bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۸۹۹۶

حمايت رئيس مجلس از تمدید شوراها

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۸۹


72 ساعت بعد از آنکه علی لاریجانی توانست رای قاطع نمایندگان را برای ریاست مجلس در سومین سال کاری مجلس هشتم به دست بیاورد ، خبرنگاران پارلمانی را با وجود تعطیلی مجلس به بهارستان فراخواند تا به بهانه سال روز آغاز به کارمجلس شورای اسلامی نظرات خود را به اطلاع افکار عمومی برساند.

او در یک کنفرانس خبری که عصر دیروز با حضور خبرنگاران داخلی وخارجی برگزار شد مثل همیشه ازعملکرد مجلس دفاع کرد ودرپاسخ به سوال خبرنگاری که از برخی از موازی‌کاری‌های مجلس با دولت انتقاد کرده بود نظارت را حق طبیعی مجلس دانست وتاکید کرد: اگر مجلس درمسائل بعد از انتخابات دخالت کرد از منظر حقوق ملت و حقوق نظام بود.

لاريجاني همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاری که نظر وي را درخصوص تجميع انتخابات و تمدید دوره فعلی شوراها جويا مي‌شد، عنوان كرد: مصوبه‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام براي تجميع انتخابات يك قاعده‌ كلي است كه البته مراحل تصويب را هنوز نگذرانده است. 

رئيس مجلس با اشاره به لايحه‌ شوراي عالی استانها درخصوص تجميع انتخابات شوراها و رياست جمهوري، گفت: نظر آنها اين است كه انتخابات شوراها دو سال و نيم تمديد شده و با انتخابات رياست جمهوري برگزار شود كه البته اين مسئله داراي مزايا و معايبي است. وي با تاكيد بر حفظ حقوق مردم، از سويي به هزينه‌هاي بالاي برگزاري انتخابات برای یک دوره دو ساله اشاره كرد و گفت: اين لايحه بايد سبك و سنگين شود و اگر مجلس با اين موضوع موافقت كند، براي اين است كه هزينه‌هاي زيادي برگزاري يك انتخابات به بار خواهد آورد. هرچند كه حق مردم براي حضور در صحنه‌هاي مختلف انتخابات، بايد محفوظ باشد. لاريجاني گفت:می توان تمدید این دوره را به صورت استثنایی پذیرفت ولی با اين روش به عنوان قاعده موافق نيستيم. 

   

برچسب ها: شورا مجلس
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین