bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۳۴۹۳

دو عضو اصلي القاعده در يمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۸۸


وزارت دفاع يمن اعلام کرد كه در حملات هوايي ارتش يمن به مواضع القاعده در شمال شرقي اين کشور، دو تن از سرکرده‌هاي اين شبکه کشته شدند. 

به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت دفاع يمن در بيانيه‌اي که شب گذشته در پايگاه اينترنتي اين وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد كه نيروي هوايي يمن يکشنبه شب به گروهي از عناصر تروريست که در حال تدارک حمله به تاسيسات حياتي کشور بودند، حمله کردند که در جريان آن دو تن از سرکرده‌هاي القاعده کشته شدند. 

وزارت دفاع يمن در بيانيه خود به نام‌هاي اين دو تن اشاره نکرده است. در اين بيانيه همچنين توضيحي درباره تاسيسات حياتي يمن که تروريست‌ها قصد داشتند انرا هدف قرار دهند ارائه نکرده است اما حملات شب گذشته نيروي هوايي يمن در منطقه موديه در 480 کيلومتري جنوب شرقي صنعا در استان ابيانه نزديک استان نفت خيز شبوا روي داد. 

منابع وابسته به وزارت دفاع يمن اعلام کردند، در اين حملات علاوه بر دو سرکرده شبکه القاعده چند تروريست ديگر نيز کشته شدند.
دولت يمن از ماه دسامبر موضعي تهاجمي ضد اعضاي شبکه القاعده اتخاذ کرده است. اين شبکه تروريستي مسئوليت چندين مورد حمله به مراکز ديپلماتيک، تاسيسات نفتي و جهانگردي خارجي را در يمن بر عهده گرفته است. 

اما از 20 ژانويه تاکنون اين نخستين حمله هوايي ارتش يمن ضد مواضع القاعده به‌شمار مي‌رود. 

برچسب ها: القاعده یمن
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین