bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۰۱۲۰۵
اطلاع رسانی تبلیغاتی

چرا معامله گری در بازارهای مالی کاری سخت است؟

چرا معامله گری در بازارهای مالی کاری سخت است؟
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

اگر شما تاکنون سابقه معامله گری در بازارهای مالی را داشته اید، قطعاً تاکنون متوجه این امر شده اید که معامله گری اصولی در بازارهای مالی کاری سخت و دشوار می باشد. بخواهیم راحت بریم سر اصل مطلب، حقیقت این هست که این حرفه اصلاً کاری ساده و آسان نیست و برای موفقیت در آن نیاز به آموزش های اصولی و صحیح دارید.

کار کردن با سرمایه واقعی

خب طبعاً اولین مشکلی که در این بازار خودنمایی می کند، این هست که شما مجبور هستید روی پول و سرمایه خود کار کنید و آن را تحت ریسک از دست دادن و ورشکستگی قرار دهید. البته این مورد در تمامی حرفه های دیگر هم امکان پذیر هست که مثلاً فردی برای شروع کار، سرمایه زیادی به صورت مختلف برای اجاره محل کار خود و امکانات و وسایل مورد نیاز تهیه کند و در آخر هم آن کار موفقیت آمیز نباشد و مجبور به خروج از آن کار شود. اما تفاوت این مورد در بازارهای مالی از اینجا آغاز می شود که فرد می تواند خیلی سریعتر شاهد از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه اش شود که همین امر خطر این کار را برای افراد مبتدی بسیار زیاد می کند.

فراگیری و آموزش یک سیستم معالمه گری کارا مثل آموزش پرایس اکشن یکی از بهترین راهکارهای موجود برای شروع فعالیت حرفه ای در بازارهای مالی مختلف می باشد.

آیینه تمام نمای شخصیت

آیا حرفه ای دیگر را سراغ دارید که فعالیت در آن باعث شود که تمامی ویژگی های اخلاقی و روانی فرد در آن تاثیر گذار باشد و بتواند نتیجه کار را مشخص نماید؟ برای درک بهتر این موضوع تصور کنید فردی که دارای شخصیت جنگجویی و انقام گیرنده هست، بخواهد در بازارهای مالی نیز فعالیت کند. زمانی که یک پوزیشن (موقعیت) معاملاتی وی بر خلاف پیشبینی و تحلیل وی حرکت می کند و مثلا به جای افزایش قیمت، کاهش می یابد، فرد دچار عصانیت از این موضوع می شود و تصمیم می گیرد که هرجور شده از بازار مالی انتقام بگیرد و بتواند آن روز را با سود و بدون ضرر به اتمام برساند.

همین امر باعث خواهد شد که فرد ریسک های غیر معقول انجام دهد و میزان سرمایه بیشتری را جهت پوشش ضرر قبلی و به سود رسیدن در طی آن روز، درگیر معاملات نماید. حالا تصور کنید که همین معامله وی هم با ضرر همراه شود!! بدین صورت به راحتی فرد معامله گر وارد یک سیکل خطرناک روانی می شود که باعث ضررهای مالی زیاد نیز خواهد شد.

آقای دکتر رضا اناری در آکادمی تری مارکتز، در دوره روانشناسی معامله گری خود که کاملترین و بهترین منبع روانشناسی در زمینه بازارهای مالی به زبان فارسی می باشد، در طی کارگاه های آموزشی مختلف موارد تاثیر گذار روانی در بازارهای مالی را بررسی و آموزش داده اند.

چرا معامله گری در بازارهای مالی کاری سخت است؟

امکان فعالیت حتی در شرایط بد روانی

یکی دیگر از مشکلات رایج در حرفه و کار معامله گری در بازارهای مالی همین موضوع هست که فرد حتی در شرایط بد روانی نیز می تواند پای سیستم و یا حتی گوشی خود بنشیند و شروع به انجام معامله های احساسی و هیجانی کند که به نوعی مشکلات خود را فراموش کند و ذهنش درگیر مسائل دیگری شود.

همین امر خود می تواند فرد را به راحتی در سیکل خطرناک قاتل های زنجیره ای معامله گری بیندازد که بسیار قدرتمند عمل می کنند و می توانند در چشم به هم زدنی کار مالی فرد را به اتمام برسانند و در انتها فرد معامله گر بماند و جیب خالی و مشکلات شدید روانی که ناشی از این اتفاق برای وی به وجود خواهد آمد.

نبودن ناظر و فردی که بر عملکرد شما نظارت کند!

یکی دیگر از مشکلات متداول در این حرفه، بحث عدم وجود فرد یا افرادی هست که بر فعالیت شما نظارت کنند و اگر جایی دچار اشتباه و لغزش از اصول کاری می شوید، به شما تذکر دهند. همین امر به نظر ساده، می تواند آثار بسیار مخربی بر عملکر شما داشته باشد. فردی را در نظر بگیرید که در گوشه ای از اتاق خود اقدام به فعالیت در بازارهای مالی می کند و هیچ کسی در اطراف او، از جزییات و حال روحی وی خبردار نیست. بدین صورت و حتی در شرایط بد، کسی جز فرد معامله گر نمی تواند به خودش کمک کند تا با مدیریت روان و سایکولوژی خود، مانع از بروز اتفاق های ناگوار برای وی شود.

به همین علت است که پیشنهاد می شود افراد فعال در این حرفه، حتماً دارای کوچ و مربی حرفه ای باشند تا فرد سومی وجود داشته باشد که نیاز به پاسخگویی به وی لازم باشد و فرد معامله گر تلاش بیشتری جهت حفظ نظم و دیسیپلین انجام دهد.

آکادمی تری مارکتز چگونه معامله گری را به صورت اصولی به شما آموزش می دهد؟

در ایران آکادمی تری مارکتز پروسه یادگیری اصولی متد پرایس اکشن به همراه رعایت مسائل روانشناسی را دقیقاً در دوره پرایس اکشن الگو تریدینگ پیاده سازی کرده است و شما یک سیستم ساده اما کاملاً کارا را از طریق انجام تمرینات بسیار به صورت کامل و حرفه ای فرا خواهید گرفت و عملاً در این پروسه دانشی که می آموزید، به مهارت تبدیل می شود و می توانید به راحتی آن را در تمامی بازارهای مالی اجرا نمایید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو