bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۱۴۴۶۵

(ویدئو) پلنگ کنجکاو با مردم بازی کرد!

(ویدئو) پلنگ کنجکاو با مردم بازی کرد!
یک پلنگ در هیماچال پرادش هند از مناطق مرتفع به پایین آمد و با دیدن خودروهای عبوری از جاده به آنها نزدیک شده و با رانندگان بازی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

تصاویری از یک پلنگ که با آمدن در جاده‌ای در منطقه هیماچال پرادش هند با مردم بازی می‌کند در فضای مجازی خبرساز شده است.

به گزارش فرارو، ساکنان روستا‌های دره تیرتان در هیماچال پس از مشاهده پلنگ در جاده توقف کردند، اما انتظار نداشتند که این حیوان به آن‌ها نزدیک شده و با آن‌ها احساس راحتی کند. پلنگ شروع به بالا رفتن از بدن یکی از این افراد و حتی جویدن بخشی از لباس او کرد.

برخی از مردم از ترس از پلنگ فاصله گرفتند، اما برخی دیگر شروع به لمس کردن و بازی با این حیوان کردند. این اتفاق حدود یک ساعت به طول انجامید.

در ابتدا شخصی به نام اشو شارما هنگامی که برای اولین بار پلنگ را دید که آزادانه در جاده پرسه می‌زند تصاویری از این حیوان منتشر کرد. پلنگ به ماشین وی نزدیک شد و دور شد. برای مدت طولانی قدم زدن در جاده را ادامه داد تا اینکه ماشین‌های دیگری از راه رسیدند. با اینکه تصور می‌شد پلنگ به جنگل برود به ماشین‌ها نزدیک شد و شروع به بازی کردن نمود.

به گفته کارشناسان، پلنگ احتمالا از پارک ملی بزرگ هیمالیا آمده است، زیرا در این موقع از سال حیوانات به دلیل بارش برف از مناطق مرتفع به مناطق پایین‌تر می‌آیند.

بوپیندر سینگ رانا از مسئولان حیات وحش هند نیز گفت که این توله پلنگ معمولی حدودا ۸ یا ۹ ماهه بود. این سن برای توله پلنگ‌ها بسیار مهم است، زیرا آن‌ها پس از چند ماه از مادر خود جدا می‌شوند. رفتار آن‌ها مانند یک حیوان نیمه وحشی یا اهلی کاملا متفاوت است. با توجه به رفتار حیوان، همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود، جدا شدن از مادر در این مرحله می‌تواند خطرناک باشد، زیرا پلنگ یا کشته می‌شود یا می‌تواند برای دیگران خطرناک باشد. توانایی شکار حیوانات دیگر را ندارد، اما از آنجا که این حیوان شکارچی است می‌تواند به هر کسی به خصوص کودکان از روی عادت حمله کند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین