bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۲۹۲۶

عقب‌نشيني حوثي‌ها از‌٢٠ مقر خود در صعده

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۸۸


منابع يمني اعلام كردند:‌ يك زنداني عضو القاعده كه براي مداوا به يكي از بيمارستان‌هاي صنعا منتقل شده بود دو تن از محافظانش را كشت. 

به نوشته‌ي روزنامه‌ي لبناني النهار، منابع پزشكي يمن اعلام كردند: اين عضو القاعده كه در بيمارستان جمهوري در صنعا تحت مداوا بود توانست سلاح دو تن از محافظان از مجموع پنج محافظ را گرفته و اين دو محافظ را كشت. وي كه قصد داشت از بيمارستان بگريزد در اين تلاش ناكام ماند.

به گفته‌ي اين منابع سه محافظ ديگر وارد اتاق شده و بعد از وقوع آتش سوزي در اتاق بيمارستان اين عضو القاعده ناگزير به تسليم خود شد و به زندان منتقل شد.

هم‌چنين در درگيري‌هاي مجدد ميان گشتي‌هاي ارتش يمن و اعضاي مسلح طرفدار حزب جنبش جنوب در استان ضالع در جنوب يمن كه خواهان جدايي هستند يك سرباز يمني كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند.

وزارت كشور يمن نيز از كشته شدن يك فرد مسلح بر اثر انفجار بمب در استان ابين كه در مقر حزب كنگره حاكم در منطقه كار گذاشته شده بود خبر داد.

شهر ردفان در استان لحج شاهد تظاهرات طرفداران جنبش جنوب بود.

اين تظاهر كنندگان پرچم‌هاي دولت جنوب و پرچم‌هاي سبز را در دست داشتند و توقف دستگيري‌ها را خواستار شدند.

منابع استان الضالع اظهار داشتند: ارتش يك كمربند امنيتي گسترده را در استان الضالع در تمامي مسيرها ايجاد كرده است.

اين منابع افزودند: استان الضالع بعد از دو روز اعمال قانون منع آمد و شد در شرايط استثنايي به سر مي‌برد.

منابع امنيتي نيز گفته‌اند اوضاع تحت كنترل است و امنيت در استان برقرار است. معارضان در جنوب تهديد كرده‌اند كه شيوه حوثي‌ها را در زمينه‌ي مقاومت در برابر دولت دنبال خواهند كرد.

شيخ ياسر الصوملي از منطقه‌ي طورالباحه در استان لحج كه رهبري اين معارضان عليه دولت را هدايت مي‌كند گفت: من و طرفدارانم در راستاي مبارزه با ارتش و پليس و نيروهاي امنيتي مقاومت خواهيم كرد.

منابع نزديك به كميته‌هاي نظارت بر اجراي توافقنامه‌ي آتش بس گفتند، اكثر خودروها و تجهيزاتي كه توسط حوثي‌ها از ارتش غارت شده را تحويل اين كميته ها نداده‌اند.

اعضاي الحوثي گفته‌اند اكثر اين تجهيزات و خودروها در حملات نابوده شده است.

مسئولان امنيتي استان صعده نيز تدابير لازم جهت گشودن صعده‌ي قديمي را به روي شهروندان و كمك‌ها تكميل كرده‌اند. تمامي راه‌هاي ورودي به شهر باز شده و مراكز ايست بازرسي برداشته شده است.

درپي درخواست عبد الملك بدرالدين الحوثي، رهبر حوثي‌ها از اعضاي اين گروه مبني بر تخليه‌ي مقرهاي خود، حوثي ها 20مقر خود در مناطق كوهستاني اطراف صعده راتخليه كردند.

برچسب ها: حوثی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین