bato-adv
کد خبر: ۵۱۳۳۳۶
نمایندگان اصولگرا خطاب به رئیسی: چه زمانی مشکلات را حل می‌کنید؟

آغازی بر پایان ماه‌عسل دولت رئیسی

آغازی بر پایان ماه‌عسل دولت رئیسی
دیروز اول یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همین تعبیر ماه‌عسل را درباره خود و وزرای رئیسی به کار برده است. فداحسین مالکی خطاب به رئیسی گفته سه ماه از شروع کار شما می‌گذرد و به نظر می‌رسد برخی از وزرا هنوز در ماه‌عسل انتصابات به سر می‌برند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

چرا کاری نمی‌کنید؟ این صدای برخی نمایندگان علیه رئیسی در روز‌های گذشته است. در روز‌های گذشته برای نخستین بار اعتراضاتی از سوی پارلمان همسو با دولت سیزدهم به جانب رئیسی روانه شده است. هشدار‌هایی درباره سردی رابطه دولت و مجلسیان. شاید ماه‌عسل کم‌کم در حال به‌پایان‌رسیدن است. مشخص است که فشار‌های اقتصادی، صدای رأی‌دهندگان را درآورده و از نمایندگانشان مطالبه‌گری می‌کنند.

به گزارش شرق؛ آن‌ها هم از تریبون مجلس استفاده می‌کنند تا صدایشان به حوزه‌های انتخابیه‌شان برسد و بگویند ما از رئیس‌جمهوری خواستیم اگر نشد دیگر تقصیر ما نیست. دیروز دو نماینده از تریبون استفاده کرده و به رئیس دولت تاختند.

اول یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همین تعبیر ماه‌عسل را درباره خود و وزرای رئیسی به کار برده است. فداحسین مالکی خطاب به رئیسی گفته سه ماه از شروع کار شما می‌گذرد و به نظر می‌رسد برخی از وزرا هنوز در ماه‌عسل انتصابات به سر می‌برند.

او از رئیسی خواسته به دفتر بازرسی ویژه ریاست‌جمهوری دستور دهد تا در مهلتی یک‌هفته‌ای ماجرای انتصابات فامیلی را پیگیری کنند. مالکی خطاب به رئیسی گفته که برای عملی‌شدن سخن‌تان مهلت یک‌هفته‌ای تعیین کرده و به دفتر بازرسی ریاست‌جمهوری دستور دهید تا گزارش دقیقی از این موضوع تهیه کنند و افرادی که براساس نسبت‌های فامیلی سمت‌هایی را تصاحب کرده‌اند، برکنار شوند.

او با بیان اینکه خبر‌های خوبی از تیم اقتصادی دولت به گوش نمی‌رسد، گفت: برخی اختلاف‌نظر‌ها در تیم اقتصادی، گرانی و مشکلات معیشتی مردم را به حاشیه برده است. انتظار داریم شما با یک نهیب حیدری تیم اقتصادی دولت را به همسویی و هم‌گرایی دعوت کنید. نماینده مردم زاهدان با بیان این ادعا که رابطه دولت و مجلس به سردی می‌رود، گفته: علت اصلی این رابطه سرد عدم پاسخ‌گویی وزرا به نمایندگان ملت است، ادامه این روند به صلاح دو قوه نیست.

لازم است رئیس دولت تذکر بدهد تا وزرا در ارتباط‌شان با نمایندگان تجدیدنظر کنند. روز گذشته صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق هم خطاب به رئیسی گفت: جناب آقای رئیسی برای گرانی‌ها فکری کنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید، مردم روز‌های سختی را سپری می‌کنند. دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب‌خانه‌شدن تقاضا‌های دست‌چندم است، امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم‌مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند. چه زمانی این مشکل را حل می‌کنید؟ به مشکل مردم برسید، مردم تحت فشار هستند.

عده‌ای امروز سرشان را برای غذا داخل بشکه‌های آشغال می‌کنند، عده‌ای هم ۷۰۰ میلیون خرج گل عروسی‌شان می‌شود. این‌ها فاصله طبقاتی است، آقای رئیسی اقدام کنید. مسیر قطار اقتصاد و گرانی چه زمانی تغییر خواهد کرد؟ آقای رئیسی پیشنهاد می‌دهم اگر نمی‌توانید قیمت‌ها را کاهش دهید، اگر نمی‌توانید حقوق بازنشستگان را اضافه کنید، اگر نمی‌توانید حقوق معلمان را افزایش دهید، اگر نمی‌توانید حقوق کارکنان مظلوم بعضی از وزارتخانه‌ها را اضافه کنید، حداقل برای شعار عدالتی که دادید، حقوق‌های نجومی را کاهش دهید، اینکه سخت نیست، بیش از چند هزار نفر هم نمی‌شوند.

نماینده مردم بافق در ادامه گفته است: امروز بعضی طبق قانون ۱۷ برابر و به عبارتی ۲۱ برابر حداقل حقوق را می‌گیرند، یعنی بیش از ۴۰ و ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند که باید حداقل باشد، ولی آن را ۱۰ برابر کنید، آقای رئیسی این کار را که می‌توانید انجام دهید. حداقل انتظار مردم این است و در پی آن تسکین پیدا می‌کنند. فاصله وحشتناکی بین جامعه و قشر ضعیف که اکثریت را تشکیل می‌دهند و حداقل ایجاد می‌شود.

او گفته آقای رئیسی بیاید، آقای روحانی بیاید، هر کسی که بیاید تا زمانی که ربا در جامعه است، حکم اسلام اجرا نمی‌شود و نمی‌توان فاصله طبقاتی را از بین برد. امروز ربا و سود بانکی در حال نابودکردن جامعه ماست، واحد‌های تولیدی را ورشکسته می‌کند. مردم را بیچاره می‌کند و زندانی می‌کند، این را باید شما حل کنید. نام ما هم ام‌القرای اسلام است. این‌ها حرف است و شعار. اگر می‌خواهید اصلاح شود باید عملی کنید.

سه روز پیش هم محمود احمدی بیغش به لغزش‌های بیانی و تپق‌های رئیسی در سخنانش که تواتر و دفعات آن رو به افزایش است، ایراد گرفت. او در بخشی از نطق خود خطاب به سید‌ابراهیم رئیسی اظهار کرد: وجود ضعف شدید در ادبیات گفتمانی شما در عرصه‌های مختلف قابل توجیه نبوده و دستاویز قرارگرفتن این ادبیات در شبکه‌های متعدد اجتماعی و رسانه‌های داخلی و خارجی، زیبنده کشور نیست.

مگر در کشور قحط‌الرجال علمی و سیاسی داریم که چهار نفر از استادان دانشگاهی کشور پیدا نمی‌شوند چند خط بنویسند و به شما بدهند تا این‌قدر شاهد گفتمان ضعیف و بحث‌برانگیز غیرعلمی و غیراستنادی نباشیم؟ بیغش همچنین در سخنان خود، پدیده «مقدادیسم» در دولت رئیسی را با پدیده «آشناییسم» در دولت روحانی قیاس کرد.

محمد فقیه نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
چه عجب بالاخره صداتون در اومد
امين ميرزائى
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
دیشبم گفتم . قرار بود عصر جدید پخش شه . الان همه عروس دومادا پا به سن گذاشتن ، ماه عسلم شده ماه شیره !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
زمان روحانی لااقل به جهت منافع باندی و گروهی ، اعتراضی می شد ولی الان ....
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
آقای با غش یعنی خوب حرف زدن و بد عمل کردن بهتره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
برادر بسیجی یکی از عمل‌های خوب رئیسی رو نام ببر؟ با ایرانگردی مشکلات مردم حل نمیشه
نیکو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اگر روش مقابله با دنیا به روشهای عاقلانه اصلاح نشود و تندرو ها از اریکه تصمیم گیری و تصمیم سازی پیاده نشوند، هیچ مشکلی حل نمیشود. 20سال گذشته بهترین شاهد این ادعا است.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
شما ١٥ درصديها كه دوساله رو مسند مجلس نشيتيد چه كرديد كه ایشون بكنه
شماها كه همش در حال طرحهاي مزخرف نحوه برگزاري و شرايط انتخابات بوديد
naser
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
چه عجبه یه صدایی ازاین مجلس دراومداگه بازاینهارودوربعدردصلاحیت نکنن خوبه
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
قرار بود عصرِ جدید باشه ، ماهِ عسلشون شد ماهِ شیره !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
شماها چقدر خوشحال میشید
سعید مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
خوب برادر اینها خودی ها هستند هر وقت همت کردید مملکت را دست اهلش دادید همه چیز رویمیل مردم قرار می گیرد امروز شما 4 درصدی ها بر 96 در صد جامعه حکومت می کنید که جواب نمی دهد صادقانه رها کنید مملکت را
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
این صدای دهل حالا داره نزدیک و نزدیکتر میشه ببینید چقدر خوش هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
مشکل بورسی که دولت قبل غارت کردده و آوارش برجا مونده چگونه باید درست بشه وقتی ثروتمندان همه از باند اصلاح طلبان هستند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
ثروتمندان وابر ثروتمندان از هر دو جناح هستند عزیز.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
برادر بسیجی رئیسی گفته بود مشکل بورسو حل میکنه، خوب حل کنه اگر راست گفته و خیلی دلاور تشریف داره، در ضمن هنوز غارت ادامه دارد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
مشکل اصلی فهم پر مدعاهاست که درست کردنش از درست کردن بورس سخت تره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
برای گرانی‌ها فکری کنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید، مردم روز‌های سختی را سپری می‌کنند. دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب‌خانه‌شدن تقاضا‌های دست‌چندم است، امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم‌مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند. چه زمانی این مشکل را حل می‌کنید؟ به مشکل مردم برسید، مردم تحت فشار هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
یکی نیست از خود مجلسیها بپرسه بعد دو سال که از عمر مجلس انقلابی میگذره وبا هزار وعده ووعید سرکار آمد چکار کرد؟کدوم قانون به درد بخور رو تصویب کرد که باری از دوش مردم برداره، برعکس شد یکی از دلایل عدم انجام برنامه های دولت قبل.اینا همش فیلم وبازیه برا دور بعد مجلس.ولی دور بعد انتخابات از این دوره هم شل وبی حالتر خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
مردم در مجموع به این دولت خوشبین تر از دولت های قبل هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
بنظر میاد آقای رییسی قلباً تلاش می کنه به تعهداتش عمل کنه منتها باید اعتراف کرد ایشان در قامت شخص دوم مملکت و مقام اول اجرایی کشور تاکنون اثرمشهودی از خود نشان ندادند.متأسفانه ظرفیت ایشان در همین اندازه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
جدا شعارهای
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
جدا شعارهای انتخاباتی را باور کردید؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
بخواهد هم کاری بکند نمیتواند چون در واقعیت اقتصاد کشور به برجام و fatf گره خورده با شعار و صدور دستور که اقتصاد درست نمیشه اینم چون دولت قبلی در عمل چشم به فرجام برجام است شما نمایندگان هم فکر میکردید تیم قبلی نمیخواهند کاری بکنند و وانمود میکنند که اقتصاد به برجام گره خورده اما حالا دوستانتان در عمل خواهند دید و بهتون خواهند گفت که بدون مراودات بانکی جهانی نمیشه با پایاپای کالا و انتقال چمدان دلار مملکت داری نمیشه کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
فراروی بی وجدان ، منظورت از ماه عسل چیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
یعنی خوش گذرانی یعنی بی خیالی همه چی .
نادری پور
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
بالاخره صدای مجلسی ها هم درآمد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
وقتی شخص میاد از راهکارهای نفت میگه و شماها از ترستون ایشون رو در جای دیگه که اصلا اطلاعی نداشت (البته از نفت هم اطلاعی نداشتند) تایید می کنید واقعا ما رو مسخره می کنید ؟؟؟ شماها این اقایون رو تایید کردید ، چطور جواب خدا رو میدهید
بختگان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
این تیپ نمایندگان هم مثل بقیه مسئولین!!! رانت بهشون بدی جیکشون در نمیاد و تازه به به چه چه هم میکنن. سردی روابط مجلس و دولت بخاطر فقر مردم نیست !! رانت هرچه بیشتره!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
وضعیت بسیار بدتر شد که!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
خب مگر آقاي رييسي از طرف شوراي نگهبان براي رياست جمهوري احراز صلاحيت نشده اند؟ مگر 220 نفر از نمايندگان همين مجلس از ايشان براي کانديداتوري ايشان براي رياست جمهوري دعوت نکرده و طومار امضا نکردند؟ مگر اين افراد اون موقع نمي دانستند شخصي که در طول خدمتش سابقه کار اجرايي و مديريتي نداشته است نمي تواند و نخواهد توانست کشور ايران را که اينروزها با انواع مسائل و مشکلات پيچيده داخلي و خارجي روبرو است اداره کند! رييس جمهوري که خودش بينش و اطلاعات کافي در مورد مسائل نداشته باشد و همه کارها را بر اساس نظرات مشاورانش بخواهد اداره کند بهتر از اين نمي شود! مثلاً وزير صمت مي گويد دولت نمي تواند قيمت خودرو را پايين بياورد! اگر چنين بود ديگر چه فرقي بين روخاني و رييسي هست که اينهمه هزينه هم در انتقال قدرت از اين به ان روي دوش کشور و مردم گداشته ميشود! آقاي مسيح مهاجري قبل انتخابات يک حرف قشنگي زدند و آن اين بود که گفتند حداقل براي ايندوره انتخابات کسي از روحانيان کانديد نشود چون در غير اينصورت و عدم موفقيت رييس جمهور روحاني ديگر ارج و قربي براي روحانيان در ايران نخواهد ماند! حالا کم کم اين سخن ايشان گويا به حقيقت ميرسد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
باور بفرمائید جناب رئیسی در حد و اندازه مردم کوچه و بازار و عوام نه اطلاعات داره و نه می دونه باید چیکار کنه یه مشت تندرو دورش رو گرفتند و انداختنش تو هچل
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
با کم کردن حقوق چند هزار نفر(پزشکان و هیات علمی) نابرابری برطرف می شود؟ ثانیا توصیه به توزیع فقر به جای توزیع ثروت کجاش اسلام است ؟
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
با کم کردن حقوق چند هزار نفر(پزشکان و هیات علمی) نابرابری برطرف می شود؟ ثانیا توصیه به توزیع فقر به جای توزیع ثروت کجاش اسلام است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
تازه كجاشو ديدي؟؟؟؟؟بقول بعضي ها ايشون مگه از مريخ اومده .اين گوي واين ميدون.
مرید مولا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
نهیب حیدری فقط 1400 سال پیش زده شده، به کسی نسبت ندید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
مشکلات جدید ایجاد نکند شانس اورده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
بله آن نمایندگان فکر می کردند همه تقصیرها گردن دولت قبل است ولی تازه دارند می فهمند که اشکال اصلی کار همان سیاست غلط خارجی است که مملکت را به فنا برده است
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
فدا حسین جان فدات بشم رئیس جمهور سه ماهه سخت مشغول کاره و زحمت میکشه شرح کار و فعالیت رئیس جمهور در سه ماهه اخیر:
ماه اول: رفع دغدغه اشتغال به کار و صیانت از وضعیت شغلی کاندیداهای پوششی که الحمدلله همه مشغول به کار شدند از بنیاد شهید و شهرداری تا مناطق آزاد!
ماه دوم: رفع دغدغه اشتغال به کارو صیانت از وضعیت شغلی فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق!
ماه سوم: رفع دغدغه اشتغال به کار از وضعیت شغلی اعضای محترم ستاد انتخاباتی جناب ایشون!
الحمدلله همه مشغول به کارند در جهت رفع دغدغه مردم از گرانی گرفته تا اشتغال به کار!!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
به خدا يه جوري حرف ميزنيد انگار از كره مريخ اومديد.يه سوال از نمايندگان مجلس خودتون چكار كريد كه رئيسي بخواد چكار بكنه.بابا جون چيه و ميخواد درست كنه.الان تو ذهن همه درست شدن يعني كاهش قيمت و بعد ثبات قيمت و در نهايت رشد اقتصادي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
"نهیب حیدری" خخخخخخخخخخخخخ
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین