bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۱۹۰۸۶

(ویدئو) حمله به نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

(ویدئو) حمله به نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
در پی درگیری‌ها و حمله طرفداران ضدنژاد پرستی، چندین نفر از جمله نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

اریک زمور نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در نخستین نشست انتخاباتی خود هدف حمله طرفداران ضدنژادپرستی قرار گرفت و زخمی شد.

به گزارش فرارو، در حدود چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده، نخستین نشست انتخاباتی اریک زمور نامزد راست افراطی در سالن ویلپَن پاریس به صحنه درگیری طرفداران این نامزد و مخالفان نژادپرستی که برای اعتراض خاموش آمده بودند تبدیل شد.

به گفته منابع پلیس دستکم ۴۵ نفر از طرفداران مخالفان اریک زمور بازداشت شده اند. در این درگیری‌ها تعداد بسیاری زخمی و تعدادی نیز برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین پس از پایان مراسم یکی از مخالفان اریک زمور در حالیکه دستانش را حلقه زده بود به سمت این نامزد انتخابات پرید که به گفته نزدیکان زمور او زخمی شده است. فرد حمله کننده نیز بازداشت و روانه زندان شده است.

رادیو بین المللی فرانسه (RFI) در توییتی در واکنش به نخستین گردهمایی انتخاباتی اریک زمور نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه نوشت: قدرت نمایی زمور در ویلپنت. رادیو بین المللی فرانسه در توئیت خود نوشت: اریک زمور این یکشنبه پنج دسامبر در جمع نزدیک به ۱۰ هزار نفر نخستین گردهمایی انتخاباتی خود را در پارک نمایشگاهی ویلپنت، نزدیک پاریس، برگزار کرد. قدرت نمایی او با صحنه‌های درگیری و خشونت در داخل سالن همراه بود. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیش از یک ساعت سخنرانی کرد و تدابیری رادیکال را پیشنهاد کرد.

طبق اعلام رسانه های فرانسه، فردی که به اریک زمور در گردهمایی تبلیغاتی او نزدیک شد، به اتهام خشونت با قصد قبلی در بازداشت موقت به سر می‌برد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین