bato-adv
کد خبر: ۵۰۷۲۲۶

واکنش امام جمعه اردبیل به انتصاب برادرزاده‌اش به عنوان استاندار

واکنش امام جمعه اردبیل به انتصاب برادرزاده‌اش به عنوان استاندار
بنده در مسئولیت نمایندگی مقام معظم رهبری در استان دخالتی در عزل و نصب‌ها ندارم و به هیچ وجه سفارش فردی را نمی‌کنم و اگر نامه‌ای را به مدیران و یا مجموعه قضائی استان ارجاع می‌دهم قطعا با پی نوشت بررسی قانونی و دقت نظر در پرونده هاست تا حقی از کسی ضایع نشود، اما قضات و مدیران در تصمیم گیری نهایی مبسوط الید هستند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۹ مهر ۱۴۰۰

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در پیشگاه خداوند و مردم اردبیل اعلام می‌کنم که کوچکترین قدمی برای استانداری سیدحامد عاملی برنداشته ام.

به گزارش ایسنا، سیدحسن عاملی روز پنجشنبه ۸ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید اردبیل اظهار کرد: اکبر بهنامجو استاندار ساعی و پرتلاش سابق اردبیل در تاریخ این استان فعالیت‌ها و عملکرد فراموش نشدنی دارد که در این چهار سال سعی کرد بدون تنش و اظهارنظر‌های سیاسی تنها به متن کار‌های اجرایی و عمرانی متمرکز باشند.

وی خاطرنشان کرد: این شخصیت تمام وقت خود را وقف توسعه استان اردبیل کرد که بنده از مدیریت وی جدا راضی هستم.

امام جمعه اردبیل به مسئولیت خطیر استاندار اردبیل در حساس‌ترین مقطع توسعه‌ای کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: من نمی‌توانم در مورد قابلیت‌های استاندار جدید اردبیل سخنی بگویم بلکه ارباب صنعت و اظهارات آن‌ها گواه روشنی بر مدیریت شایسته سیدحامد عاملی در دوره مسئولیت سازمان صمت بوده است.

عاملی ضرورت حفظ وحدت و انسجام را در استان یادآور شد و بیان کرد: همه اهالی استان خانواده واحدی هستند و شایسته است بدون مرزبندی در همه مناطق استان اولویت توسعه مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: باید همه مناطق استان در دیدگاه توسعه‌ای استاندار جدید اردبیل و مدیران یکسان دیده شوند تا با درایت و دوراندیشی توسعه متوازن در همه مناطق استان رقم بخورد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: استاندار جدید اردبیل در انتخاب مدیران و معاونین جز شایستگی چیز دیگری را لحاظ نکند و افرادی که شایسته در عرصه‌های مختلف هستند بکارگیری شده تا از توانمندی آن‌ها به دور از نگاه سیاسی و جناحی استفاده شود.

عاملی گفت: بنده در مسئولیت نمایندگی مقام معظم رهبری در استان دخالتی در عزل و نصب‌ها ندارم و به هیچ وجه سفارش فردی را نمی‌کنم و اگر نامه‌ای را به مدیران و یا مجموعه قضائی استان ارجاع می‌دهم قطعا با پی نوشت بررسی قانونی و دقت نظر در پرونده هاست تا حقی از کسی ضایع نشود، اما قضات و مدیران در تصمیم گیری نهایی مبسوط الید هستند.

وی اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارنظر‌ها و طرح مسایل حاشیه‌ای بنده اعلام می‌کنم که در انتخاب استاندار جدید اردبیل دخالتی نکرده و سفارشی را به دولت و یا وزیر کشور نداشته ام بلکه رزومه افراد به وزارت کشور ارسال شده تا تصمیم نهایی را وزیر کشور و دولتمردان اتخاذ کنند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: آن‌هایی که تهمت زده و اظهارات دروغی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌کنند باید بدانند که در روز قیامت باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند چرا که خدا را شاهد می‌گیرم که برای استانداری سیدحامد عاملی حتی یک قدم نیز برنداشته ام.

عاملی گفت: وزیر کشور و نمایندگان استان در مجلس گواه خوبی هستند که صحبت‌های بنده را تائید کنند چرا که از هیچ مسیری سعی نکردم تا فرد خاصی را توصیه کرده و یا نسبت به انتصاب او مصر باشم.

وی افزود: مسئولیت‌ها در دست همه ما امانتی است که از سوی مردم به گردن ما گذاشته شده است و قطعا در برابر این مسئولیت‌ها و امانت‌ها باید روزی پاسخگو باشیم که در این پاسخگویی راغب نیستیم راهی جهنم شویم.

امام جمعه اردبیل در پایان به استاندار جدید اردبیل توصیه کرد؛ تا به کار‌های فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند چرا که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور غفلت از مسایل فرهنگی است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

حسین
Poland
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
امام جمعه محترم لطفا یک نمونه مثال بزنند که
حل مشکلات فرهنگی چگونه باعث حل مشکلات اقتصادی و فقر مردم میشود. چون اگر بشه واقعا
عالی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
حاج آقا عاملی قرار نبود شما کاری بکنید! همینکه ایشان برادر زاده شما بودند کافی بود تا انتخاب شوند! انشاا... که مبارکه و برای پیشرفت استان عملکرد مناسبی داشته باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
فامیل گرایی بیش از حد دولت از روزی که عمه زاده جوان وبی تجربه خانم آقای ریسی به عنوان وزیر وزارت عریض وطویل آموزش وپرورش معرفی شد، شروع شده وبا شیب صعودی نیز ادامه خواهد یافت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
اره كاملن شانسي هست، مثل برادران لاريجاني و هزار فاميلهاي ديگهر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
شما که می خوای فردا بچه های ما رو بفرستی جنگ قره باغ،حداقل کمی هم از ما حیا کنید.به خدا ما برای وطن می جنگیم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۳
مهدی
Germany
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
جدا
شماها هم‌به قیامت اعتقاد دارید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
صنعیت کشور وضعیت درستی ندارد چه به رسد به صنعت نداشته اردبیل که ربط اش می دهید به شایستگی برادرزاده تان، می توانستید دخالت کنید و بر انتصاب فرد شایسته تاکید کنید.کارنامه ایشان در زمان ریاست سازمان صمت استان اردبیل کاملا روشن و تاسف بار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
داماد روحانی مجبور شد استعفا دهد..
ناشناس
Germany
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
اکبر بهنامجو استاندار ساعی و پرتلاش سابق اردبیل در تاریخ این استان فعالیت‌ها و عملکرد فراموش نشدنی دارد که در این چهار سال سعی کرد بدون تنش و اظهارنظر‌های سیاسی تنها به متن کار‌های اجرایی و عمرانی متمرکز باشند. اگر واقعا اینگونه می باشند چرا از چنین پست به این مهمی برداشته می شوند؟ اگر کسی حرفتان را باور نمی کند یکی به همین دلیل می باشد. می فرمائید بسیار خوب کار کرد و در تاریخ اردبیل ماندگار خواهد ماند بعد هم ایشان را از پست به این مهمی برمیدارند!!!
ناشناس
Denmark
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
ما نوگفتیم تو دست وداشتی. چرا خودت را ضایع وکنی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
شماها بیش از 40 سال روی گرده مردم سواری چه گلی به سر ملت زدید که حالا مردم را به روز قیامت حواله می‌دهید با ندانم کارهاتون دین و اعتقاد مردم را گرفت حالا طلبکارهم هستید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
احسنت حاج آقا سفارش خوب نیس
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
خخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
بله شما دسته گلی. مااااه.. اتفاقه دیگه، پیش میاد... بدون مشورت و توصیه شما میان یه نفر رو استاندار می‌کنند که بعد یهو میبینی ااا برادرزادت بوده... به حرف مردم گوش نکن... الکی حرف درمیارن. نمونه‌های مشابه شما هم خیلی داریم در شهرهای دیگه، شانسه دیگه...
Saba
Germany
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
بله قطعا من که تحصیلات عالیه دارم حتما میتونم به همین راحتی استاندار شم و اصلا نسبت فامیلی با بزرگان اصلا هیچ گونه اثری در گرفتن این پست نداره. برادر من اخه چرا این قدر ملت رو احمق فرض می کنید!!!!
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
چی می شه که همیشه برادر زاده و پسر عمه و عمو و ... این ادم ها خیلی شایسته می شن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
حاج اقا نیازی نیست که شما دخالتی یا توصیه ای بکنید همین قدر که آدم برادر زاده شما باشه کافیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
نه شما سفارش نکردید خودش لیاقت داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
من که قانع شدم.مرسی.
تنهو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
حاج اقا عاملی مجتهد وعارفی وارسته ومرد بزرگی است که صداقت وتقوا وشجاعت در رفتار واعمال دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
آره جون خودت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
باشه باورمون شد همه عمو دارن ما هم عمو داریم!
یک هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
من با شناختی که از آقای عاملی و اظهار نظرها و موضع گیری های قبلیشون دارم حدس می زنم که صحیح می فرمایند ولیکن بهتر بود برای پیشگیری از هر نوع سوء استفاده و یا هر نوع سوءتفاهمی ، شما تلاش می کردید به هیچ عنوان منصوبین به شما پستی نگیرند.
قطعا اینکار بهتر بود "هی اقرب للتقوی"
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین