس شد تا شاگردان تارتار با یک گل، برد را به خانه ببرند.

در این بازی سرخ پوشان ۸ موقعیت گل داشتند که هیچ کدام به ثمر نرسید و در مقابل نفت مسجد سلیمان از ۴ موقعیت گل خود استفاده کرد و با یک گل پرسپولیس مدعی قهرمانی را شکست داد. درصد مالکیت این بازی نیز ۶۳ به ۳۷ در اختیار پرسپولیسی‌ها بود.

با باخت پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان، چهارمین باخت سرخ پوشان در طول ۱۱ بازی گذشته این فصل ثبت شد. پرسپولیسی‌ها پیش از این باخت، در برابر تراکتورسازی، سپاهان و شهر خودرو مغلوب شده بودند. این باخت‌ها ازاین نظر حائز اهمیت است که هر چهار باخت سرخ پوشان مقابل حریفان مدعی رقم خورد و از مهم‌ترین بازی‌های لیگ محسوب می‌شدند.

حواشی باخت پرسپولیس و واکنش‌ها به کالدرون

۱۰ هزار هوادار تیم پرسپولیس در حالی این تیم را تشویق می‌کردند که منتظر پیروزی در این بازی بودند تا با سه امتیاز به صدر جدول نزدیک شوند. اما وقتی در دقیقه ۷۶ پرسپولیس اولین گل بازی در دریافت کرد، هواداران علیه کالدرون سرمربی آرژانتینی این تیم شعار دادند و خواستار بازگشت برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق این تیم شدند.
 
در ادامه واکنش‌ها به نتایج ضعیف و چینش عجیب بازیکنان توسط کالدرون، بسیاری از کارشناسان پیش بینی کردند که ادامه این روند منجر به اخراج کالدرون می‌شود. با این حال محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس بلافاصله بعد از پایان بازی به خبرنگاران گفت که «الان وقت تغییر کالدرون نیست. شاید هنوز صحبت درباره به آخر خط رسیدن کالدرون زود باشد.»

انصاری فرد که در طول دوران مدیریتی اش نشان داده که تاب شکست را ندارد این بار هم تحمل نکرد وبه سرمربی آرژانتینی الوتیماتوم داد. مدیرعامل پرپسولیس چند ساعت بعد از بازی از طریق مدیر تیم (افشین پیروانی) ابلاغ خود مبنی بر جلسه زودهنگام با گابریل کالدرون را اعلام کرد. موضوعی که باعث شد، کالدرون به‌همراه پیروانی و مترجم خود در جلسه به صرف صبحانه و تهدید نرم حضور یابد.

باشگاه بعد از شنیدن توضیحات فنی کالدرون درباره شرایط تیم به او اعلام کرد که در دیدار‌های آتی و خصوصا درجام حذفی، تیم باید با آمادگی کامل روحی - روانی و فنی حضور یافته و هیچ کدام از ارکان باشگاه و همچنین هواداران طاقت باخت و ناکامی دیگری را نخواهند داشت.

اما در مقابل اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که باید به سرمربی آرژانتینی زمان داد و نمی‌شود با شعار چهار نفر که گفته اند کالدرون برود، او را برکنار کرد.

البته در بازی پرسپولیس تنها کالدرون نبود که مورد انتقاد قرار گرفت. هوادران این تیم، نسبت به بازی ضعیف علی علیپور مهاجم سرخ پوشان هم واکنش نشان دادند. البته مهاجم شماره ۷۰ پرسپولیس امسال از یازده بازی تیمش در ده بازی نتوانسته گلزنی کند و همین باعث شده تا هواداران، مدام علیپور را مورد نکوهش قرار دهند.

طرفداران عصبانی پرسپولیس در اقدامی عجیب سوشا مکانی دروازه بان نفت مسجد سلیمان را هم هو کردند. او که در گذشته دروازه‌بان این تیم بوده، گویا دلخوری هواداران به این دلیل بود که واکنش‌های فوق العاده مکانی باعث شد تیم شان وارد بحران شود. سوشا مکانی پس از بازی و در پاسخ به اینکه چرا هواداران به او واکنش نشان داده اند، می‌گوید: "نه من اصلا چنین چیزی نشنیدم. "

کالدرون روی لبه تیغ

کالدرون در حالی پا جای پای برانکو ایوانکوویچ گذاشته که سرمربی کروات نتایج موفقی کسب کرده بود. سرمربی آرژانتینی که از همان ابتدا با ادعا‌های بزرگ وارد تیم پرسپولیس شد، شرایط گذشته را هم زیر سوال برد. او به عدم نمایش تهاجمی پرسپولیس و اینکه آن‌ها از تمام ظرفیت‌های این تیم سود نبرده‌اند، اشاره کرد و گفت که " او در تیم‌های بزرگ به دنبال موفقیت‌های بزرگتر است. " که این حرف‌ها با امیدواری اولیه پرسپولیسی‌ها همراه شد.

اماحالا تیم کالدرون پس از گذشت یک سوم از فصل، چهار باخت را تجربه کرده است و با ۱۹ امتیاز و با یک بازی بیشتر در جایگاه سوم قرار دارد، که البته این احتمال هم وجود دارد که در پایان این هفته دو رده دیگر نیز در جدول سقوط کند.

مسئولان باشگاه، به کالدرون گفته اند که در ۵ بازی باقی مانده این فصل و جام حدفی نباید شکست بخورد و در واقع این بازی‌ها حکم زندگی و مرگ برای سرمربی آرژانتینی دارد. حالا در ادامه باید دید که با برد در بازی‌های باقی مانده کالدرون حضورش در پرسپولیس را مستحکم می‌کند یا پایان زودهنگام سرمربی آرژانتینی رقم خواهد خورد؟
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین