bato-adv
کد خبر: ۴۹۷۰۳۵
چه کسی می‌تواند این معادله را حل کند؟

لغو مجوز کتاب‌های جعفر شیرعلی‌نیا

لغو مجوز کتاب‌های جعفر شیرعلی‌نیا
شیرعلی‌نیا نوشت: «امروز از وزارت ارشاد به مدیر انتشارات سایان گفته‌اند کتاب‌های شیرعلی‌نیا را تجدید چاپ نکنید؛ مجوزها لغو شده است.»
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

فرارو- جعفر شیرعلی‌نیا تاریخ‌نگار و از محققان سرشناس تاریخ جنگ هشت ساله ایران و عراق از لغو مجوز آثارش توسط وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داده است. 

شیرعلی نیا امروز در کانال تلگرام خود نوشت: «حدود ده روز پیش از دفتر رئیس جدید قوه‌ی قضائیه تماس گرفتند و گفتند که جناب اژه‌ای می‌خواهند از نقد و نظرات من به عنوان تاریخ‌نگار در مسائل کشور استفاده کنند و نظراتی را که برایشان می‌فرستم، شخص رئیس قوه می‌خواند.» 

او افزود: "امروز از وزارت ارشاد به مدیر انتشارات سایان گفته‌اند کتاب‌های شیرعلی‌نیا را تجدید چاپ نکنید؛ مجوزها لغو شده است. به راستی این معادلات را چه کسی می‌تواند حل کند؟ امیدوارم جناب اژه‌ای، رئیس قوه‌ی قضائیه، و جناب صالحی، وزیر ارشاد، بتوانند." 

انتشاراتی سایان منتشر کننده آثار جعفر شیرعلی نیا است. بیشتر آثار شیرعلنی‌نیا که این انتشارات منتشر کرده تاریخ مصور است. 

دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق، دایره المعارف مصور امام خمینی، روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله خامنه‌ای، روایتی از زندگی و زمانه اکبر هاشمی رفسنجانی، روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله سید محمد بهشتی از جمله آثار شیرعلی‌نیا است که انتشارات سایان منتشر کرده است. 

روایت‌های شیرعلی‌نیا از اتفاقات جنگ هشت ساله در سال‌های اخیر بحث برانگیز بوده و بازتاب وسیعی داشته است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین